Monday, January 4, 2016

زن لبنانی من تنها با مهاجم کنسولگری عربستان شوخی کردم



توییت همراه با شوخی یک خبرنگار زن لبنانی خطاب به یکی از حمله‌کنندگان به کنسول‌گری عربستان در مشهد برایش دردسرساز شد. 
“رعنا حربی” خبرنگار روزنامه‌ی “الاخبار” نزدیک به سازمان شبه‌نظامی “حزب‌الله” لبنان، شام‌گاه شنبه (۲ ژانویه-۱۲ دی) تصویری را در توییترش منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: «مرد ایرانی، پرچم عربستان را از کنسول‌گری این کشور در مشهد پایین کشیده است. پیدایت می‌کنم و با تو ازدواج می‌کنم (شکلک اشک شوق).» 
این توییت شوخی به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خبری ایران منتشر شد به طوری که در فاصله‌ی کوتاهی کاربران ایرانی به توییتر این خبرنگار جوان عرب هجوم بردند و برایش پیام‌های عمومی و خصوصی نوشتند. 
اتفاقی که با تعجب و واکنش “رعنا حربی” روبه‌رو شد و او به فاصله‌ی سه ساعت از توییت اولش، در توییتی دیگر نوشت: «آه خدای من… نوتیفیکیشن‌هایم (شکلک اشک شوق) “کوت” کردن فارسی توییت من را متوقف کنید. پیام خصوصی به من ندهید. نمی‌خواهم دنبال آن مرد برایم بگردید. این یک شوخی بود. یک شوخی.» 
“حربی” چند ساعت بعد هم در توییت دیگری برای دنبال‌کننده‌هایش توضیح داد که ماجرای توییتش، در فیسبوک و اینستگرام و وب‌سایت‌های خبری فارسی با تیتر “توییت دختر لبنانی برای جوان ایرانی” به صورت گسترده‌ای دست به دست می‌شود. 
او اضافه کرد که اینباکس پیام‌های دریافتی‌اش در حال “انفجار” است. 
وی هم‌زمان در صفحه‌ی فیسبوکش نیز با اشاره به مشهور شدنش در فضای رسانه‌های فارسی نوشت «ایرانی‌ها جنبه‌ی شوخی ندارند .