Thursday, December 31, 2015

کشف سندی از فتوای داعش درباره احکام نزدیکی با کنیزها




کشف سندی از فتوای داعش درباره احکام نزدیکی با کنیزها

فقهای وابسته به گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، احکام بسیار مفصلی درباره نزدیکی با زنانی که به اسارت گروه در می‌آیند، صادر کرده‌اند. آن‌ها مدعی هستند که این احکام به منظور جلوگیری از بد رفتاری با این زنان اسیر صادر شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از فقهای برجسته گروه داعش گفته است که فتوا، قدرت قانون را دارد و از اجکام پیشین گروه در این باره فرا‌تر است. این مساله از گوشه‌ای دیگر از تلاش‌های گروه داعش برای تفسیر متون دینی با هدف توجیه سوء استفاده جنسی از زنان در مناطق تحت تصرفش، پرده بر می‌دارد.

استخوانی در گلوی رژیم!



به یک حرکت اعتراضی تازه روی خواهم برد و استخوانی خواهم شد در گلوی بعضی ها

بدون پسرم هرگز!
یک: همین که در زندان اوین از آقای نعمتی* نوار قلب می گیرند و از اوضاع ناجور قلبش مطمئن می شوند، می فرستندش بیمارستان. در بیمارستان، او را با پا بند و دستبند، به تخت می بندند تا مبادا پای بفرار بگذارد لابد. از زندان که بیرون می آید، مستقیم می رود بیمارستان و قلبش را عمل می کند. این آقای نعمتی، زخمیِ وکیلی است که زندگی نعمتی را روفته و به کانادا گریخته. تلاش چند ساله ی آقای نعمتی به این می انجامد که پروانه ی وکالتِ این وکیل دو سالی لغو شود.
ما با آقای نعمتی، در مقابل کانون وکلا آشنا شدیم. آن زمانی که در حمایت از خانم نسرین ستوده به آنجا می رفتیم. از آن به بعد، نعمتی پا بپای ما در هر کجا حاضر بود و همه جا از آسیب دیدگانِ این سالهای بختک زده، حمایت می کرد. با دکتر ملکی و مادر ستار بهشتی و مادر سعید زینالی از تهران راه افتادیم رفتیم فردیسِ کرج برای دیدار با آقای نعمتی. گوهر بانو در منزل رویین عطوفت – که زندانی است – مهمان بود. آقای نعمتی با قلبی که بیست و پنج درصدش کار می کند. دکتر ملکی برای روحیه دادن به نعمتی، به قلب خود اشاره کرد و گفت: نگران نباش، من خودم پنج سال است که باطری کارگذاشته ام. به وی گفتم: دکتر، شما خودت یک پا باطری هستید برای بکار انداختنِ قلبِ بسیاری چون ما.
دو: دو شب پیش رفتم به تماشای نمایشِ " خاطرات و کابوس های یک جامه دار" به کارگردانیِ جناب دکتر علی رفیعی. پیشنهاد می کنم اگر می توانید حتماً این نمایش را در تالار وحدت تماشا کنید. این نمایش، داستان فرهیختگیِ بی پناه و بی مخاطب و مچاله شده است. داستان نخبگی های به زیر کشیده شده و به حاشیه رفته و نابود شده است. داستان پخمگی ها و عتیقگی ها و فرسودگی ها و نکبت های برفراز آمده است. داستان بی عرضگی ها و بی کفایتی ها و عربده کشی های فرصت یافته است. داستان کشور و جامعه ای است که مردم ندارد. داستان یک شاهِ بی لیاقت و ابلهی است که کل مملکت را با هوس های کودکانه و جاهلانه اش به تاراج می دهد. داستان سرزمینِ خوشنامی است که مردمش همه خواب اند و همه چیزش بر آب. بله، پیشنهاد می کنم این تأتر را که داستانِ مظلومیت و تنهایی میرزا تقی خان امیر کبیر است تماشا کنید.
سه: من باید هرطور شده اموالم را از سپاه پس بگیرم. و باید بتوانم پسرم را ببینم. سپاه، هم بدون دلیل و بی حکم قانونی اموالم را برداشته و برده و هم مرا بی دلیل و بی حکم قانونی ممنوع الخروج کرده است. من بزودی و در اعتراض به این دو رفتار ظالمانه، نامه ای به دفتر رهبر تحویل خواهم داد و سخنِ پایانی ام با رهبر در میان خواهم نهاد. با آنکه می دانم اغلب این نامه ها به سرانجامِ بی سرانجامی مبتلا می شوند، با این همه اما ای بسا بتوانم صدای خودم را و صدای بی پناهانی چون مادر سعید زینالی را به رهبر برسانم. وگرنه، یا تنهای تنها، یا بهمراه دوستانِ همراهم، به یک حرکت اعتراضیِ تازه روی خواهم برد و استخوانی خواهم شد در گلوی بعضی ها.
محمد نوری زاد 
دهم دیماه نود و چهار - تهران
* هوشنگ (داوود) نعمتی، کنشگر مدنی پرتلاشی است که در همایش های اعتراضی اخیر نقش برجسته ای داشته است.

سایت نوری زاد

اجاره نمازخانه زنانه برای فحشا



نیروهای امنیتی استان "البحیره" واقع در شمال مصر، یک خادم مسجد را که نمازخانه زنانه را برای اعمال منافی عفت اجاره می‌داد، بازداشت کردند. 
به گزارش میزان، رئیس اداره آگاهی البحیره گفت: اطلاعاتی دریافت کردیم که بر اساس آن "صبری. م. ع." خادم 39 ساله مسجد شهر دمنهور، در اوقات غیر از وقت نماز، بخش زنانه مسجد را به مبلغی معادل 50 جُنیه (7 دلار) برای انجام اعمال غیراخلاقی اجاره می داد. 
در پی بررسی های انجام شده، صحت موضوع تایید شد و خادم مسجد بازداشت شد. 
پایگاه اینترنتی "رای الیوم" با نقل این خبر نوشت: مدیر اداره آگاهی البحیره، دستور تشکیل گروه تحقیق به ریاست رییس اداره اماکن را به منظور تسریع در بازداشت دیگر افراد خاطی در این زمینه را صادر کرده است. 
نیروهای امنیتی تا کنون با حکم دادستانی دو متهم 46 و 40 ساله مقیم یکی از روستاهای مرکز دمنهور را هم در این رابطه بازداشت کرده اند.

Wednesday, December 30, 2015

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی: آماده همکاری با اندیشمندان موسیقی برای تبیین موسیقی حلال هستیم



به گزارش مهر، آخوند محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی موسیقی «پیامبر مهربانی» که دوشنبه شب هفتم دی ماه در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد گفت: اینکه می گوییم موسیقی حلال و حرام داریم نشان دهنده دقت فقه اسلامی و ظرافت های فقهی است که باید در شکل درست آن کارهای بیشتری روی آن انجام داد.

به این 6 قسمت بدنتان دست نزنید




به این 6 قسمت بدنتان دست نزنید

دست ها عمده ترین نقش را در انتقال باکتری ها و سایر میکروب ها دارند. حتی بعد از شستشوی کامل، دست ها به سرعت آلوده خواهند شد، به ویژه اگر شما ناخن هایتان را بلند کنید، می توانید بسیار راحت تر و سریع تر آلودگی ها را با دست تان منتقل کنید. بعضی از قسمت های بدن نسبت به کوچکترین آلودگی ها بسیار حساس اند. این قسمت ها را بشناسید تا بتوانید جلوی آلودگی و عفونت های احتمالی آنها را بگیرید. 

مجرای گوش 

موشک پرانی بسیار تحریک آمیز سپاه نزدیک ناو هواپیمابر آمریکایی



بنا بر گزارش‌ها، «نیروهای دریایی سپاه پاسداران» ایران، نزدیک یک ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس، اقدام به «موشک‌پرانی آزمایشی» کرده‌اند.

با وجود آنکه موشک‌ها به سوی ناو آمریکایی یا کشتی دیگری پرتاب نشده‌اند، اما یک مقام آن کشور این اقدام را «بسیار تحریک آمیز» توصیف کرده است.

شبکه خبری ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام نظامی ایالات متحده که نامش را فاش نکرده می‌گوید «موشک‌پرانی آزمایشی نیروهای سپاه پاسداران» در ۱۵۰۰ یاردی (تقریبا ۱۴۰۰ متری) ناو هواپیمابر «ترومن»، در هفته گذشته، انجام شده است.

خبرگزاری رویترز، ۸ دی ماه، به نقل از کایل رینز، یکی از سخنگویان «فرماندهی مرکزی ایالات متحده» می‌گوید «چند کشتی» سپاه پاسداران «در مجاورت» ناو جنگی آمریکایی دست به پرتاب آزمایشی موشک‌های خود زده‌اند. این اقدام «تنها پس از هشدار اولیه ۲۳ دقیقه‌ای» رخ داده است.

