Sunday, March 20, 2016

توصیه جدید پزشکان: برهنه بخوابید، بهتر است



توصیه جدید پزشکان: برهنه بخوابید، بهتر است
در حالی که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از مشکل بی خوابی یا کم خوابی و عوارض آن رنج می‌برند، برخی پژوهشگران به موضوعی دیگر پرداخته‌اند و آن این که آیا باید با "لباس زیر" به رختخواب رفت، یا خیر.
نشریه هافینگتون پست به نقل از یکی از این پژوهشگران که پزشک است می‌نویسد، او اغلب به بیمارانش توصیه می‌کند بدون لباس زیر بخوابند و بر این باور است که اگر بخش خاصی از بدن پیوسته پوشیده بماند، رطوبت جمع می‌شود و زمینه خوبی برای رشد باکتری‌ها بوجود می‌آورد.
این حالت به ویژه در مورد زنانی که دوران یائسگی را پشت سر می‌گذارنند صدق می‌کند. همچنین به زنانی که در ناحیه پایئن بدن خود احساس خارش و التهاب می‌کنند، توصیه می‌شود لباس زیر را کنار گذاشته و اجازه دهند بدنشان نفس بکشد.
به نوشته هافینگتون پست، یک پژوهشگر دیگر نیز می‌گوید لباس زیر گرما و رطوبت بدن را نگاه می‌دارد و موجب رشد باکتری‌ها می‌شود، و احتمال این که پوست تحریک شده آن قسمت عفونی شود، بالا می‌رود.
در مورد مردان نیز پژوهشگران می‌گویند برهنه خوابیدن بهتر است، به ویژه برای تولید اسپرم. به گفته آنها کیسه بیضه برای تولید حداکثر اسپرم به دمای درست نیاز دارد.
یکی از پزشکان این تحقیق می‌گوید وقتی مردان با شورت به رختخواب می‌روند، بیضه‌ها بسیار گرم شده و می‌تواند بر کیفیت اسپرم تاثیر بگذارد.
با این حال، کسانی که به پوشیدن شورت و لباس زیر عادت دارند، باید از پارچه‌های پنبه‌ای دارای منفذ برای عبور هوا و دفع رطوبت استفاده کنند .

 صدای آمریکا