Wednesday, March 23, 2016

حزب دمكرات كردستان ايران عمليات مسلحانه را از سر مى‌گيرد





حزب دمکرات کردستان ایران روز جمعه ۱۸ مارس، بعد از حدود ۲۳ سال، مراسم عید نوروز را در نقطه صفر مرزی ایران و عراق با حضور هزارن عضو پيشمرگ خود جشن گرفت كه این مساله از نظر صاحب نظران مسايل مليتها در ايران به عنوان اعلام رسمی آغاز مبارزه مسلحانه توسط حزب دمکرات تلقی می شود.

به همين مناسبت مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران، طى سخنرانى خود از جوانان کرد خواست که به صفوف پیشمرگ ها بپیوندند و گفت که امسال مبارزات کوه و شهرهای کردستان ایران را یکی می کنیم.

کاوه جوانمرد،عضو کمیته مرکزی و مسئول تشکیلات آشکار حزب دمکرات کردستان ایران، در مصاحبه با "العربية.نت" با تأييد مساله از سرگيرى فعاليت هاى مسلحانه از سوى اين حزب، گفت: " این اقدام حزب دمکرات کردستان ایران به صورت شفاف و مبرهن صورت گرفته است. حزب دمکرات طبق آخرین تصمیم گیری از سوی شورای رهبری این حزب، فعالیت‌ها و تحرکات خود را در قالب برنامه‌های از پیش تعین شده و بر اساس شرایط موجود و آنالیز و تحلیل جغرافیایی و همچنین دموگرافی مناطق عملیاتی به صورت اجرایی درخواهد آورد. البته این فعالیت‌ها در سال‌های گذشته نیز به صورت پراکنده و چریکی انجام گرفته، اما از یکسال پیش به صورت منسجم و گسترده تر شکل تازه‌ای از دور جدید این فعالیت‌ها را به خود گرفته است.

وى در رابطه با دعوت مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران، از جوانان کرد به پيوستن به صفوف پیشمرگ ها، و در جواب سؤال اينكه آيا اين دعوت به معناى انتقال پايگاههاى حزب دمكرات از كوههاى قنديل به داخل خاك كردستان ايران خواهد بود؟ گفت: به نحوی از انحاء و در حال حاضر نیز حزب دمکرات دارای پایگاه‌های تشکیلاتی بسیار منسجم و قوی در میان توده‌های مختلف مردم در کردستان ایران می‌باشد و این مسئله به صورت مشهود در مراسمات نوروزی و در تمامی شهرهای کردستان به چشم می‌خورد. مردم کرد و علی‌الخصوص هواداران و تشکیلات رسمی حزب دمکرات در اولین اقدام، به سخنان و درخواست دبیر اول حزب دمکرات و در شرایط کاملا امنیتی و پلیسی و در مقابل دوربین‌های جاسوسی حکومت اسلامی ایران، پاسخی جسورانه را دادند. بی شک سخنان دبیر اول حزب دمکرات و دعوت از جوانان و پیوستنشان به صفوف این حزب، تعبیری جدی از پروژه‌ی استراتژیک حزب دمکرات در متصل کردن مبارزه آزادیخواهانه از کوهستان‌ها به شهرهای کردستان است".

كاوه جوانمرد، در پاسخ به سؤال "العربيه.نت" مبنى بر اينكه مبارزه مسلحانه به چه منظور و براى چه اهدافى از سر گرفته خواهد شد؟ و آيا حزب دمكرات با ديگر احزاب مسلح كردى، مثلا حزب پژاک، در باره از سر گيرى مبارزه مسلحانه هماهنگى مى كند؟ گفت: مشی مسلحانه از آغاز فعالیت‌های این سازمان نیز، بخشی لاینفک از سیستم و مدل مبارزاتی حزب دمکرات بوده و نسبت به این رویکرد حزب دمکرات در چارچوب نوعی همبستگی برای پیشبرد اهداف و منافع ملت کرد با تمامی جریان‌های رسمی کردی دارای روابط مناسب و لازم است، اما این اقدامات و تصمیمات مشخصا از سوی سیاستگزاران این حزب طراحی و اجرا خواهد شد.

جوانمرد درباره اعلام فعاليت مسلحانه حزب دمكرات و ارتباط لآن با تحولات منطقه از جمله اعلام منطقه فدرال براى كردهاى سوريه و اعلام رفراندوم قريب الوقوع براى كردستان عراق از سوى آقاى مسعود بارزانى، گفت: نمی‌توان اینگونه تحولات و تغییر معادله در بخش‌های دیگر کردستان را نادیده و بدون تاثیر دانست، اما به دلیل اینکه تا کنون نیز یک اجماع کلی و منسجم در میان احزاب آزادی خواه این بخش‌ها صورت نپذیرفته است، حزب دمکرات نیز همچون گذشته و بر اساس شرایط موجود و مدل سیاستگذاری خود، رویکردها و مدل مبارزاتی خود را در کردستان ایران اعلام و اجرایی می‌کند.

العربیه.نت- فارسی