«فرماندهی مرکزی ایالات متحده» ستاد نظارتی و عملیاتی آمریکا در غرب آسیا، آسیای مرکزی و شرق آفریقا است.

کایل رینز گفته است «این اقدام‌ بسیار تحریک‌آمیز، نا‌امن و غیرحرفه‌ای بود و تعهد ایران به حفظ امنیت این مسیر دریایی حیاتی برای جهان را زیر سوال می‌برد».

آقای رینز گفته است درحالی‌که بیشتر تعاملات نیروهای ایرانی و تفنگ‌داران آمریکایی حرفه‌ای، امن و معمول است، رخداد اخیر اینگونه نبود .

بی بی سی


Tuesday, December 29, 2015

تاریخ اجتماعی روابط جنسی در ایران




تاریخ اجتماعی روابط جنسی در ایران
نویسنده: هرمز ابراهیم‌نژاد
مترجم: هامون نیشابوری


تاریخ اجتماعی روابط جنسی در ایران. نویسنده: ویلِم فلور، واشنگتن: انتشارات مِیج، 2008.

این کتاب، روابط جنسی در ایران را از دوران باستان تا کنون، در زمینه‌ی اجتماعی، انسان‌شناختی و فرهنگی آن بررسی می‌کند.[1] کتاب چهار فصل دارد. فصل اول به روابط جنسی در چارچوب ازدواج می‌پردازد. این فصل همچنین تحلیل مفیدی از خویشاوندی، درون‌همسری (ازدواج میان خویشاوندان نزدیک) و ازدواج هم‌خونان (تولید مثل جنسی میان خواهران، برادران و والدین) ارائه می‌کند. فصل دوم، ازدواج موقت، از جمله قاعده‌ی شیعی صیغه، را بررسی کرده و به تفصیل به نظرات و مباحثه‌ها درباره‌ی شرعی و عملی بودن چنین وصلتی در فقه شیعی و سنی می‌پردازد. فصل سوم، روابط خارج از زناشویی و انواع روسپی‌گری، از جمله صیغه، را مطالعه می‌کند. فصل چهارم، همجنس‌گرایی، میان مردان و زنان، را می‌کاود، اما همان‌گونه که نویسنده اشاره می‌کند، همجنس‌گرایی در معنای ایرانی خود با نوع غربی تفاوت دارد و بیشتر شبیه دوجنس‌گرایی است. فصل آخر به بیماری‌های مقاربتی، به عنوان پیامدهای بهداشتیِ عادت‌های جنسی در ایران، اختصاص دارد. از نظر سیر تاریخی، این کتاب دوره‌ای بسیار طولانی را در بر می‌گیرد؛ همچنین، گروه‌های دینی متعددی (مسلمانان، زرتشتی‌ها، یهودیان، مسیحیان و چندخداباوران) را بررسی می‌کند. این کتاب، پروژه‌ای بلندپروازانه‌ است که از نظر ساختار و داده‌ها موفقیت‌آمیز بوده است. این اثر، دامنه‌ی پژوهش‌های پُرشمارِ ویلِم فلور درباره‌ی تاریخ اجتماعی ایران را گسترش می‌دهد.

تائید رابطه برخی از روحانیون با زنان روسپی



یک عضو جامعه روحانیت مبارز در بازخوانی بخشی از تاریخ روحانیت شیعه در دوران پهلوی٬ برخی گزارش‌ها درباره رابطه خود و بعضی از روحانیون بلند‌پایه با زنان «تن فروش» را رد نکرد.

آخوند شجونی در برنامه «دید در شب» در پاسخ به پرسش‌هایی مبنی بر وجود برخی اسناد و تصاویر از وی٬ محمدتقی فلسفی و برخی دیگر از روحانیون با «زنی تن فروش» گفته این تصاویر «انشاء‌الله مونتاژ» است.

دزد کاندوم' در آلمان کشته شد



پلیس آلمان می‌گوید مردی که یک دستگاه فروش کاندوم را به قصد دزدی از آن منفجر کرده بود، خود در این حادثه کشته شده است.

این مرد ۲۹ ساله و دو همدستش در روز کریسمس بمب دست‌سازی را روی دستگاه فروش کاندوم در خیابانی آرام نصب کردند و قبل از انفجار در خودرویشان پناه گرفتند.

اما مقتول که در ماشین را باز گذاشته بود، بعد از انفجار در اثر برخورد یک تکه فلز به سرش به شدت زخمی شد.

همدستانش او را به بیمارستان رسانند، اما او زنده نماند.

همراهان مقتول ابتدا به کارکنان بیمارستان شهر شوپینگن گفتند که دوستشان از پله افتاده و بی‌هوش شده است.

اما بعدا یکی از آنها در برابر پلیس اعتراف کرد که دوستشان در اثر انفجار کشته شده است.
پلیس تایید کرده که پول یا کاندومی از دستگاه ربوده نشده است.
همدستان مقتول دستگیر و بعد از مدت کوتاهی آزاد شدند.

Monday, December 28, 2015

یکسال حبس بخاطر سرقت 8 عدد نارنج



  محکومیت فردی به جرم سرقت تعدادی نارنج به یک سال حبس بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و شبکه تلگرام پیدا 
کرد. این حکم در یکی از د ادگاه های ساری صادر شده بود با انتشار تصویری از حکم این پرونده در شبکه های مجازی و بازتاب آن در روزهای گذشته، شوک روزنامه ایران تحقیقاتی در زمینه واقعیت داشتن این رأی انجام  داد  و گفته  شد یکی از دلایل صدور چنین رأیی ناراضی بودن اهالی روستا و هم‌محلی‌های این دزد سرکش بوده و جنبه تنبیهی داشته است.در تابستان سال جاری با طرح شکایتی در دادگستری ساری مردی به نام شعبانعلی خواستار مجازات یک دزد شد.این مرد وقتی در برابر مقام قضایی ایستاد، گفت: مردی به نام محمدعلی که از شرورهای منطقه است 8 نارنج از من دزدیده و می‌خواهم دستگیر و مجازات شود.با ادعاهای این مرد و با دستور قضایی تیمی از پلیس ساری وارد عمل شد و پس از تحقیقات میدانی و محلی و پی بردن به اینکه «محمدعلی» با رفتارهای شرورانه‌اش همه را عاصی کرده است وی را به دام انداخت.در شاخه دیگری مشخص شد محمدعلی که مردی بازنشسته است سه بار سابقه زندان داشته است و در آخرین اقدام با بی‌اعتنایی به اعتراض‌های شعبانعلی 8 عدد نارنج از وی سرقت کرده است.دزد نارنج‌ها در بازجویی‌ها پذیرفت که 8 عدد نارنج را بدون اجازه صاحبش سرقت کرده است و همین کافی بود تا قاضی باقرزاده رئیس شعبه 101 دادگاه کیفری 2 شهرستان ساری وارد عمل شود و وی را محاکمه کند.پس از دفاعیات دزد نارنج‌ها در جلسه محاکمه و رضایت ندادن صاحب نارنج‌های سرقتی قاضی دادگاه طبق مواد 656 و 667 از قانون تعزیرات 1375  و درجه 5 از ماده 19 از قانون تعزیرات 1375، محمدعلی را به تحمل یک‌سال زندان و 20 ضربه شلاق تعزیری و بازگرداندن 8 نارنج به مالباخته محکوم کرد.

در این ارتباط روزنامه ایران ، در تماس با روابط عمومی دادگستری استان مازندران به پرس‌وجو پرداخت که ساداتی مدیر روابط عمومی در این باره توضیحاتی ارائه داد.وی در این باره گفت: وقتی متهمی بازداشت شده و روند رسیدگی به پرونده او در دادگستری آغاز می‌شود قاضی پیش از هر کاری ابتدا از واحد تشخیص هویت و سازمان زندان‌ها استعلام می‌گیرد تا ببیند این متهم در گذشته دارای سوابق جزایی بوده یا برای نخستین بار است که بازداشت می‌شود.براساس حکم صادره از سوی قاضی پرونده متهم در گذشته دارای سوابق کیفری بوده و به اصطلاح آدم سابقه‌داری محسوب می‌شد و از سوی دیگر شاکی پرونده نیز با مراجعه به دادسرا اعلام کرده است که از دست مزاحمت‌های این مرد، خود و همسایه‌ها به تنگ آمده‌اند و نمی‌‌دانند چکاری باید انجام دهند.قاضی پرونده نیز با توجه به همه اتفاقات موجود در پرونده و شکایت صورت گرفته اقدام کرده و چنین حکمی صادر کرده است. 

روزنامه ایران

Sunday, December 27, 2015

اتهام من این بود که فهمید خواهر ستار بهشتى ام!



