Wednesday, April 27, 2016

حملات سایبری سپاه به مقام‌های دولت روحانی



حملات سایبری سپاه به مقام‌های دولت روحانی

 یک قرارگاه وابسته به سپاه پاسداران حملات سایبری خود را علاوه بر فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران، به مقام‌های دولت روحانی نیز گسترش داده است. این قرارگاه برای استخدام نیرو نیز فعالانه تلاش می‌کند.

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، ارتش سایبری سپاه پاسداران و "گروه‌های امنیتی خارج از دولت در"یک تلاش مستمر دو ساله"، گذشته از فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران، مقام‌های دولتی را نیز هدف قرار داده‌اند.

این بازوی امنیتی سپاه پاسداران با هک کردن حساب‌های کاربری آنان "علاوه بر استفاده از اطلاعاتی که به دست می آورند، به صورت زنجیره‌ای افراد نزدیک به این شخصیت‌ها را نیز مورد هدف قرار دهند".

کمپین بین‌المللی حقوق بشر همچنین نوشته است که در یک سال گذشته یکی از قرارگاه‌های سپاه پاسداران، "به صورت فعال" در تماس با کارشناسان امنیت شبکه در ایران بوده است. از این کارشناسان برای همکاری در پروژه‌های امنیتی خود دعوت شده و از آنان خواسته ‌شده است که در "طراحی حمله‌های سایبری به روش‌های فیشینگ، بدافزار و تروجان سازی" شرکت کنند و حتی آن‌ها را تهدید کرده‌اند.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران از قول یک متخصص فن‌آوری اطلاعات "که خود مورد دعوت برای همکاری با سپاه پاسداران قرار گرفته" نوشته است که قرارگاه سپاه برای استخدام او وعده حقوق مکفی داده و در مواردی که متخصصین از همکاری با این نهاد سرباز زده اند، دست به "ارعاب این افراد" زده و "درخصوص عواقب همکاری نکردن با خود هشدار داده اند".

رادیو آلمان