Sunday, May 22, 2016

تایید مرگ ملا منصور رهبر گروه طالبان



اداره امنیت ملی افغانستان مرگ ملا منصور را تایید کرد
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون طی بیانیه‌ای اعلام کرده طی یک حمله هوایی ملا منصور، جانشین ملا محمد عمر، رهبر سابق طالبان را هدف قرار داده است.

به گفته پنتاگون، باراک اوباما، رئیس جمهوری، شخصا دستور این حمله هوایی را صادر کرده است.
اداره امنیت ملی افغانستان تایید کرده که ملا اخترمحمد منصور رهبر گروه طالبان عصر دیروز در حمله هوایی در ایالت بلوچستان پاکستان کشته شده است.

این اداره با صدور اعلامیه‌ای گفته که ملا منصور حوالی ساعت ۳:۴۵ عصر دیروز به وقت محلی در جاده عمومی در منطقه دالبندین ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد.

سازمان اطلاعات افغانستان نوشته که رهبر گروه طالبان از مدتی به این سو تحت "تعقیب جدی" بود و دیروز در حالی که بر یک موتر/خودرو سوار بود هدف حمله هوایی قرار گرفت و همراه با سایر سرنشینان این خودرو از بین رفت.
بیشتر بخوانید: افغانستان: در صورت کشته شدن منصور، طالبان فرصت جدیدی برای صلح می‌یابند

در اعلامیه اداره امنیت ملی افغانستان ذکری از حمله هواپیمای بدون سرنشین، پهپاد، آمریکا نشده است. پیشتر وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرده بود که ملا منصور هدف حمله هواپیمای بدون سرنشین قرار گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا به صورت قطعی تایید نکرده که رهبر گروه طالبان در این حمله پهپاد آمریکایی کشته شده است.
عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان هم در حساب توییترش مرگ ملا منصور رهبر گروه طالبان را تایید کرده اما جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

وزارت داخله/کشور افغانستان در اعلامیه‌ای نوشته که کشته شدن ملا منصور "ضربه‌ای محکم" به گروه طالبان تلقی می‌شود و به "بهبود وضعیت امنیتی کشور" کمک می‌کند.

بی بی سی فارسی