Monday, January 4, 2016

احمد جنتی تعدادی قمارباز و مشروب خوار در خبرگان ثبت نام کرده اند



احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با لحنی غیر معمول از ثبت نام افراد برای خبرگان رهبری انتقاد کرده است.
احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با انتقادی تند گفته است با بررسی سوابق برخی از داوطلبینی که برای مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند، مشخص شده برخی از آنان مشروب خوار و قمار باز ،و تعدادی دیگر دارای فساد اخلاقی هستند.
دبیر شورای نگهبان صبح امروز دوشنبه ۱۴ دی ماه ۱۳۹۴ در همایش ائمه جمعه سراسر کشور این مطالب را عنوان کرده بود ، درباره راه یافتن آنچه که وی گفته است “نفوذی‌ها” به خبرگان و مطرح شدن بحث شورای رهبری هشدار داده است.
به نقل ازایسنا وابسته به جمهوری اسلامی وی با بی درو پیکر خواندن مراکز ثبت نام با انتقاد از بالا بودن تعداد متقاضیان کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان گفت : در میان بیش از۸۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان مجلس خبرگان برخی کت و شلواری و برخی نیز زن هستند که مراجعه و ثبت نام کرده‌اند؛ من نمی‌فهمم که وضعیت چگونه است و چرا اینقدر بی در و پیکر است. مجلس خبرگان رهبری شرایطی از جمله اجتهاد دارد اما برخی از این افراد خود اعلام کرده‌اند که تحصیلات حوزوی ندارند.
همچنین وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اتفاقات پس از انتخابت سال ۸۸ گفت:” همگان دیدیم که در فتنه چه بر سر مردم آوردند و مملکت را ماه به آشوب کشاندند. امروز همین اصحاب فتنه طمع کردند که به مجلس بروند و برای تاییدشدن صلاحیت به این در و آن در می زنند.”
احمد جنتی عضو فقها و دبیر شورای نگهبان وامام جمعه موقت تهران است. جنتی از دوره اول شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ به عنوان عضو فقهای این نهاد منصوب شد و از سال ۱۳۷۱ دبیری شورا را برعهده داشته‌است.