Thursday, February 25, 2016

آخوند مهدی کروبی درخواست صندوق رای سیار برای رای دادن کرده است



مهدی کروبی پنج سال است که در حصر خانگی به سر می‌برد.محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، از رهبران معترضان به نتیجه انتخابات سال ۸۸ اعلام کرد که پدرش برای شرکت در انتخابات، درخواست صندوق رای سیار در محل حصرش کرده است. 
محمد تقی کروبی عصر چهارشنبه پنجم اسفند در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: «دقایقی پیش مادر به نقل از پدر گفت علی‌رغم اشکالاتی که از ۸۸ تاکنون داشته و دارم در روز جمعه برای مصلحت مهمتری (حفظ جمهوریت) رای خواهم داد». 
وی افزوده است: «امروز عصر از ماموران امنیتی خواسته شده که زمینه حضور صندوق سیاری در مکان حصر جهت رای دادن پدر در روز جمعه را فراهم سازند». 
هنوز گزارشی از تصمیم یا واکنش میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به انتخابات روز جمعه منتشر نشده است، ولی سایت کلمه که اخبار این نامزد معترض انتخابات ۸۸ را منتشر می‌کند خبر داده که دختران وی گفته‌اند در رای‌گیری روز جمعه، هفتم اسفند، شرکت می‌کنند. 

سه دختر موسوی و رهنورد عصر چهارشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای گفته‌اند که «با توجه به ضرورت‌ها و شرایط موجود و نظر به حضور آگاهانه مردم و با انتظار بهبود شرایط فعلی و آینده روشن برای کشور، علی‌رغم نواقص و فشار‌ها، در انتخابات روز جمعه هفت اسفند رای می‌دهیم». 
میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی پنج سال است که به دلیل اعتراض به آنچه که «مهندسی انتخابات» در سال ۸۸ خوانده‌اند، در حصر خانگی به سر می‌برند. 
ناآرامی‌ها و اعتراض‌های پس از آن انتخابات با سرکوب گسترده نیروهای امنیتی و انتظامی روبرو شد و ده‌ها تن از هواداران این دو نامزد جان خود را در درگیری‌ها از دست دادند. 
مقام‌های جمهوری اسلامی از موسوی و کروبی به عنوان «رهبران فتنه» نام برده و حوادث سال ۸۸ را «فتنه» می‌دانند. 
آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، روز سه‌شنبه چهارم اسفند اعلام کرد که برای انتخابات روز جمعه تمام کسانی که سابقه‌ای در «فتنه» داشتند رد صلاحیت شدند. ۱۲ هزار نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند که تنها نیمی از آن‌ها تایید صلاحیت شدند. 
اصلاح‌طلبان و حامیان دولت حسن روحانی برای هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فهرست ۳۰ به علاوه ۱۶ نامزد داده‌اند. 
در روزهای گذشته کمپین‌هایی از سوی هواداران اصلاح‌طلبان و دولت در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است تا رای‌دهندگان بیشتری در پای صندوق‌های انتخاباتی حاضر شده و به نفع لیست آن‌ها رای دهند.