Tuesday, March 29, 2016

ترور نافرجام یک فعال سیاسی ایرانی در سوئد



ترور نافرجام یک فعال سیاسی ایرانی در سوئد
عزت الله قریشی سخنگوی جبهه آزادیوخواهان مردم ایران، به همراه اعضای خانواده‌اش در شهر مالمو در سوئد ترور شد. منابع خبری این گروه فعال سیاسی می‌گویند این سوء قصد نا فرجام بوده است و سخنگویشان از آن جان سالم به در برده است
به گزارش پلیس سوئد این حادثه در شهر مالمو صورت گرفته و افراد ناشناس با صلاح کمری به سوی آقای قریشی و همراهانش شلیک کرده‌اند. پلیس از اظهار نظر در خصوص تروریستی بودن این حادثه امتناع کرده و گفته تا تکمیل تحقیقات خود نمی‌توانداین اقدام را یک ترور سیاسی، تسویه حساب شخصی و یا عملی نژاد پرستانه تلقی کند.

جبهه آزادیخواهان مردم ایران که در لندن مستقر است یک نهاد مستقل مدنی است که با شعار انتخابات ازاد برای تعیین حق سرنوشت مردم ایران فعالیت می‌کند. این گروه پیش از این عزت الله قریشی را به عنوان سخنگوی خود برگزیده بود.

نزدیکان آقای قریشی می‌گویند در اين اقدام تروريستي به آقای قريشي يك گلوله اصابت كرده است و سه گلوله نیز به برادر او خورده است همچنین و پسر خواهر این فعال سیاسی نیز از ناحيه بيني زخمي شد، که این میان حال برادر آقای قریشی وخیم گزارش شده است.

در بیانیه‌ای که این گروه سیاسی به همین دلیل صادر کرده آمده است: «عمليات‌هاي كور تروريستي از اين دست اراده اعضاي جبهه آزاديخواهان مردم ايران درجهت مبارزه با جهالت را ضعيف نمي كند بلكه ما با اراده اي قويتر رَآه اگاه سازي و مبارزه با خرافات را ادامه خواهيم داد.»

منبع - ایرانشهر