امروز طبق روال همه روزه دنبال پسرم بنیامین رفتم تا از مهد کودک به منزل برگردیم، در بین راه یک مرد حدودا چهل ساله، با ماشین پژو نوک مدادى مرا به گوشه اى راند و اتومبیلش رو جلوى ماشین من متوقف کرد. با سرعت از خودرو پیاده شد طبق عادت مألوفشان بجاى احترام گذاردن بر هموطنانى که از مالیات و دارایى آنان حقوق میگیرند، ابتدا اسلحه خود را به رخم کشید! “یاد حرف مادرم افتادم که از

18 عضو کابینه احمدی‌نژاد نامزد انتخابات مجلس



۱۸ عضو از کابینه نهم و دهم محمود احمدی‌نژاد نامزد انتخابات مجلس شدند و محمدرضا باهنر٬ روح‌الله حسینیان٬ علی‌اصغر زارعی و علیرضا مرندی هم از حضور در این دوره از انتخابات صرف‌نظر کردند.

به گزارش دیگربان، علی نیکزاد٬ پرویز کاظمی٬ مسعود میرکاظمی٬ صادق خلیلیان٬ حمیدرضا حاجی‌بابایی٬ محمد حسینی و مرضیه وحیددستجردی از جمله نامزد‌های همکار احمدی‌نژاد در انتخابات هفتم اسفند هستند.

محمد ناظمی اردکانی٬ محمد سلیمانی٬ محمدحسن طریقت منفرد٬ فریدون عباسی٬ محمدرضا میرتاج‌الدینی٬ و پرویز داوودی از دیگر اعضای دولت نهم و دهم در انتخابات آنی محسوب می‌شوند.

فاطمه واعظ جوادی٬ محمد عباسی٬ محمدمهدی زاهدی٬ اسدالله عباسی و مهرداد بذرپاش که سابقه همکاری با احمدی‌نژاد را دارند هم خود را نامزد ورود به مجلس کرده‌اند.

در جریان ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس هم حدود ۵۶۰ نفر از نمایندگان ادوار هم نام‌نویسی کرده‌اند٬ اما برخی از نمایندگان کنونی مجلس از جمله محمدرضا باهنر٬ روح‌الله حسینیان٬ علی‌اصغر زارعی و علیرضا مرندی از حضور در این دوره از انتخابات انصراف داده‌اند.

در دهمین دوره انتخابات مجلس ۱۲هزار و۱۲۳ داوطلب در ۲۰۷ حوزه انتخابیه سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند که این مساله با نگرانی گروهی از محافظه‌کاران مواجه شده است.

پیش‌بینی می‌شود شورای نگهبان بسیاری از این نامزد‌ها را رد صلاحیت کند و به آن‌ها اجازه حضور در این دوره از انتخابات را ندهد.

Saturday, December 26, 2015

امپراطور آستان قدس رضوی، غایب بزرگ مجلس خبرگان




 مرحله ثبت نام، انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تاکنون چند غایب بزرگ داشته است.

مهم ترین غایب انتخابات مجلس خبرگان، عباس واعظ طبسی از حوزه انتخابیه مشهد است. این روحانی 80 ساله، از سال 57 تاکنون به عنوان نماینده ولی فقیه امپراطوری عظیم مالی آستان قدس رضوی را اداره می کند.

او از نظر سیاسی به اکبر هاشمی رفسنجانی نزدیک است ولی همواره بر حفظ رابطه اش با علی خامنه ای هم اصرار داشته است. در سال های اخیر، ظهور احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد که حامی دوآتشه علی خامنه ای است، سبب ایجاد یک دوقطبی سیاسی در خراسان رضوی شده است. با این حال طرفین کوشیده اند دامنه تنش ها محدود بماند.

Friday, December 25, 2015

حمله به یک نمازخانه در فرانسه و سوزاندن قرآن



در جزیره کرس فرانسه معترضان به حمله به چند آتش‌نشان و پلیس، با تجمع در برابر یک نمازخانه ضمن سر دادن شعارهایی علیه مسلمانان به این محل آسیب رساندند.

به گزارش بی بی سی، همزمان مقام‌ها روز جمعه (۲۵ دسامبر) از تلاش چند نفر برای سوزاندن قرآن، کتاب مقدس مسلمانان، در آژاکسیو، مرکز جزیره کرس خبر داده‌اند.

آن طور که گزارش شده، ابتدا چند صد معترض در این شهر برای حمایت از ماموران پلیس و آتش‌نشان‌هایی که روز قبل (پنجشنبه) در رویدادی مورد حمله قرار گرفته بودند تجمع می‌کنند و سپس جمعی از معترضان به سوی محل وقوع این رویداد روانه می‌شوند. محله‌ای فقیرنشین که بخش مهمی از ساکنان آن عرب‌تبارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان خشمگین سپس شعارهای نژادپرستانه‌ای چون "عرب برو بیرون" و "اینجا مال ماست" سر داده‌اند و تعدادی از آنها به تخریب نمازخانه محل اقدام کرده‌اند.


جزیره کرس در جنوب فرانسه و منطقه مدیترانه‌ای این کشور واقع شده و مرکز آن آژاکسیو زادگاه ناپلئون بناپارت است.

اشعار تازه‌ای از ملک‌الشعرای بهار کشف شد



مجتبی مجرد، یکی از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد به حسب تصادف اشعار تازه‌ای از ملک‌الشعرای بهار را در یک کارتن سربسته در کتابخانه دانشگاه فردوسی یافت. دیوان ملک‌الشعرا بهار یکی از کتاب‌های مجموعه محمود فرخ (شاعر و ادیب خراسانی) است که دکتر جلال متینی در سال ۱۳۴۱ خریده بود.

روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گزارش داده است که به تازگی قدیمی‌ترین نسخه دیوان ملک الشعرای بهار در کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد یافت شده است. این اثر را مجتبی مجرد تصادفاً در یک کارتن سربسته پیدا کرده.

انگور: درمانی طبیعی برای کلیه‌ها



توصیه می‌شود که انگور را وارد برنامه‌ی غذایی روزانه بکنید. به خاطر اینکه این میوه خواص درمانی ویژه‌ای دارد که برای حفظ عملکرد کلیه‌ها مفید هستند.

برای حفاظت از سلامتی کلیه‌هایتان چه اقداماتی انجام می‌دهید؟ آیا آب کافی می‌نوشید؟ آیا مطمئن هستید که نمک دریافتی از مواد غذایی را به طور کامل دفع می‌کنید؟ آیا هر روز ورزش می‌کنید؟ باید بدانید که تمام این اقدامات برای داشتن کلیه‌هایی سالم لازم‌اند. با این حال خیلی از ما از انجام چنین کارهای ساده‌ای نیز غفلت می‌کنیم و تا قبل از مشاهده‌ی اولین علائم بیماری در کلیه‌ها به فکر سلامت آن‌ها نمی‌افتیم. خوشبختانه انگور جزو میوه‌هایی است که برای ارتقای سلامت این اندام‌های لوبیایی شکل مفید است.
    فواید انگور برای کلیه‌ها

Thursday, December 24, 2015

مسئول دفتر مصباح‌یزدی: رفسجانی میخواهد یک ویروس {نوه خمینی} را وارد مجلس خبرگان نماید



مسئول دفتر آخوند مصباح‌یزدی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی «انتخاب»، درباره ارزیابی خود از اهمیت این دوره از مجلس خبرگان و حضور چهره‌های مطرح و جدید به عرصه انتخابات گفت: این دوره هاشمی تصمیم دارد فتنه سال 94 را از بیت امام خمینی  کلید بزند. این فتنه نیز سرباز می‌خواهد. سربازهای قبلی هاشمی که کروبی، موسوی و.. بودند، سوخت شدند.

وی ادامه داد: هاشمی برای فتنه سال 94 سرباز ندارد و از دیدگاه ایشان باید فتنه 94 کلید بخورد و باید افرادی را در این باره اجیر کند. برای اجیر کردن هم باید این افراد ویژگی‌های خاصی داشته باشد، از جمله باید قداست داشته باشند، منصوب به جایگاه ارزشمندی باشند، چه جایی باقداست‌تر از بیت امام خمینی و چه کسانی بهتر از نوه‌های امام (منظور حسن خمینی نوه خمینی است) که در ذهن مردم جایگاه خاصی دارند.

رئیس دفتر مصباح یزدی تأکید کرد: بنابراین هاشمی با گنده‌‌نمایی بنا دارد سکوی پرش خود را از بیت خمینی و مرکز نشر آثار امام آغاز کند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی هم می‌شد که بزرگان گفتند، دریابید امام را که تحریف نکنند و مواظب باشید که از امام سوء استفاده نشود.

جلالی افزود: هاشمی بنا دارد برای ورود به این کارزار از این افراد استفاده کند از طرفی این افراد باید روی یک پایه‌هایی قرار بگیرند و یک عقبه‌ای برای این افراد درست شود. می‌خواهد بعضی‌ها را که تا به حال به این عرصه ورود نداشتند و به عنوان روشنفکر بودند، وارد خبرگان کند.

مسئول دفتر مصباح‌یزدی تصریح کرد: هاشمی تصمیم گرفته و تصمیم بسیار درستی از دیدگاه سیاسی نیز هست و می‌توان گفت تصمیم (...) نام دارد.

