Tuesday, May 10, 2016

12 ماده غذایی که 300 برابر بیشتر از پرتقال ویتامین C دارند



مطالعات نشان داده است بر‌خلاف باور بسیاری از افراد که پرتقال را تنها منبع غنی از ویتامین C‌ می‌دانند، مواد غذایی وجود دارند که 300 درصد بیشتر از پرتقال حاوی ویتامین C هستند. 
به گزارش برنا، ویتامینC از جمله ویتامین‌هایی است که همه افراد برای ادامه زندگی به آن نیاز دارند. این ویتامین فواید بسیاری از جمله کمک به رشد و ترمیم بافت‌ها و استخوان‌ها، درمان زخم‌ها و همچنین درمان سرماخوردگی، سرطان، آسم و سکته مغزی، اختلالات قلبی عروقی، آب مروارید و کلسترل بالا را دارد. علاوه بر این، ویتامین C به جذب مواد معدنی در بدن کمک می‌کند. 
بهترین شکل مصرف این ویتامین به صورت خام است و پختن یا نگهداری طولانی‌ مدت ممکن است میزان این ویتامین را کاهش دهد. کمبود این ویتامین ارزشمند در بدن موجب کم‌خونی، التهاب و خونریزی لثه، افزایش عفونت‌های قسمت‌های مختلف بدن، به هم خوردن تعادل و سلامتی پوست و مو، کاهش متابولیسم و افزایش وزن و درد و ورم مفاصل می‌شود. 
ویتامین C که ویتامینی محلول در آب است مدت زمان کسالت و بیماری افراد به‌ خصوص بیماری سرماخوردگی و شدت و علائم آن را کاهش می‌دهد. بیشتر افراد بر این باور هستند که پرتقال منبع غنی ویتامین C است در صورتی که پرتقال در مقایسه با میوه‌ها و سبزیجات دیگر مقادیر کمتری از این ویتامین را دارد. 
در اینجا به 12 ماده غذایی اشاره می‌کنیم که سطح ویتامین C آن‌ها بیشتر از پرتقال است: 
فلفل تند، فلفل دلمه‌ای قرمز، فلفل دلمه‌ای سبز، کلم پیچ، کلم بروکلی، پاپایا، توت‌ فرنگی، گل کلم، کلم بروکسل، آناناس، کیوی و انبه از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند.