Saturday, March 26, 2016

یکبار حمام در هفته کافی است



لازم است چند بار حمام کنیم؟ از جواب آن تعجب خواهید کرد 
بیشتر مردم هر روز حمام می کنند، بعضی صبحها و بعضی شب ها، و این یک عادت همگانی است. اما بنظر پزشکان و متخصصان این موضوع هیچ ارتباطی با پاکیزگی و بوی بدن و احساس تازگی ندارد.

دکتر الین لارسون، متخصص بیماریهای عفونی، نظر عجیبی در باره حمام دارد. او به روزنامه "تایمز" گفت: "مردم فکر می کنند که حمام کردن باعث پاکیزگی می شود، اما این نظر درست نیست."

لارسون می گوید که حمام فقط بوی بدن را از بین می برد، اما بیماریها را از بین نمی برد. این متخصص می گوید که "دستان خود را مرتب بشویید،" اما در حمام کردن زیاده روی نکنید، چون ممکن است سلامتی شما را دچار مشکل کند. لارسون می گوید که حمام زیاد پوست را خشک، و منافذ آنرا برای ورود ویروس ها باز می کند.

متخصصان دیگر هم با نظر دکتر لارسون موافق هستند. دکتر جیم براندون میچل، متخصص پوست از دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا، متعقد است که بیشتر مردم در حمام کردن زیاده روی می کنند. او می گوید: "حمام کردن باعث شسته شدن چربی طبیعی پوست می شود، و این سیستم ایمنی بدن، به ویژه پوست، را ضعیف می کند."

پس نباید در حمام کردن افراط کرد، و یکبار و یا دوبار در هفته کافی است!

متخصصان معتقدند که یکبار و یا دوبار حمام کردن در هفته کافی است، و به گفته دکتر میچل، "هرروز دوش گرفتن لازم نیست."

دکتر لارسون می گوید که شستن مرتب دستها در طول روز، و استفاده از لباسهای تمیز و شستن مرتب لباسها کافی است.

اگرچه این نظر ممکن است برای بسیاری عجیب باشد، اما از سوی دیگر این نظریه به حفاظت از محیط زیست، و صرفه جویی در مصرف آب، و هدر نرفتن ثروت با ارزش سیاره ما کمک می کند.

العربیه فارسی