Thursday, June 16, 2016

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم: احمدی‌نژاد با ۱۴۰۰‌ میلیارد‌دلار چه‌کرد




عضو کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم: احمدی‌نژاد با ۱۴۰۰‌ میلیارد‌دلار چه‌کرد؟/ماجرای "سی‌دی قرمز" چه‌بود؟
سخنان جنجانی سیدفاضل موسوی، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم درباره علت عدم رسیدگی به پرونده‌های قضایی احمدی‌نژاد که گفت دسترسی او به پرونده‌های وزارت اطلاعات مانعی برای بررسی تخلفاتش است، سبب شد تا روزنامه قانون به سراغ وی برود و از جزئیات ماجرا بپرسد.

وی با اعتقاد کامل به سخنانش گفت: مدارک در کمیسیون اصل 90موجود است.

به گزارش روزنامه قانون، مشروح گفت‌وگو با سید‌فاضل موسوی را در زیر می‌خوانید:

اظهاراتی که در رابطه با احمدی‌نژاد و اسناد وزارت‌اطلاعات بیان‌کردید، صحت داشت؟

بله و این مدارک در کمیسیون اصل 90 نیز وجود دارد. برداشت من از ماجرای احمدی‌نژاد این است که وقتی با این همه حجم تخلفات کسی، به پرونده‌ او رسیدگی نمی‌کنند، به طور حتم این ماجرا وجود دارد.

این موضوع در زمان مجلس هشتم پیگیری نشد؟

تخلفات مشخص بود. این موضوع پیگیری و در گزارشی داخل مجلس قرائت و در ادامه نیز پرونده به قوه‌قضاییه ارایه شد.

برای بیان این اظهارات فشاری بر شما نیاوردند؟

خیر.من تحلیل خودم را از ماجرا بیان کردم و به آن اعتقاد دارم. در آن زمان من به وزیر وقت گفتم شما به این موضوع بذل توجهی نکردید؟ به من پاسخ داد که دل‌شما خوش است! دستور داده بود من را به وزارتخانه راه ندهند!این اقدامات کار ساده‌ای نبود و هر کسی نمی‌توانست به راحتی انجام دهد چرا که وزیر با تایید رهبری بر سرکار می‌آمد و احمدی‌نژاد جلوی این وزیر ایستاد و او را به سر کار راه نداد.

این موضوعی که از جانب شما مطرح شده ،به سی‌دی قرمز ارتباطی نداشت؟

این موضوع که من مطرح کردم را نیز شاید برخی روزنامه‌ها به آن دست پیدا کرده‌باشند. بازهم از آقای احمدی‌نژاد می‌پرسم که شما 1400 میلیارد دلار از ذخایر نفت‌وگاز ما برداشت کردید و باید پاسخ دهید که چکار کردید.احمدی‌نژاد نصف این مقدار را به خارج فروخت و باقی آن را در داخل به بازار ارایه کرد و پول گرفت باید بگوید که آن را کجا هزینه کرد.

آیا کمیسیون اصل 90 مجلس دهم می‌تواند این موضوع راپیگیری کند؟

امید فراوانی به این تغییرات داشتیم ولی با کشمکش‌هایی که بر سر انتخاب کمیسیون‌ها و هیات رییسه‌پیش آمد،تردید کردم که این مجلس هم پتانسیل بررسی این موضوع را داشته باشد. افرادی با لیست امید وارد مجلس شدند ولی امروز از این حقیقت دوری می‌کنند،بنابراین امکان اینکه در مسائل گونا‌گون دیگر نیز اینگونه عمل کنند، وجود دارد.

با وجود این حجم تخلفی که شما از احمدی‌نژاد نام‌می برید، آیا او توانایی حضور در انتخابات سال 96 را دارد؟

احتمال حضور احمدی‌نژاد در انتخابات سال 96، پنج درصد است. برخی داستان حضور او را خبری می‌کنند تا جریان رقیب را برهم بزنند برای همین وی را همراهی می‌کنند تا به سادگی در شهرهای مختلف سخنرانی کند.احمدی نژاد با وجود اینکه می داند همچین جایگاهی ندارد ولی قصد دارد نقش رییس دولت اصلاحات را بازی کند.او خوب می‌داند به خاطر 11‌روز خانه نشینی و اقدامات دیگری که داشته‌است نمی‌تواند و نمی‌گذارند به عرصه بیاید.

احمدی‌نژاد امروز نیز برای مشایی سنگ‌تمام می‌گذارد و تفکرات خاص خود را دارد در صورتی‌که حاکمیت تصور دیگر دارد. در آخر اشاره کنم اگر احمدی‌نژاد بنا به همان 5درصد هم در انتخابات ورود کند برای بازی در نقش رییس دولت اصلاحات است و می‌خواهد فردی را معرفی کند برای ریاست جمهوری و در ادامه مدعی شود که فردی رییس‌جمهورساز است