وی ادامه داد: تصمیم (.....) می‌گوید باید کاری کنید که در هر صورت برد ـ برد باشد. اگر خبرگان رد کند می‌توانیم پیراهن عثمان کنیم و آشوب درست کنیم و اگر تأیید کردند یک ویروس (...) به مجلس خبرگان وارد کنیم و افراد را بیمار کنیم.

عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: پس بنابراین در هر دو صورت برای هاشمی برد ـ برد است، چه خبرگان را آلوده کنند و چه نتوانند به خبرگان راه پیدا کنند.

وی ادامه داد: بنابراین شرط حضور این افراد و سیاسی کردن خبرگان بسیار کار اشتباهی است که هاشمی کلید زده است.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: مکر خدا، بسیار مدبرانه‌تر و قوی‌تر از مکر آدمی مثل هاشمی است و یک روز سرش به سنگ می‌خورد و رسوا می‌شود. انشا‌ءالله 7 اسفند این را خواهیم دید.

** انتخاب: برخی از قسمت های مصاحبه به دلیل به کار برده واژه های موهن و توهین آمیز حذف شده است.

پلیس آریزونا مرد ایرانی را به اتهام قتل همسرش با تبر بازداشت کرد



پلیس ایالت آریزونای آمریکا یک مرد را به اتهام قتل همسرش با ضربات تبر، در جنوب فینیکس بازداشت کرده است. بر اساس اسناد دادگاه، حجت فهندژ سعدی، ۳۶ ساله، متهم است که همسر ۳۰ ساله خود لاله فهندژ سعدی را با ضربات تبر به قتل رسانده است.

به گزارش صدای آمریکا، او که روز دوشنبه بازداشت شد، در دادگاه به فارسی و از طریق مترجم گفت که همسرش را دوست داشته است. این دو ۱۳ سال زن و شوهر بودند.

بر اساس گزارش ها، جیغ های لاله در ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه همسایگان را در آپارتمان های "آربور ویلیج" بیدار کرد. او به در خانه یکی از همسایگان می کوبید و همسایه، لاله را خونین و به شدت مجروح یافت.

بر اساس اسناد دادگاه، همسایگان بارها شاهد اختلافات خانگی این دو بودند که گزارش نشده بود. اسناد نشان می دهد که حجت جدا از لاله در آپارتمانی در شمال فینیکس زندگی می کرد. این زوج یک پسر ده ساله دارند.

شاهدان گفتند مردی را دیدند که صورت خود را پنهان کرده بود و با یک خودروی شاسی بلند از صحنه فرار کرد. بازپرسان دریافتند که نشانه های خودرو با خودروی اس.یو.وی حجت سازگار است. ماموران تبر را نیز در محل گذاشتن زباله در مجتمع مسکونی پیدا کردند.

دوربین های مداربسته در یک فروشگاه ورزشی نیز مردی که شبیه حجت است را نشان می داد که یک تبر می خرید.

نقشه فلسطین به رنگ پرچم جمهوری اسلامی در سخنرانی حسن نصرالله



نقشه فلسطین به رنگ پرچم جمهوری اسلامی در سخنرانی حسن نصرالله
حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان روز دوشنبه در حالی به مناسبت کشته شدن سمیر القنظار، فرمانده شبه‌نظامیان این حزب سخنرانی کرد که نقش فلسطین در پشت سر او با رنگ‌های پرچم جمهوری اسلامی آخوندها  ظاهر شد.

رنگ‌آمیزی نقشه فلسطین نه با رنگ‌های پرچم پرچم فلسطین بلکه با پرچم جمهوری اسلامی ایران موجی از خشم و اعتراض را در میان کابران شبکه‌های اجتماعی به ویژه فلسطینیان به راه انداخت.

نصرالله در این سخنرانی اسرائیل را مسئول قتل القنطار قلمداد کرد و تهدید کرد که "در زمان، مکان و به شیوه مناسب" پاسخ خواهد داد.

دبیرکل حزب الله که مهم‌ترین متحد تهران در منطقه به شمار می‌رود گفت "هرکه را به کشند و هرکه را به اسارت بگیرند، پرچم فلسطین و مقاومت هرگز سقوط نخواهد کرد و از نسلی به نسل دیگر خواهد رسید"، اما ناظران با اشاره به پوشاندن نقشه فلسطین با پرچم جمهوری اسلامی ایران این سخنان نصرالله را به عنوان تناقض‌گویی ارزیابی کردند.

نصرالله مسئولیت کشته شدن القنطار را که در حمایت از بشار الاسد به همراه شبه‌نظامیان حزب الله در سوریه علیه مخالفان می‌جنگید متوجه اسرائیل دانست.

العربیه

١١٤٠ میلیارد تومان در دولت احمدی‌نژاد دود شد



افشاگری جدید وزير اقتصاد از فساد دولت‌ احمدی نژاد: ١١٤٠ میلیارد تومان در دولت احمدی‌نژاد دود شد
شرق:
وزير اقتصاد و امور دارايي در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک سپه با گذشت بیش از دو سال از عمر دولت یازدهم، از حجم دقيق بدهي‌هاي دولت پرده برداشت. رقمي كه او اعلام كرد مستند بر آماري بود كه دفتر تعيين بدهي در خزانه كل كشور ارائه داده بود.

به گفته وزیر بین ٧٠٠ تا ٨٠٠ میلیارد دلار درآمدهای نفتی داشتيم و حدود صد میلیارد دلار نیز از فروش شرکت‌ها و واگذاري‌ها، منابع مالی براي دولت به وجود آمد. اشاره او به محمود احمدی‌نژاد است که در دولت‌های او کشور با وفور درآمدهای نفتی روبه‌رو بود. این منابع که حدود ٩٠٠ میلیارد دلار برآورد می‌شود، معلوم نیست در دولت‌های نهم و دهم صرف چه اموری شده است.

اینها تنها درآمد دولت‌های نهم و دهم نیستند. ادامه صحبت‌‌های طیب‌نیا در این مراسم پرده از هزینه‌های دیگری در این دولت برمی‌دارد که اگرچه جزء درآمدهای دولت نبودند، اما سرنوشتی مانند درآمدهای دولت برای آنها رقم خورد. طیب‌نیا در ادامه از بدهی ٥٤٠ هزار میلیارد تومانی در دولت‌های محمود احمدی‌نژاد خبر می‌دهد: بدهي شركت‌هاي دولتي با احتساب بدهي شركت ملي نفت ٥٤٠ هزار ميليارد تومان برآورد شده كه ٣٨٠ هزار ميليارد تومان آن فقط مربوط به بدهي‌هاي دولت به سيستم بانكي است.

اگر دست‌كم نرخ هزار توماني را براي نرخ دلار در دولت‌هاي نهم و دهم در نظر بگيريم، ٨٠٠ هزار ميليارد تومان از محل درآمدهاي نفتي و ١٠٠هزار ميليارد تومان از محل واگذاري‌ها براي دولت قبل به‌دست آمده است به‌جز این، ٥٤٠ هزار میلیارد تومان هم از جیب بانک‌ها برداشته و در کنار این، مطالبات پیمانکاران در بخش‌های مختلف را نپرداخته و صرف اموری کرده که در این هشت سال به رفتارهای پوپولیستی مشهور شده است.

این ارقام در مجموع رقمي حدود یک‌هزار‌و ٤٤٠ هزار ميليارد تومان را براي دولت قبل به ارمغان آورده است. این جمله به این معناست که رئیس دولت‌های نهم و درهم علاوه بر پول‌های هنگفت نفت از هر‌جا که می‌توانسته برای اهداف دولت خویش صرف کرده است که تا این لحظه  هم محل خرج آنها مشخص نیست .



Wednesday, December 23, 2015

لباس سفیر کامبوج و همسرش در تهران




سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جن گیر محمود احمدی‌نژاد را در آستانه انتخابات از حبس خانگی آزاد کرد




آمد نیوز، amadnews : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استانه فرا رسیدن دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز، جن گیر محمود احمدی‌نژاد را از حبس خانگی آزاد کرد.
«روح‌الله زم» با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «جن گیر احمدی‌نژاد جمعه شب توسط سپاه پاسداران از محل حبس خانگی خود در حوالی فرمانیه تهران آزاد و به منزل خود در اختیاریه رفت. وی قرار است با فراهم کردن امکانات، منویات سپاه و حاکمیت را در انتخابات جدید به انجام برساند. عباس غفاری که در پرونده خود به چند مورد اقدامات خلاف اخلاق هم‌چون زنای محصنه و خوردن مدفوع خود اشتهار دارد، قرار است اقداماتی را هم‌چون نوشتن دعا و انداختن آن در سدهای تهران برای هدایت مردم به سمت کاندیداهای مورد نظر حاکمیت انجام دهد.»
«عباس غفاری» که به «جن گیر» محمود احمدی نژاد مشهور است، روابط بسیار نزدیکی با افراد مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی از جمله علی لاریجانی، صادق لاریجانی، سیدمحمود هاشمی شاهرودی، برخی اعضای بیت رهبری و … دارد.

