Wednesday, January 20, 2016

با هکر ایرانی آزاد شده توسط دولت امریکا آشنا شوید




با هکر ایرانی آزاد شده توسط دولت امریکا آشنا شوید
معامله  امریکا با تروریستها و خلاف کارها 

خرداد - دانشجویی فارغ التحصیل از دانشگاهی در ایران که متهم به حمله به شرکت فعال در حوزه آیرودینامیک "ورمونت" بود در جریان تبادل زندانیان ازاد شد. 
به گزارش خرداد، روزنامه امریکایی "یو اس ای تودی" اشاره می کند که این دانشجوی ایرانی از سوی دستگاه قضایی امریکا متهم به سرقت میلیون ها دلار نرم افزار از سایت آن شرکت شده بود. 
یو اس ای تودی اشاره می کند که "نیما گلستانه" نام این دانشجوی ایرانی بوده است که از او تحت عنوان "هکر" یاد کرده است. وزارت دادگستری امریکا هفته گذشته اعلام کرد که او نیز در جریان تبدل زندانیان با ایران ازاد خواهد شد.
یو اس ای تودی اشاره می کند که معلوم نیست که اقای گلستانه به چه دلیلی مورد عفو قرار گرفته است و در این باره می افزاید:"گلستانه پیش تر در ترکیه به سر می برد و از آنجا اخراج شد و در ماه فوریه گذشته به امریکا تحویل داده شد. این استرداد به دلیل ادعای مطرح شده از سوی شرکت ورمونت و با صدور کیفرخواست دادگاه فدرال امریکا صورت گرفت. این روزنامه می افزاید:"او به چندین فقره کلاهبرداری رایانه ای محکوم شده بود". 
"اریک میلر" دادستان ناحیه ورمونت از اظهانظر درباره علت ازادی گلستانه اظهارنظری نکرده است. "استیون بارت" وکیل او نیز به پرسش های مطرح شده در این باره در روز دوشنبه پاسخ نداده است. 
با این حال، مارک ریموندی سخنگوی امنیت ملی وزارت دادگستری امریکا تنها گفته است که این متهم در جریان مذاکرات با نیت خیرخواهانه میان ایران و امریکا آزاد شده است. او افزوده است:"این در راستای منافع ملی امریکا بود که آقای گلستانه در جریان تبادل زندانیان حضور داشته باشد تا بتوانیم هرچه سریع تر بازداشت شدگان امریکایی را به کشور بازگردانیم".
یو اس ای تودی اشاره می کند که محکومین فدرال معمولا باید با درخواست دادستانی و توسط وزارت دادگستری مورد عفو قرار گیرند اما به نظر می رسد در مورد اخیر چنین رویه ای طی نشده است. این روزنامه اشاره می کند که در متن کیفرخواست آمده است که آقای گلستانه دست کم به دو سرور شرکت مذکور دسترسی پیدا کرده بود. این روزنامه هم چنین اشاره می کند که او به همراه دوستانش از نام و ایمیل های مختلف برای مخفی کردن هویت واقعی شان استفاده کرده بودند