Monday, November 30, 2015

تهران؛ فروش نوزاد در کمتر از 5 دقیقه: بخر ببر!



 کمتر از یک ماه پیش بود که فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر در یک برنامه زنده تلویزیونی گفته بود: «متأسفانه گزارش‌هایی نشان می‌دهد خانم‌های کارتن خواب و زنان خیابانی به هنگام زایمان در برخی از بیمارستان‌های جنوب و مرکز شهر پس از به دنیا آمدن نوزاد با دریافت 100 تا 200 هزار تومان بچه خود را می‌فروشند.»

بعد از آن پلیس گفت: «برخورد می‌کنیم» و معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران هم گفت: «ما در این خصوص گزارش مستندی نداریم، اما اگر یک مورد هم وجود داشته باشد، این وظیفه دستگاه‌های ذیربط است که آن را پیگیری کنند.» اما مشاهدات سه روزه ما ثابت می‌کند که خرید و فروش نوزاد یک واقعیت غیرقابل کتمان است.

....«سیگار را می‌تکاند و باز بدون اینکه لب‌هایش تکانی بخورد، می‌گوید "چون تویی قبول می‌کنم". با همان صورت یخ‌زده. حرف‌هایمان در کمتر از 5 دقیقه تمام می‌شود و معامله جوش می‌خورد و بچه‌اش را می‌فروشد.»

مددکار بیمارستان می‌پرسد: «آمده‌اید نوزاد را بخرید؟» می‌گوییم: «آره» می‌گوید: «پس صدایش را درنیاورید.»

مأمور پارک هم می‌گوید: «خرید و فروش خیلی زیاده؛ همین دختر رعنا را 210 هزار تومان خریدند برای گدایی».

روزنامه ایران

Saturday, November 28, 2015

فواید دوچرخه سواری



اگر کالری سوزی دوچرخه‌سواری برای‌تان کافی نیست، تحقیقات جدید نشان داده دوچرخه سواری برای مغز هم فوایدی دارد که این موضوع این پرسش را به ذهن می‌آورد : برای سلامت روانی هم می‌توان دوچرخه زد؟ خیلی ها عاشق دوچرخه سواری هستند، چه بیرون از منزل و چه با دوچرخه ثابت، چون ضربان قلب‌ را بالا می‌برد، کالری می‌سوزاند، و پاهای‌ را به فعالیت وا می‌دارد.

اما معلوم شده این رکاب زدن، تمرینی عالی برای ذهن و روان‌تان نیز هست. مطالعات جدید گوناگونی نشان داده‌اند، دوچرخه سواری، ساختارهای مهم مغز را گسترش می‌دهد و بنابراین شما می‌توانید سریع‌تر فکر کنید، بیشتر به‌خاطر بسپارید و احساس شادابی بیشتری کنید.

افزایش سلول های سفید مغز

گزارش سیمنار فوق‌العاده‌ی فیلسوف فرانسوی در واکنش به کشتار پاریس



آلن بدیو: شر از جایی دورتر می‌آید
گزارش سیمنار فوق‌العاده‌ی فیلسوف فرانسوی در واکنش به کشتار پاریس
امیر کیانپور

زمانه‌ی ولتر و روسو و دیدرو گذشته است، اما سنت فرانسوی نویسندگانی که در کنار کار فکری بر مداخله‌ی مستقیم سیاسی اصرار دارند، هنوز پابرجای است؛ آلن بدیو متعلق به همین سنت روشنفکریِ قرن هجدهمی و به اعتباری آخرین بازمانده‌ی آن است. درست به همین خاطر، علی‌رغم تفاوت‌های نظری و فلسفی آراء سارتر و بدیو، نویسنده­ی “هستی و رخداد” را می­توان شاگرد راستین خالق “هستی و نیستی” دانست.
ماجرا بدین قرار است: بدیو سفر آمریکایش را ناتمام گذاشت و به خانه بازگشت تا در واکنش به کشتار پاریس و سن‌دنی سمیناری فوق‌العاده برگزار کند. تاریخ سمینار ۲۳ نوامبر و مکان آن، به روال سال گذشته‌ی درس‌گفتارهای بدیو، «تئاتر کمون» در اوبرویلیه است؛ جایی نه در مرکز پاریس، شهر «جشن بیکران»، که در کرانه و حاشیه‌ی شمال غربی آن، جایی که امروز ساکنانش عمدتاٌ مهاجرین عرب و آفریقایی (و فرانسوی‌های عرب و آفریقایی‌تبار) هستند.

