Tuesday, February 16, 2016

ایا اسرائیل عامل ابتلای رهبر حزب الله لبنان به بیماری سرطان بوده است؟



ایا اسرائیل عامل ابتلای رهبر حزب الله لبنان به بیماری سرطان بوده است؟ 
سرویس بین الملل خرداد: روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" با انتشار گزارشی به نقل از رسانه های لبنانی در روز دوشنبه گزارش داد که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برای درمان بیماری سرطان خود به ایران سفر کرده است. این روزنامه مدعی شده که شرایط او رو به وخامت گذاشته است. 
به گزارش خرداد، این روزنامه مدعی شده که سرطان در بدن او منتشر شده و به دلیل آن که پزشکان روسیه و کره شمالی قادر به معالجه او نبوده اند او به ایران سفر کرده است. این روزنامه اشاره کرده که علیرغم سکوت حزب الله لبنان درباره وضعیت جسمانی سید حسن نصرلله فعالان و احزاب مخالف حزب الله گمانه زنی ها و شایعاتی را درباره مرگ او آغاز کرده اند. این روزنامه اشاره کرده که انتظار می رود تا نصرالله عصر روز سه شنبه به مناسب روز بزرگداشت شهدای حزب الله سخنرانی داشته باشد. 
این روزنامه اشاره می کند که در فضای سیاسی داخلی لبنان همزمان با انتشار شایعات ابتلای حسن نصرالله به سرطان که تا انتشار خبر مرگ او نیز پیش رفته "سعد حریری" رهبر جبهه مخالفان حزب الله، ایران و سوریه و رییس گروه "المستقبل" اخیرا انگشت اتهام را به سوی حزب الله گرفته و معتقد است که آن گروه عامل قتل "رفیق" حریری سیاستمدار لبنانی در سال های گذشته بوده است. 
در اینجا این پرسش پیش می اید که در صورت صحت خبر ابتلای او به بیماری سرطان ایا این کار اسرائیل بوده است؟ آیا دستگاه امنیتی اسرائیل پیش تر سابقه این را داشته که رهبری سیاسی را به این بیماری مبتلا سازد؟ 


پس از مرگ "یاسر عرفات" رهبر سازمان ازادیبخش فلسطینی در سن 75 سالگی در سال 2004 میلادی گمانه زنی های زیادی درباره ابتلا او به بیماری سرطان و دست های پشت پرده موساد در این باره مطرح شد. در آن زمان گفته شده بود که نتایج ازمایش ها نشان می دهند که در مسواک عرفات از سوی دستگاه امنیتی اسرائیل مواد رادیو اکتیو کار گذاشته شده بودند