دومین حمله تند صادق لاریجانی به هاشمی رفسنجانی



 صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه با حمله شدید به اکبر هاشمی رفسنجانی٬ «علامه» خوانده شدن حسن خمینی را «توهین» به حوزه‌های علمیه دانسته است.

آقای لاریجانی این مطالب را در واکنش به اظهارات هاشمی رفسنجانی بیان کرده و افزوده نظارت مجلس خبرگان بر رهبری «توهم و توقعات غلط» و «حرف‌های من درآوردی» است.

وی «علامه» خوانده شدن حسن خمینی از سوی هاشمی رفسنجانی را «استهزای» حوزه‌های علمیه دانسته و گفته چنین سخنانی «خندیدن به شعور مردم» است.
رئیس قوه قضائیه همچنین گفته که مجلس خبرگان رهبری «حق» نظارت بر نهاد‌های زیر نظر علی خامنه‌ای را ندارد.

وی بی‌آنکه نامی از هاشمی رفسنجانی ببرد٬ خطاب به وی گفته «ما می‌گوییم این سخنان درست نیست، غلط است، توقعات و توهماتی است که شما مطرح می‌کنید».

این اظهارات رئیس قوه قضائیه دومین حمله تند وی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی ۱۰ روز اخیر است.

چند روز پیش نیز غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ سخنگوی قوه قضائیه حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی را به طور تلویحی «منافق» خطاب کرده بود.

دیگربان

Monday, December 21, 2015

روحانی کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شد




به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پنجمین روز ثبت نام داوطلبان نماینگی مجلس خبرگان رهبری با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد.

وی از سال 1379 عضو مجلس خبرگان بوده و ریاست کمیسیون سیاسی-اجتماعی (از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ و از ۱۳۹۲ تاکنون)؛ ریاست کمیسیون حراست (از ۱۳۹۲ تاکنون) و عضو هیأت رئیسه و رئیس دفتر تهرانِ دبیرخانه این مجلس (از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷) از مسئولیت‌های روحانی در مجلس خبرگان رهبری بوده است.

ازدواج اجاره‌ای پدیده جدید در مملکت اسلامی ایران




مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور گفت: ازدواج در چارچوب استیجاری از پدیده‌های جدید اجتماعی در کشور است که به‌تازگی در سایه مطالعات و پژوهش‌ها نمایان شده است.

به گزارش مهر، شیرین احمدنیا در اردبیل تصریح کرد: الگوهای ازدواج در جامعه ایرانی رو به تغییر است و از جمله آن‌ها ازدواج در چارچوب استیجاری است که مردان متمول خانه مستقل در برخی مناطق تهران برای همسر دوم خود اجاره می‌کنند.وی بابیان اینکه نسل امروزی با نسل‌های پیش از خود تغییرات اساسی دارد، متذکر شد: ازجمله اگر نقطه تمرکز خود را در خانواده قرار دهیم، شاهد افزایش طلاق، همباشی یا ازدواج سفید، ازدواج مجرد و ازدواج‌های بازسازی‌شده هستیم.

Sunday, December 20, 2015

سال‌روز تاسیس اولین سینمای قم؛ سینمایی که با دستور احمد خمینی منفجر شد



تقاطع: ۴۶ سال قبل در چنین روزی (۲۸ آذر ۱۳۴۸) اولین سینمای شهر قم با ظرفیت ۱۲۰۰ صندلی و ۱۹۰۰ مترمربع مساحت، در خیابان “شاه” (امام‌خمینی کنونی) گشایش یافت.

این سینما که “دروازه طلایی” (گلدن‌گیت) نام داشت، متعلق به علی بشارتیان، کارمند بازنشسته اداره قند و شکر قم بود.

مرگ دختر دبیرستانی پس از تنبیه مدیر حزب اللهی




روزنامه شهروند: دختر دبیرستانی پس از این‌که از سوی مدیر مدرسه‌اش تنبیه شد، به طرز مرموزی در خانه خود جان باخت. این دختر پیش از مرگش به خاطر داشتن تلفن‌همراه در مدرسه، از سوی مدیرش تنبیه سختی شده بود.

روی تخت یکی از مراکز درمانی در رباط‌کریم دختر نوجوانی خوابید که دیگر نفس نمی‌کشد. این دختر ١٥ساله سه روز بود که در این مرکز بستری شده و پس از سه روز به دلیل حال وخیمش جان سپرد. اما گویا علت مرگ او عجیب و نامعلوم به نظر می‌رسد. خانواده‌اش از مدیر مدرسه این دختر شاکی هستند و او را مقصر مرگ دختر نوجوانشان می‌دانند.

واکنش مردم به فعالیت دوباره گشت ارشاد: جلوی دزدی‌ها را نمی‌گیرند؛ به جوان‌ها گیر می‌دهند



توقف ماشین مسافربر از سوی ماموران موتوری در شلوغی خیابان‌های تهران توجه‌ها را به خود جلب می کند. مرد موتور سوار دستور ایست می‌دهد، ماموران زن گشت ارشادی می‌رسند و دختری را از صندلی عقب ماشین پیاده می‌کنند. اعتراض و توضیح دختر بی‌فایده است؛ او را به سمت ون‌های گشت ارشاد می‌برند.
این تصویری آشنا برای شهروندان از فعالیت گشت‌های ارشاد است که در قاب خاطرات تهرانی‌ها تکراری شده اما خیال کهنه شدن ندارد.
برای آدم سخت است که این صحنه‌ها را ببیند و نتواند حرفی بزند، اما …
یکی از دستفروشان در همان حوالی می‌گوید: اینجا از این صحنه‌ها زیاد می‌بینیم. اول فکر می‌کنی که دارند دزد و قاتل می‌گیرند. یک بار داشتند یک خانوم را می زدند تا به زور سوار ون کنند، خواستم جلو بروم که بچه ها نگذاشتند. گفتند می آیند بساطتت را جمع می کنند. برای آدم سخت است این صحنه‌ها را ببیند و نتواند حرفی بزند. اما خب ما هم زورمان به آن‌ها نمی‌رسد.
خانم میانسال اما جدی‌تر است. می‌گوید: جوان‌های این دوره بی عرضه هستند. قدیم‌ها کافی بود که یک نگاه چپ به ما کنند، همه جا را به هم می ریختیم.

Saturday, December 19, 2015

بالاخره امام زمان كيست: هيتلر يا پوتين؟!