موضوع سمینار، دعوت به «تفکر به چیزی ورای ترس و توحش و حیرتی» است که روح پاریس را تا اطلاع ثانوی به گروگان گرفته است. برای «ارزیابی مکر و خطر آنانی که شادمانه به استقبال این واقعه‌ی خونبار رفته‌اند تا بتوانند فریاد جنگ سر دهند»؛ این سمینار فوق‌العاده ضروری است و بنا بر همین ضرورت، تئاتر کمون این بار شلوغ‌تر از همیشه است.
مخاطرات احساساتی بودن

Friday, November 27, 2015

مرگ زن جوان با تازیانه‌های متعدد همسرش در تهران



 ساعت ۸ شب سه‌شنبه زنگ مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس تهران به صدا درآمد و زن میانسالی از بدحال بودن یک زن جوان در محدوده کوچه پرده‌فروش‌های خیابان مولوی خبر داد که با اعلام این خبر یک دستگاه آمبولانس به‌همراه کادر اورژانس به محل وقوع اعلام این گزارش اعزام شدند.

بعد از حضور مأموران اورژانس به‌دلیل وخیم بودن حال زن جوان، سریعاً اقدامات درمانی و احیای بیمار صورت گرفت اما به‌دلیل وخامت حال زن جوان ۳۲ساله، وی جان خود را از دست داد.

در منزلی که کادر درمانی مشغول احیای این زن جوان افغانستانی بودند، مرد و زن جوان دیگری نیز حضور داشتند که مرد جوان با دیدن اوضاع وخیم حال همسرش از این محل گریخت.

پس از اعلام مرگ این زن جوان با هماهنگی‌های صورت گرفته، تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۶ مولوی به محل وقوع این اتفاق اعزام شدند و طی بررسی‌های اولیه مشخص شد زن جوان که سه فرزند نیز دارد، بر اثر ضربات شدید و متعدد “شلنگ گاز” بر قسمت‌های مختلف بدن وی به قتل رسیده است.

با مشخص شدن قتل عمد، تحقیقات از زن دیگری که در این خانه حضور داشت در دستور کار مأموران قرار گرفت و وی به مأموران گفت: “من زن برادر، شوهر این مقتول هستم و شوهر این زن ساعتی قبل با من تماس گرفت و از حال وخیم همسر خود خبر داد، من نیز به‌سرعت خودم را به اینجا رساندم و با دیدن حال نامساعد مقتول با مأموران اورژانس تماس گرفتم، با حضور مأموران اورژانس و اعلام فوت زن جوان، شوهر او از اینجا فرار کرد”.

بعد از تشکیل پرونده قتل عمد، سجاد منافی‌آذر، بازپرس سوم دادسرای جنایی تهران در محل وقوع این قتل حاضر شد و دستور بازداشت متهم این پرونده را صادر کرد.

تسنیم


۱۱۰ هزار نفر با مدرک دکترا بیکار هستند



مرکز آمار ایران اعلام کرد ۱۱۰ هزار نفر با مدرک دکترا در کشور بیکارند و بیشترین میزان بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان متعلق به دارندگان مدرک کار‌شناسی است .
 به گزارش ایسنا٬ بر اساس نتایج آمارگیری نیروی کار سال ۱۳۹۳ از سوی مرکز آمار ایران، بیشتر بیکاران در مقطع دکترا مردان و در مقطع کار‌شناسی زنان هستند.

این گزارش حاکی است که بیشترین میزان بیکاری در میان جمعیت فارغ‌التحصیل و در حال تحصیل سال ۹۳، مربوط به رشته‌های مهندسی و پس از آن رشته‌های بازرگانی و معماری بوده است.

افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ایران٬ نه تنها کیفیت نیروهای شاغل در بازار کار را تغییر داده٬ بلکه هزاران جوان با تحصیلات دانشگاهی بالا را پشت درهای بازار کار نگاه داشته است.

به گفته کوروش پرند٬ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۱۰ برابر افرادی است که دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر٬ به زودی بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل و جویای مشاغلی می‌شوند که در «شان میزان تحصیلاتشان» باشد.

وب‌سایت تابناک نیز در گزارشی با تقدیر از افزایش میزان سطح تحصیلات در ایران٬ از نبود زیرساخت‌های لازم برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور انتقاد کرده است.

به نوشته این وب‌سایت٬ «کارجویان فارغ‌التحصیل دانشگاهی را دیگر نمی‌توان به هر شغلی گمارد و آن‌ها از پذیرش بسیاری از رشته‌های شغلی امتناع می‌کنند.»

تابناک همچنین نوشته در حالی به زودی هزاران نیروی تحصیلکرده آماده ورود به بازار کار خواهند شد که در فاصله تابستان ۹۳ تا سال جاری ۴۷۸ هزار نفر به تعداد بیکاران افزوده شده است.

پیش از این نیز گزارش‌های متعددی درباره بیکاری هزاران فارغ‌التحصیل رشته پزشکی عمومی در ایران منتشر شده بود.

این پزشکان در حالی بیکارند که وزارت بهداشت بار‌ها اعلام کرده در مناطق محروم و حتی شهرهای کوچک کمبود پزشک وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از کار‌شناسان یکی از علل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را نبود تناسب و هماهنگی میان رشته‌های تحصیلی دانشجویان با نیازهای بازار کار عنوان کرده است.

Wednesday, November 25, 2015

روایتی دردناک از فقر و فحشای دختران در خیابان های تهران



بر اساس آمار به دست آمده از دختران فراری در شهر تهران، میانگین سن دختران فراری ۹تا ۱۷سال است. در حال حاضر سن روسپی گری در ایران حدود ۸-۱۰ سال کاهش یافته و از سن ۲۰ تا ۳۰ سال به ۱۲ تا ۱۸ سال رسیده است. 

تهران شهر پرهیاهو و پر زرق و برقی که چشم ها را خیره می کند، شب های خیره کننده ای ندارد.سرما و فصل سرد هم که می رسد، صدای پای فقر بیشتر گوش شهر را کر می کند.سکوت شبهای سرد تهران را گاهی صدای بوق های پی در پی یک ماشین مدل بالا می شکند،اما نیمه شب است و چه نیازی به بوق زدن؟خوب که بنگری در گوشه ای از خیابان سایه ای نحیف از یک زن را می بینی ،زنی که برای قیمت فروش تنش در نیمه شب چانه می زند.زنی که به ظاهر لبخند به لب دارد و گاهی بلند می خندد اما مشخص نیست پشت آن چهره رنگ آمیزی شده هم لبخندی هست یا خیر؟کسی چه می داند شاید این لبخندها واقعیست ،شاید هم از سر دردمندی و استیصال است . اما چشمان بی تفاوت و عاری از شور زندگی که گاهی نمناک می شوند را چطور می توان توجیه کرد؟ 

اپیزد اول: 

عکس سلفی یک پلیس هلندی با عنوان " روی دیگر پلیس بودن



دو پلیس در شهر آیندهون هلند با گرفتن یک عکس سلفی از آشپرخانه یکی از شهروندان این شهر در شبکه های اجتماعی و رسانه های هلند و اروپا مشهور شدند.

