Wednesday, March 30, 2016

دختر ۱۵ ساله افغان توسط همسرش از طبقه سوم به بیرون پرتاب شد




سکینه ازبک، نوجوان پناهنده افغان که بعد از ضرب و شتم توسط شوهرش از بالکن طبقه سوم به بیرون پرتاب شده بود، در بیمارستان شریعتی رها شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، سکینه ازبک، نوجوان ۱۵ ساله پناهنده افغان و  ساکن صباشهر شهریار پس از ضرب و شتم توسط شوهرش از بالکن طبقه سوم خانه به بیرون پرتاب شده است.

سکینه ازبک که در حال حاضر در بیمارستان شریعتی بستری است هم از سوی خانواده و هم از سوی متهم (شوهر) در بیمارستان رها شده و بیمارستان نیز به دلیل بالا بودن هزینه‌های درمان که مبلغ هفت میلیون تومان است، حاضر به همکاری جهت استفاده مصدوم از خدمات مددکاری نشده است.
این گزارش می‌افزاید مسئولان انتظامی نیز تاکنون هیچ اقدامی درباره امنیت این دختر نوجوان در بیمارستان نکرده‌اند.

به گفته شری نجفی، مدیرعامل انجمن یاری کودکان، سکینه ازبک از دانش‌آموختگان مدرسه خودگردان کودکان افغان بازمانده از تحصیل و کودکان کار تحت نظر این انجمن است که در ۱۴ سالگی مجبور به ازدواج شده است. شوهر سکینه به دلیل اختلاف سنی و مشکلاتی که بین آن‌ها پیش آمده، درصدد بوده است این دختر را خفه کند. در نهایت، بعد از کتک زدن سکینه او را از بالکن طبقه سوم به بیرون پرتاب می‌کند. این اتفاق دو هفته پیش روی داده است و این نوجوان، به تازگی توانسته با انجمن یاری کودکان تماس بگیرد.

سکینه تحت عمل جراحی لگن قرار گرفته، فک وی شکسته و گوشش پاره شده است. پدر این دختر نوجوان نتوانسته است از پس هزینه بیمارستان برآید و به این دلیل سکینه در بیمارستان رها شده است