Monday, June 6, 2016

فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» به دلیل انتقاد مکارم شیرازی بطور غیر رسمی توقیف شد




با افت فروش به واسطه حذف فیلم‌های اکران نوروزی، شورای صنفی نمایش در تصمیم خود تجدیدنظر کرد و این فیلم‌ها به صورت محدود به پرده بازگشتند؛ اما نه همه آنها. آن‌گونه که حبیب ایل بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی تأکید دارد، اکران «پنجاه کیلو آلبالو» به دستور سازمان سینمایی در سراسر کشور متوقف شده است.

به گزارش «تابناک»، آیین نامه شورای صنفی نمایش لحظه به لحظه تغییر می‌کند و در همین چهارچوب، طبق آیین نامه شورای صنفی نمایش در سال 95 در شش ماه نخست سال، فیلم ها تنها می توانند با احتساب کف فروش تا سقف هفت هفته در سرگروه های سینمایی خود اکران شوند و تا سقف ده هفته در سینماهای آزاد (زیرگروه) به نمایش خود ادامه دهند.

این میزان در نیمه دوم سال به همان سقف ده هفته با احتساب کف فروش در سینماهای سرگروه افزایش می یابد. در همین چارچوب به رغم همه انتقادات مطرح درباره اشتباه بودن چنین تغییری ـ آن هم در شرایطی که فیلم‌های اکران نوروزی تا یک میلیارد در هفته فروش داشتند ـ آیین نامه مذکور اجرایی شد و فیلم‌های اکران نوروزی از نیمه اردیبهشت از سینماها پایین کشید شدند.

 «پنجاه کیلو آلبالو» ساخته مانی حقیقی، بر خلاف دیگر فیلم‌های نوروزی امکان اکران محدود نیز نخواهد داشت. با توجه به نقدهای مطرح از سوی  (آخوند) مکارم شیرازی و دیگر مجموعه‌ها به این فیلم سینمایی و دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اکران این فیلم در سراسر کشور متوقف شد.

حبیب ایل بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفت و گو با «تابناک»، با تأیید این خبر گفت: «پنجاه کیلو آلبالو» بر خلاف سایر فیلم‌های اکران نوروزی در ایام ماه مبارک رمضان اکرانی نخواهد داشت و دستور دادیم تا سایر سالن‌ها نیز اکران این فیلم را متوقف کنند.