به گزارش عصر ایران، در روزهای گذشته شبکه های اجتماعی هلند از دو پلیس مهربانی صحبت می کنند که پس از انتقال یک مادر به بیمارستان در خانه او مانده و برای ۵ فرزند او غذا درست کردند.
دو پلیس هلندی پس از انتقال مادری به بیمارستان (به دلیل افت آنی قند خون) با توجه به تنها بودن ۵ فرزند این مادر هلندی در خانه مانده و یکی از پلیس ها هنگام ظرف شستن همکارش عکسی سلفی می گیرد و با عنوان " روی دیگر پلیس بودن " در صفحه فیسبوک خود منتشر می کند.
انتشار این تصویر بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی هلند و رسانه ها یافته است. این دو پلیس شهر آیندهون برای فرزندان خردسال غذا تهیه می کنند. آنها ساندویچ تخم مرغ تهیه کرده و پس از شستن ظرف ها حتی دندان های فرزندان خردسال را مسواک زده اند .



Tuesday, November 24, 2015

کمک به یک خانواده پناهنده به جای جشن عروسی



یک زوج کانادایی و ایرانی‌ تصمیم گرفتند هزینه جشن بزرگ عروسی‌شان را برای کمک به یک خانواده پناهنده سوری اهدا کنند. سامانتا جکسون و فرزین یوسفیان به جای برگزاری جشن عروسی، ازدواج‌شان را در شهرداری ثبت کردند و از مهمان‌ها هم خواستند به جای کادوی عروسی‌شان به این خانواده پناهنده کمک کنند تا بتوانند در کانادا زندگی کنند.
این زوج تورنتویی مدت‌ها پیش برای عروسی‌شان برنامه‌ریزی کرده بودند اما وقتی عکس آیلان کردی، کودک سوری را که جسدش به ساحل ترکیه رسیده بود دیدند به این نتیجه رسیدند که از فرصت عروسی‌شان برای جمع‌آوری کمک به این خانواده استفاده کنند.

پوتین کار خودش را کرد - آغاز روند تحویل سامانه موشکی S300 به ایران




سفیر ایران در روسیه از به جریان افتادن روند تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران، توسط روسیه خبر داد.

به گزارش گروه امنیتی - دفاعی خبرگزاری تسنیم، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه طی سخنانی با اشاره به موضوع قرارداد تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران گفت: در این مسئله که روسیه در برخی مقاطع تحت‌تاثیر غرب تصمیم‌هایی گرفته است که در ذهنیت جامعه ایرانی نسبت به روس‌ها تاثیرگذار بوده است، شکی وجود ندارد.اما این اتفاق‌ها در شرایطی رخ داده بود که قطعنامه ١٩٢٩ در مورد ایران تصویب شده و فضای روانی بین‌المللی علیه ایران تحریک شده بود.

وی افزود: علاوه بر این در روسیه هم رئیس‌جمهوری متمایل به غرب روی کار بوده است و قرارداد اس 300 را لغو کرد. اکنون رویکرد روسیه در این خصوص اصلاح‌شده و قرارداد جدیدی منعقد شده و روند تحویل دادن اس 300 به ایران هم به جریان افتاده است.

Monday, November 23, 2015

پناهجویان معترض ایرانی لب‌های خود را دوختند



 در اعتراض به عدم دریافت مجوز عبور به کشورهای اروپایی، دست‌کم پنج پناهجوی ایرانی در مکانی بین یونان و مقدونیه لب‌های خود را دوختند.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه ۲۳ نوامبر / ۲ آذر گزارش داد که این پناهجویان معترض خود گفته‌اند از ایران آمده‌اند.

آن‌ها با نخ لب‌های خود را دوختند و بر سینه و پیشانی خود به زبان انگلیسی نوشتند: «فقط آزادی» و «ایران».

پناهجویان معترض ایرانی همچنین تهدید کرده‌اند که دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

این پناهجویان به‌همراه صدها پناهجوی دیگر از روز جمعه بین دو کشور یونان و مقدونیه گرفتار شده‌اند و به آن‌ها اجازه عبور داده نمی‌شود.

مقدونیه، صربستان و کرواسی، سه کشور حوزه بالکان، روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کردند که از این پس پناهجویانی مجوز عبور از این کشورها را دریافت خواهند کرد که از مناطق پرتنش و جنگ‌زده آمده باشند و به‌اصطلاح «پناهجویان اقتصادی» بازگردانده خواهند شد.