اين كه ايرانى هاى زيادى مرتب از مرحوم آدولف هيتلر تعريف مى كنند و اين جمله ورد زبان شان است كه خداوند هيتلر را رحمت كند، يك اشكال بزرگ دارد كه الان چرايى اش را خدمت تان عرض مى كنم. امروز صبح كه داشتم روزنامه هاى ايران و جهان را ورق مى زدم، ديدم روزنامه «بيلد» آلمان تيتر يك زده كه: طبق گزارش هاى تاييد شده ى پزشكى، هيتلر فقط يك بيضه داشت! اين را كه خواندم مطمئن شدم كه ايشان بيضه ى دوم اش همان بيضه ى اسلام بوده و نيازى به بيضه ى طبيعى نداشته است. لابد فكر مى كنيد دارم كفر مى گويم و با بيضه ى مردم شوخى مى كنم. نخير! شما اگر مطلب آقاى على امينى نجفى را در سايت بى بى سى فارسى بخوانيد، مى بينيد در معرفى كتاب مستطاب «آلمانى ها و ايران» نوشته است:
"...نویسنده‌ی کتاب "آلمانی‌ها و ایران" سند می‌آورد که برخی از ملایان در قم هیتلر را از اخلاف پیامبر اسلام دانستند و دسته ای از علما تا آنجا پیش رفتند که گفتند هیتلر همان "امام زمان" است که برای "احیای دین محمد" ظهور کرده است. یک سند جالب گزارشی است که اروین اتل، سفیر آلمان در تهران در فوریه ۱۹۴۱ به مقامات برلین فرستاده است. آقای سفیر می‌نویسد: سفارت ما از چند ماه پیش از منابع گوناگون مطلع شده است که برخی از ملایان در سراسر کشور بالای منبر از پدیده‌ای تازه سخن می‌گویند، دال بر این که خداوند امام زمان را در هیئت آدولف هیتلر به زمین فرستاده است. در سراسر کشور، و بدون هیچ دخالتی از جانب سفارتخانه‌ی ما، شایع شده است که پیشوای آلمان برای نجات این کشور آمده است... در تهران یک ناشر عکس‌هایی از پیشوا (هیتلر) و امام علی، امام اول شیعیان، را چاپ کرده است. این عکس‌های بزرگ تا چند ماه در طرف راست و چپ ورودی چاپخانه چسبیده بود. این عکس‌ها پیام روشنی داشتند: علی امام اول است و پیشوا امام آخر... نویسنده‌ی کتاب "آلمانی‌ها و ایران" شرح می‌دهد که پیش از اشغال ایران توسط متفقین، شایعات عجیبی درباره هیتلر بر سر زبانها افتاده بود. برخی از ملایان موعظه می‌کردند که هیتلر از اخلاف پیامبر اسلام است و زیر پیراهن خود عکسی از امام علی را با خود دارد. در برابر عدۀ دیگری عقیده داشتند که هیتلر از اول مسلمان نبوده، بلکه به دنبال مطالعه و تحقیق به اسلام گرویده است...".
ديديد حالا من كفر نمى گويم. اين را آقايان روحانى، ٧٦ سال پيش مى گفتند. من هم با يادآورى اين موضوعات كه از تك بيضه بودن حضرت هيتلر آغاز شد يك لحظه به دانسته هاى خودم شك كردم و گفتم ديدى ناقلا چه جورى همه ى ما را سرِ كار گذاشت و بعد از هجوم كفار به برلين غيب شد؟! يعنى جريان خودكشى و به آتش كشيدن حضرت آدولف و حضرت حوا (اوا) همه اش صحنه سازى بود براى پيچاندن ماها و غيبت مجدد ايشان!
تصور هيتلر بدون بيضه ى دوم هم محال ممكن است چرا كه او را در تاريخ به زبان عاميانه آدم «بيضه دار»ى مى دانسته اند كه با آن نيمچه قدش مى خواسته جهان گشايى كند! لذا بيضه ى دوم او حتما جورى بوده كه پزشكان آلمانى نمى توانسته اند آن را به چشم ببينند. اين كه نوه ى امام هيتلر (عج) رفته در محمود آباد دوباره اسلام آورده براى يادآورى همين موضوع بوده چرا كه ايشان نمى توانسته به خاطر اسراييلى هاى يهودى آدم كش، صريحا بگويد من بابا بزرگ ام، خودش يكى از اركان اسلام بوده، لذا همين طورى در پرده، رفته در شمال كشور ما به صورت پنهان و سمبوليك اسلام آورده كه موضوع امام زمان بودن بابا بزرگ اش فراموش نشود...
اما امروز، در روزنامه ى «وطن امروز» مطلبى خواندم در باره ى رفيق سابق حضرت ولاديمير پوتين كه فكر كردم برق ٢٢٠ ولت به من وصل كرده اند!... يعنى واقعا اين موضوع شدنى است؟! آخه مگه ممكنه همچين چيزى؟! به خدا مطلب وطن امروز هم جدىِ جدى است و با عكس و تفصيلات همراه است... ولى من توضيح اين را مى گذارم براى نوشته ى بعدى ام چون مى ترسم اگر اين را هم بنويسم، شوك هاى پى در پى، شما خواننده ى عزيز را از پا بيندازد...

ف.م.سخن - خبرنامه گویا

ایران؛ سیلی پسر ۱۳ ساله به صورت نظام اسلامی



چگونه ممکن است که یک پسر ۱۳ ساله که تازه به سن بلوغ رسیده است اینگونه عمل قبیح و غیر قابل تعریف انجام دهد آن هم با آن اندازه آلت که در برخی شبکه های اجتماعی از وصف این اندازه جوک هایی نیز منتشر شده است.

، در پس خنده ها و "هر و كر" ها و فوروارد كردن ‫‏جوك‬ ها و عكس ها و ‫‏كليپ‬ هاي مربوط به ‫‏پسر١٣ساله‬ اي كه از ديروز آخرين ‫‏سلبريتي‬ ‫تلگرام‬ ايرانيان است اگر حسِ طنزتان مجال داد به ابعاد فاجعه اي نگاه كنيد كه صورت كريه اش كاملاً هويداست.
يك/ اين كه پسر بچه اي سيزده ساله (روي كلمه "بچه" تاكيد مي كنم) در پي برقراري ‫‏رابطه جنسي‬ است هولناك نيست؟ 
چه اتفاقي رخ داده كه پسركي در اين سن و سال به دنبال رابطه جنسی است؟ جامعه ما چگونه فرزندانش را ‫‏تربيت‬ كرده كه پسر بچه اي ‫سيزده ساله‬ براي برقراري رابطه جنسي به در و ديوار مي كوبد؟
دو/ درخواست رابطه جنسی از جانب كودكي سيزده ساله براي اكثريت مردمان اين سرزمين زشت و ناپسند و قبيح نيست. كه اگر بود اين حجم از مطلب و عكس و فيلم در قالب ‫‏طنز‬ و ‏شوخي‬ و هجو، توليد نمي شد و در ‫‏موبايل‬ ها نمي چرخيد. 
چرا درخواست رابطه جنسی از جانب يك كودك سيزده ساله براي تعداد بسياري از ‫‏ايرانيان‬ عادي است؟ آيا اين عادي بودن هولناك نيست؟
سه/ تمام آنهايي كه اطلاعات نوشتاري، تصويري يا صوتي مرتبط با اين ‫‏كودك‬ را توليد يا دريافت و ارسال كرده اند مصداق عيني فعاليت در ‫‏پورنوگرافي كودكان‬ هستند. آيا اين عده كه متاسفانه زيادند و شايد بتوان نام اكثريت بر ايشان نهاد به هيچ اصل ‫‏اخلاقي‬ پايبندي دارند؟ 
چهار/ استفاده از شبكه هاي اجتماعي براي رسيدن به روابط جنسی و در پي آن بهره بردن از اين امكانات در جهت اشاعه اين شيوه نشان مي دهد بخش بزرگي از جامعه ما چه نگاهي به ‫‏اينترنت‬ دارند و از آن براي چه مقاصدي سود مي برند.
پنج/ داد از بي اخلاقي، بيداد از بي اخلاقي.‏ اخلاق‬ كجاست؟
آيا بهتر نيست تمام متوليان ‏فرهنگي‬ جامعه سرشان را از زير برفِ خوش خيالي بيرون بياورند و ببينند برنامه هاي شان چطور عقيم مانده است؟ آيا نبايد در اين برنامه ها تجديد نظري كرد؟ آيا وقت آن نيست مسئولان فرهنگي جامعه كه دست پخت شان حتي قابل چشيدن هم نيست كنار بروند و كار را به ‫‏كاردان‬ بسپارند؟
‫‏پسرسيزده ساله‬ آخرين سيلي را به صورتمان زد، باشد كه خواب بمانيم تا ‏سيلي‬ بعدي و ادامه ‫‏خواب_غفلت‬ !

ایران پرس نیوز

Friday, December 18, 2015

فیلم پر هزینه "محمد رسول‌الله" از دور رقابت‌های اسکار حذف شد



بازیگران فیلم محمد رسول الله در شهرک سینمایی نو


 در روز پنج‌شنبه (۱۷ دسامبر/۲۶ آذر) آکادمی اسکار اعلام کرد که تنها ۹ فیلم به دور بعدی برترین فیلم‌های خارجی (غیر انگلیسی‌زبان) راه یافته‌اند. در این میان فیلم "محمد رسول‌الله" به کارگردانی مجید مجیدی از جمله فیلم‌های غیر انگلیسی‌زبان است که از دور رقابت‌ها حذف شده است.

فیلم "محمد رسول‌الله" تنها نماینده ایران در هشتاد و هشتمین دور جایزه اسکار به شمار می‌آمد، اما با حذف این فیلم سینمای ایران در این صحنه مهم بین‌المللی نتوانست موفقیت خود را تکرار کند.

مجید مجیدی پیش‌تر نیز با فیلم‌های "بچه‌های آسمان"، "رنگ خدا"، "باران" و "آواز گنجشک‌ها" در اسکار فیلم‌های غیر انگلیسی‌زبان شرکت جسته بود. فیلم "آواز گنجشک‌ها" در جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۰۸ اکران شد. در این فیلم رضا ناجی به عنوان بهترین بازیگر مرد شناخته شد و خرس نقره‌ای برلیناله را دریافت کرد.

فیلم "بچه‌های آسمان" مجیدی در سال ۱۹۸۸ در جمع ۵ فیلم نهایی برای دریافت اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان قرار گرفته بود.

