Tuesday, January 5, 2016

بیشتر زنان مبتلا به ایدز در کرمانشاه از طریق شوهرانشان مبتلا شدند




از گفته های علی کماسی بر‌می آید که در سال گذشته ۱۱۰ مورد جدید ابتلا به ایدز در این استان شناسایی شده اند که سی درصد از آن‌ها زن هستند که اکثر‌ آن‌ها از طریق همسران خود به ویروس اچ آی وی مبتلا شدند. 
او با اشاره به این موضوع که هر سال بین ۹۰ تا۱۱۰ مورد جدید ابتلا به ایدز در این استان شناسایی می شوند می گوید که از سال ۷۳ تاکنون ۳۵۰۰ مورد در این استان شناسایی شده اند که از این میان ۱۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. 
این کارشناس همچنین توضیح می‌دهد که پیش‌تر تصور جامعه از ایدز غولی غیر قابل کنترل بود اما در واقع در سال های اخیر پیشرفت‌های چشم‌گیری در این زمینه و درباره درمان آن صورت گرفته و افراد مبتلا به ایدز می توانند با مراجعه به مراکز مشاوره به زندگی طبیعی خود ادامه دهند و حتی طول عمر طبیعی داشته باشند. 
او نیز مانند دیگر کارشناسان به موضوع تغییر الگوی انتقال ایدز از سرنگ آلوده مشترک معتادان تزریقی به شیوه انتقال اچ آی وی از طریق تماس ‌های جنسی اشاره کرده است. 
این کارشناس مسئول ایدز و بیماری‌های آمیزشی همچنین می‌گوید که تمام خدماتی که برای مشاوره رفتاری این افراد زیر نظرمعاونت بهداشت انجام می‌شود رایگان است و خدمات بسیار متنوعی از جمله داروهای سرکوب کننده ویروس به آنان داده می‌شود تا اگر رفتاری پر خطر داشته باشند انتقال را به حداقل برسانند.

من و تو