از آن روز تنها پناهجویان سوری، عراقی و افغانستانی موفق شده‌اند به سفر خود به سوی کشورهای اروپای غربی ادامه دهند. بیش از یک هزار پناهجو عمدتاً از پاکستان، ایران، مراکش، بنگلادش و الجزایر در شهر مرزی «ایدومنی» یونان سرگردان شده‌اند.

مقدونیه، صربستان و کرواسی از جمله کشورهای مسیر پناهجویان از یونان به سمت اروپا هستند که به آن «مسیر بالکان» می‌گویند. از این مسیر بیش از صدها هزار پناهجو قصد دارند خود را به اروپا برسانند.

بیشتر پناهجویان از سوریه، عراق و افغانستان هستند. بخش بزرگی از آن‌ها می‌خواهند به آلمان بروند.

منبع رادیو زمانه

سونامی خانه‌نشینی۴۰میلیونی ایرانی/




۴.۷میلیون نفر بیکارند،ولی درآمد دارند؛
کساله ۶۷۶ هزارنفر به لشکر غیرفعالان اقتصادی کشور افزوده شد و حالا ۴۰.۱ میلیون نفر از جمعیتی که در سن کار قرار دارند خانه‎نشین شده‌اند؛با این وجود ۴.۷ میلیون نفر با اینکه کار نمی‌کنند اما درآمد دارند. 

بررسی جدیدترین آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران درباره وضعیت غیرفعالی میلیونی جمعیت کشور نشان می دهد که در فاصله سال ۹۲ تا ۹۳ بر تعداد غیرفعالان اقتصادی کشور (افرادی که در سن کار قرار دارند اما کار نمی کنند)، ۶۷۶ هزار و ۸۸۸ نفر افزوده شده است. به عبارتی، روند غیرفعالی در میان خانوارهای ایرانی نه تنها در سال گذشته متوقف نشده و یا کاهش نیافته، بلکه بر تعداد افراد خانه نشین نیز افزوده شده است.

دقیقا مشخص نیست چرا میلیون ها نفر از جمعیت در سن کار ایران (بین ۱۰ تا ۶۵ سال طبق استانداردهای آماری) تصمیم گرفته اند به جای تلاش برای انجام فعالیت اقتصادی و کسب و کار در کنج خانه بنشینند. این مسئله وقتی اهمیت بیشتری می یابد که بدانیم ۱۱ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۲۱ نفر از این لشکر بیکاران مرد هستند.

همچنین از کل جمعیت غیرفعالان کشور که ۴۰ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۲۲۲ نفر هستند، ۲۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۱۹۸ نفر زن هستند. شاید بتوان بخشی از غیرفعالی زنان را پذیرفت، اما اینکه بیش از ۲۸ میلیون زن ایرانی با وجود اینکه صدها هزار نفر از آنان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، خانه نشین می شوند جای تامل و سوال دارد.

اتاق جنگ پوتین




 روسیه اخیرا تصاویری از "اتاق جنگ" این کشور منتشر کرده است . 
 بر روی صفحه نمایش، تصاویر و فیلم های حملات استراتژیک بمب افکن های روسی علیه مواضع داعش در سوریه به نمایش درآمده‌اند. 
مرکز دفاع ملی روسیه معادل با مرکز فرماندهی نظامی آمریکا است که مورد استفاده پنتاگون قرار می‌گیرد .

Sunday, November 22, 2015

پاسخ پدر گلشیفته فراهانی به خبر ممنوع الکاری اش



از بهزاد فراهانی پرسیدیم آیا در تلویزیون ممنوع التصویر است و اینطور شنیدیم: «خیر ممنوع التصویر نیستم. سریالی هم کار کرده ام و قرار است پخش شود. فکر می کنم بیش از آنکه ممنوع التصویر باشم، ممنوع الزندگی ام.»

هفته نامه تماشاگران امروز: بهزاد فراهانی این روزها را بسیار پرگلایه و ناراضی می گذراند. او چند روز پیش در گفتگو با یکی از سایت ها عنوان کرد که قرار است ایران را برای همیشه ترک کند. با او تماس گرفتیم تا از صحت و سقم این خبر مطلع شویم. او در پاسخ به ما گفت: «من نگفته ام می خواهم ایران را ترک کنم. من گفتم چون نمی توانم تئاتر کار کنم ایران را ترک می کنم و این موضوع را تایید می کنم.»