بنا به گزارش خبرگزاری آلمان ۹ فیلم بلند از کشورهای بلژیک (برند عهد جدید)، آلمان (هزارتوی دروغ‌ها)، کلمبیا (در آغوش ابلیس)، دانمارک (جنگ)، فنلاند (شمشیرباز)، فرانسه (اسب وحشی)، مجارستان (پسر سائول)، ایرلند (زنده‌باد) و اردن (ذیب) برای بخش فیلم‌های غیر انگلیسی‌زبان جایزه اسکار به دور بعدی راه یافته‌اند که از میان آنها پنج نامزد نهایی سرانجام برای رقابت بر سر جوایز آکادمی اسکار در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۱۶ در لس‌آنجلس انتخاب خواهند شد
دویچه وله

5 نشانه کمبود آب در بدن




 نوشیدن آب کافی بیش از آنچه تصور می‌کنیم برای سلامت بدن‌مان مفید است. 
نبودن آب کافی در بدن با علائمی همراه است که نشان‌دهنده این کمبود هستند.
شبکه خبری فاکس نیوز به برخی از این علائم اشاره کرده است:‌
1. احساس خستگی: کارشناسان بر این باورند که نوشیدن آب به اندازه کافی و لازم برای بدن سطح انرژی را افزایش می‌دهد و برای رفع خستگی موثر است.
2. افزایش وزن: بررسی‌ها نشان می‌دهد نوشیدن آب به کنترل اشتها و پایین نگه داشتن سطح کالری مصرفی کمک می‌کند.
3. آسیب دیدگی مفاصل: آب با چرب کردن و به اصطلاح روغن کاری کردن مفاصل در تسکین درد این نواحی نقش دارد.
4. ضعف سیستم ایمنی: وجود آب کافی در بدن مانع از ابتلای فرد به مشکلاتی چون سرفه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شود.
5. ظاهر نامناسب پوست: نوشیدن آب کافی مانع از آن می‌شود که پوست به شکل خشک و چروکیده جلوه کند .

ایسنا

بهترین کشور جهان برای زندگی کجاست؟



 بهترین کشور جهان برای زندگی کجاست؟طبق گزارش جدید سازمان ملل، بازهم نروژ.

امسال نیز برای دوازدهمین سال پیاپی نروژ در صدر جدول شاخص‌های توسعه انسانی قرار گرفت.

این جدول که به عنوان بخشی از گزارش سازمان ملل متحد برای بررسی توسعه انسانی در کشورهای مختلف جهان منتشر می‌شود، عوامل مهمی مثل عمر طولانی و سلامت، دسترسی به آموزش و دانش و برخورداری شهروندان از رفاه و سطح زندگی مناسب را مبنا قرار می‌دهد. 

Thursday, December 17, 2015

عکس هایی از درگیری در بهبهان و کشته شدن یک شهروند



 تصاویر زیر درگیری مردم و نیروی انتظامی در شهرستان بهبهان را روایت می کند که طی آن “یک تن کشته و دو نفر نیز زخمی” شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تجمع تعدادی از اهالی روستای “شهرویی” در شهرستان بهبهان در اعتراض به استخدام نشدن در پالایشگاه بید بلند و استخدام شدن افراد غیربومی،  روز گذشته، سه‌شنبه ۲۴ آذرماه، به درگیری آنها با ماموران نیروی انتظامی منجر شد که طی آن یک شهروند کشته و دو تن نیز زخمی شدند.

اخراج عکاس با سابقه وزارت نفت به دلیل انتشار یک عکس در اینستاگرام



به گزارش نفت ما، چند روز پیش به خاطر یکی از پست های اینستاگرامم از کار در خبرگزاری شانا، رسانه ی اداره کل روابط عمومی وزارت نفت برکنار شدم. طی نامه ای که نه کسی مسوولیت اخراج ام را پذیرفته نه علت آن آمده است. پستی که عکسی از معاون بین الملل وزیر نفت، امیرحسین زمانی نیا بود و اتفاقا به نوعی تمجید از او. پس چند روز که از اخراجم و علت آن مطمئن شدم خواستم هم موضوع را اینجا برای دوستانم بگویم و هم خاطره ای را نقل کنم .

Wednesday, December 16, 2015

ایران را به کجا می‌برید آقای خامنه‌ای! مجتبی واحدی



رهبر جمهوری اسلامی برای هزاران کیلومتر دورتر از دربار خود نامه می‌نویسد و برای جوانان غربی نسخه می‌پیچد. ای کاش کسی می‌توانست به او نامه بنویسد و به رهبر پرمدعای جمهوری اسلامی یادآوری کند که "انرژی هسته‌ای پیشکش، اقلاً از خروج ارز و پر کردن جیب شرکای چینی خود به خاطر ورود سوزن و سنجاق به ایران جلوگیری کنید"

Tuesday, December 15, 2015

دختر آیت الله خمینی در کنار ابراهیم زکی رهبر جنبش اسلامی در نیجریه



کبوتر با کبوتر باز با باز

بی بی سی - گروه شیعه "جنبش اسلامی نیجریه" می‌گوید در پی دو روز حملات ارتش به اعضای این گروه و کشته شدن تعداد زیادی از آنها، ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش دستگیر شده است.

رسانه‌های محلی از کشته شدن ده‌ها نفر از اعضای این جنبش در شهر زاریا طی دو روز گذشته خبر داده‌اند، اما این گروه در بیانیه‌ای تعداد کشته‌ها را صدها نفر اعلام کرده است.

جنبش اسلامی نیجریه می‌گوید همسر و پسر شیخ زکزاکی هم در میان کشته‌شدگان هستند.

ارتش نیجریه دلیل حمله به این گروه و محاصره منزل رهبر آن را تلاش اعضای جنبش اسلامی برای سوء قصد به جان فرمانده ارتش نیجریه عنوان کرده است
جنبش اسلامی نیجریه این اتهام را به شدت رد کرده و ارتش را به "کشتار بی‌رویه" اعضای این گروه شیعه متهم کرده است.

جنبش اسلامی نیجریه در بیانیه خود از کشته شدن چند نفر از اعضای بلندپایه‌اش خبر داده و گفته است که شمار قربانیان "اگر نه به هزاران، به صدها نفر رسیده است". سایت اینترنتی این جنبش هم ده‌ها عکس از جنازه‌هایی که در خیابان افتاده‌اند منتشر کرده است.
 ابراهیم زکزاکی که سه پسر دیگرش هم در سال ۲۰۱۴ در حمله پلیس نیجریه کشته شدند، شناخته‌شده‌ترین روحانی شیعه این کشور است که جنبش اسلامی را با الهام از مبارزات آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و کمی قبل از انقلاب ایران پایه‌گذاری کرد.

او تا کنون چند بار به ایران سفر کرده اما اتهامات مربوط به دریافت کمک مالی از ایران را تکذیب می‌کند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، امروز دوشنبه ۲۳ آذر در تماس تلفنی با همتای نیجریه‌ایش "مراتب نگرانی‌های عمیق خود را از وقایع تاسف‌بار" شهر زاریا ابراز کرده و از دولت نیجریه خواسته است که برای جلوگیری از خشونت و حفظ جان مسلمانان "اقدام جدی و سریع" انجام دهد.

حسین امیر عبداللهیان، معاون وزارت امور خارجه هم گفته است "تعیین سرنوشت شیخ زکزاکی برای جهان اسلام و ایران بسیار مهم است".

همزمان از ایران گزارش شده است که وزارت امور خارجه این کشور کاردار نیجریه در تهران را به این وزارتخانه فراخوانده و "مراتب نگرانی" جمهوری اسلامی ایران در رابطه با این خشونتها و حمله به شیعیان را به وی ابراز کرده است. 

تجاوز به زن باردار در پرايد



تجاوز به زن باردار در پرايد

روزنامه اعتماد: دادگاه رسيدگي به پرونده متهمان تعرض به ۱۵ زن در پرايد شيشه دودي كه به پرونده «گرگ‌هاي خاكستري» مشهور شده است صبح ديروز با حضور ۱۴ شاكي زن در دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد.

متهمان دو پسر ۲۱ و ۲۵ ساله هستند كه از فروردين امسال تا زمان دستگيري از سوي پليس - در كمتر از ۵ ماه – شش نفر از شاكيان را مورد آزار و اذيت قرار داده و از ۹ نفر ديگر نيز پس از ضرب و شتم شديد، سرقت كرده‌اند. يكي از شاكيان پرونده زني ۲۳ ساله است كه هنگام تعرض، سه ماهه باردار بود. او به دليل شدت بالاي آسيب وارده فرزند خود را از دست داده است. به جز او نيز زن ديگري وجود دارد كه دو بار از سوي فرهاد مورد آزار و اذيت قرار گرفته است. كوچك‌ترين و بزرگ‌ترين شاكيان پرونده به ترتيب دختري ۲۲ ساله و زني ۴۵ ساله‌اند كه هر دو در روز حادثه از تعرض در امان بوده‌اند اما آسيب روحي وارده از حادثه در لرزش دست‌ها و صداي‌شان آشكار است.

Monday, December 14, 2015

تکذیب خبر کیهان توسط دختر میرحسین موسوی



 چرا کیهانیان تلاش می‌کنند حصر رهنورد را کتمان کنند؟
روزنامه کیهان در خبری از اساس دروغین مدعی شده که زهرا رهنورد در همایش زنان در تاریخ مجالس ایران که روز سه شنبه در دانشگاه تهران برگزار شد، حضور داشته است!

به گزارش کلمه، بانوی محصور جنبش سبز که بیش از ۱۷۵۰ روز از بازداشت خانگی او می‌گذرد، در ماه‌های اخیر جز برای ضرورت‌های جدی پزشکی یا برای دیدار مادر بیمارش، و آن هم هر بار که زندانبانان اراده کنند، امکان خروج از محل زندان خانگی را نداشته است.

با این حال کیهان ادعا کرده که او در همایش دانشگاه تهران حضور داشته، و این ادعا را در دو جای خبر خود هم تکرار کرده است.

به نظر می‌رسد کیهان و دیگر صاحبان تریبون هم‌فکر که حنایشان نزد عموم مردم رنگی ندارد، با توجه به اینکه امکان توجیه اعتقادی، عقلی و شرعی حصر و به خصوص حصر زهرا رهنورد را برای هواداران خود ندارند، ناچار از چنین دروغ پردازی‌های آشکاری هستند تا اصل حصر یک مادر و یک بانوی قرآن پژوه توسط حکومت را کتمان کنند.

این اولین بار نیست که ادعای در حصر نبودن زهرا رهنورد مطرح می‌شود. در سال‌های قبل هم، وقتی ماموران پس از مدت‌ها بلوکه کردن حقوق او، یک‌بار وی را به بانک منتقل کردند که برای برداشت از حقوقش برای هزینه‌های زندگی در حصر! برگه‌ای را امضا کند، از وی عکس‌هایی گرفتند و در رسانه‌هایشان که عمدتا مرتبط با نهادهای نظامی هستند منتشر کردند تا ادعا کنند که زهرا رهنورد در حصر نیست. در واقع از این منظر، دکتر رهنورد حتی نسبت به سایر محصورین در مظلومیتی مضاعف قرار گرفته است.

دختر میرحسین موسوی خبر کیهان را تکذیب کرد

نرگس موسوی دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در صفحه اینستاگرام خود، به خبر کذب روزنامه کیهان واکنش نشان داد.

Sunday, December 13, 2015

برخی با استفاده از فرصت اربعین٬ والدین خود را در عراق رها کرده‌اند



سایت «تابناک» در گزارشی پرده از پشت پرده مراسم اربعین در عراق برداشته و نوشته در حال حاضر صد‌ها زائر ایرانی در این مراسم «مفقود» شده و برخی پدر و مادر پیر خود را در این کشور «رها» کرده‌اند.

این سایت محافظه‌کار نوشته که کسی در ایران نگران «چند صد مسافر اربعینی که {به ایران} بازنگشته‌اند، نیست.»

تابناک افزوده «معلوم نیست که {این افراد} در عراق جامانده‌ یا در وطن دچار مشکلات مترقبه و غیرمترقبه شده‌اند یا اتفاق دیگری برایشان روی داده که نتوانسته‌اند به منازل خود باز گردند.»

این سایت در ادامه گزارش خود از بازداشت برخی زائران در عراق به علت ارتکاب جرایم مختلف و‌‌ رها شدن افراد مسن از سوی فرزندان خود در این کشور به عنوان دو عامل اصلی مفقود شدن افراد نام برده است.

آن‌طور که این سایت نوشته است «متاسفانه برخی از سودجویان، فرصت اربعینی را فضای برای خلاص شدن از برخی سختی‌هایشان در نظر گرفته و دست به اقدامات بی‌شرمانه‌ای می‌زنند که باید به شدت با آن مقابله کرد؛ اقدام به‌‌ رها کردن پدر یا مادر پیر در عراق.»

مقام‌های جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر برای برگزاری مراسم اربعین امام سوم شیعیان در عراق هزینه و برنامه‌ریزی گسترده تبلیغاتی می‌کنند تا به گفته خود «قدرت» شیعیان در جهان را به نمایش بگذارند.

روحانیون و نظامیان حاکم بر ایران همه ساله پس از پایان مراسم اربعین می‌گویند بیش از ۲۵ میلیون شیعه در این برنامه شرکت داشته‌اند٬ اما آمار واقعی شرکت کنندگان کمتر از سه میلیون نفر است.

ورود بدون نظارت ده‌ها هزار نفر از مرز‌های مختلف ایران به عراق٬ یکی از برنامه‌های نانوشته جمهوری اسلامی به منظور افزایش شمار شرکت کنندگان در این برنامه است.

براساس برخی گزارش‌ها برخی از کسانی که در به دلایل ارتکاب جرائم مختلف ایران ممنوع‌الخروج هستند مراسم اربعین را بهترین فرصت برای خروج از ایران می‌دانند.

آن‌طور که نهاد‌های مسئول در ایران اعلام کرده‌اند سال گذشته بیش از سه هزار نفر در مراسم اربعین مفقود شده بودند که پس از مدتی شناسایی و به ایران بازگردانده شده‌اند.

سال‌ جاری نیز اعلام شده بیش از هزار و ۴۰۰ گذرنامه٬ شناسنامه و کارت ملی ایرانی‌ در مراسم اربعین مفقود شده است.

تابناک

نوری زاد: اسلام واقعی و چیزی به اسم زباله



محمد نوری زاد

اسلام واقعی و چیزی به اسم زباله

یک: باور کنید مطلقاً قصد توهین ندارم اما اگر من و شما و دوستان بسیجی بخواهیم پخمه های نظام اسلامی را یکی یکی شماره کنیم، علاوه بر جور واجور آخوند و غیر آخوند، حتماً یکی از عتیقه ها و زیرخاکی هایش را می توانیم در قامتِ همین جناب لاریجانیِ دستگاه قضا قالب ببندیم. عتیقه بودن حضرت ایشان را از آن روی سند می آورم که وی بدون تجربه ی حتی یک بازپرسیِ ساده، ناگهان – بفرموده – می شود رییس دستگاه قضا. مثل سردار فیروز آبادی که بی هیچ تجربه ی نظامی – بفرموده – می شود رییس ستاد کل نیروهای مسلح. حضرت لاریجانی را باش که اخیراً فرموده: "امکان ندارد اسلام واقعی مولد زباله ای مثل داعش باشد".

ایران به روایت عدد و رقم




اعداد و ارقام بعضی وقت‌ها، حامل واقعیت‌هایی شگفتی‌آفرین هستند. رادیوفردا نگاهی دارد به آمار و ارقامی که به تازگی در ایران بر سر زبان‌ها بوده‌اند:

شمار قربانیان آنفلوآنزا در کشور ۴۲ نفر

۱۹ آذر٬ خبرگزاری صداوسیما: محمدمهدی گویا٬ مدیر مرکز مبارزه با بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، اعلام کرد تا روز پنج‌شنبه ۳۳ نفر در کرمان، پنج نفر در سیستان و بلوچستان، یک نفر در آبادان، یک نفر در کرج و ۲ نفر در لرستان بر اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند.

تولید روزانه ۳۱۳ تن زباله در روستاهای همدان

۱۸ آذر٬ خبرگزاری تسنیم: فریدون عربی٬ مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان، اعلام کرده روزانه ۳۱۳ تن زباله در روستاهای همدان تولید می‌شود که «بخش قابل توجهی از زباله‌ها به صورت غیرقانونی و غیربهداشتی دفن می‌شوند.»

بازرسی ۲۸۰۰ عروسک خریداری شده در عراق

مهدی هاشمي در اولین مرخصي


مهدی هاشمي در اولین مرخصي
سید وحید ابوالمعالی وکیل مهدی هاشمی در رابطه با مرخصی موکل خود، اظهار داشت، مهدی هاشمی از روز اربعین به مدت سه روز برای مرخصی آمد و پس از اتمام دوره مرخصی یعنی روز شنبه خودش را به زندان اوین معرفی کرد.


Saturday, December 12, 2015

سحر قریشی: در احمدی‌نژاد کاریزمای عجیبی دیدم



منظورش همان « هاله نور » میباشد .
 احمدی نژاد میلیونها مردم ایران را در خیزش سال 1388 که فریاد مرگ بر دیکتاتور سر میدادند اراذل و اوباش نامید . خامنه ای هم آنها را « میکرب » لقب داد .

سحر قریشی بازیگر سینما در سیزدهمین برنامه اینترنتی «دید در شب» حضور پیدا کرد. رضا رشیدپور مجری این برنامه با نمایش تصاویری نظر وی را در خصوص محمود احمدی‌نژاد پرسید :
من آقای احمدی نژاد را از نزدیک و بر سر سفره افطاری دیدم. خیلی جالب است! من هیچ احساسی به سیاست ندارم. بسیار خنثی هستم. چون سواد آن را ندارم و نمی فهمم، کوچکترین صحبتی درباره سیاست نمی کنم. جالب این است که من فکر می کردم اگر ایشان را ببینم، ایشان برای من با بقیه افراد که سر صحنه ی فیلم برداری می آیند فرقی نخواهد کرد. وقتی آقای احمدی نژاد از یک متر و نیمی من رد شده و به همه ما خوش آمد گفتند، ناخودآگاه و یکدفعه تحت تاثیر کاریزمای ایشان، در همین حال خنده ای بر لبان من آمد و با ایشان احوال پرسی کردم. گویی که ایشان را ده سال است که میشناسم. در حالی که هیچ حسی نسبت به سیاست ندارم، در وجود ایشان یک کاریزمای عجیبی دیدم و از لبخند ایشان لبخند زدم و از وجود ایشان انرژی خوبی گرفتم.