فراهانی می گوید شرایط ادامه فعالیت در حوزه تئاتر در ایران برای او فراهم نیست و مدیران و سردمداران این عرصه با او سر ناسازگاری دارند. او همچنین ادامه می دهد: «فکر نمی کنم بشود دیگر در این مملکت هیچ کاری انجام داد. شرایط ناامیدکننده تر از آن چیزی است که حتی تصورش را می کردم. به من نه پول می دهند نه امکان فعالیت در تئاتر را دارم. اینگونه است که فکر می کنم دیگر در تئاتر این مملکت جایی ندارم.»

بهزاد فراهانی: ممنوع التصویر نیستم؛ ممنوع الزندگی ام!

از او پرسیدیم چرا به کار در تلویزیون و سینما فکر نمی کند و آیا در آن مدیوم ها هم شرایط اینقدر بغرنج است؛ که در پاسخ می گوید: «در سینما که اوضاع خیلی بدتر است! آنجا که دیگر مرکز مافیا است! خلقیات و مرام و مسلک من اصلا با این قواعد همخوانی ندارد. برای همین نمی توانم در آن دو حوزه هم کار کنم.»

از بهزاد فراهانی درباره اینکه چرا مانند بعضی جوانان کارگردان تئاتر دنبال تهیه کننده برای روی صحنه بردن نمایش هایش نمی گردد، می پرسیم؛ و پاسخ او: «از این کارها بلد نیستم و آنها هم اگر به سن من برسند هرگز این کار را نمی کنند و احتمالا خودشان را می کشند!»

در پایان از بهزاد فراهانی پرسیدیم آیا در تلویزیون ممنوع التصویر است و اینطور شنیدیم: «خیر ممنوع التصویر نیستم. سریالی هم کار کرده ام و قرار است پخش شود. فکر می کنم بیش از آنکه ممنوع التصویر باشم، ممنوع الزندگی ام.»

خامنه ای اجازه فعالیت شرکت های آمریکایی را داد



خامنه ای در ابلاغ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی، یکی از شاخصه های مهم آن را "درونزایی و برونگرایی" نامیدند. این تأکید همزمان بر نگاه توأمان به توانمندی های داخلی و بهره گیری از امکانات جهانی برای رونق اقتصادی و پیشرفت کشور، راه را برای ورود سرمایه های خارجی به کشور در چارچوب سند چشم انداز ایران در افق 1404 گشود.

با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و آغاز عملیات اجرایی برجام در مسیر قالب رهنمودهای 9 گانه رهبر معطم انقلاب، شرکت های زیادی از سراسر جهان خواستار حضور و سرمایه گذاری در بازار ایران شدند.

در این میان، رهبر معظم انقلاب، در نامه ای که به رئیس جمهور نوشتند، تصریح کردند که باید جلوی ورود کالاهای مصرفی آمریکایی به کشور گرفته شود.
در این میان، مشکلی که برای برخی برندهای خارجی که خواستار ورود به ایران بودند پیش آمد، مشابهت هایی بود که با برندهای آمریکایی داشتند. این امر باعث شد برخی مسوولان، برغم قانونی بودن فعالیت شرکت های خارجی غیر امریکایی، مانع از فعالیت شرکت هایی شوند که نامی مشابه برندهای آمریکایی داشتند.

این موضوع باعث شد تعدادی از فعالان اقتصادی در استفتایی از مقام معظم رهبری کسب تکلیف کنند که آیا برندهای غیرآمریکایی و بعضا متعلق به کشورهای مسلمان و حتی متعلق به ایرانیان که بعضا ممکن است مشابهت اسمی با برندهای آمریکایی داشته باشند نیز ممنوع هستند؟ که ایشان پاسخی راهگشا  دادند: " به طور کلی اگر خرید و فروش این تولیدات موجب تقویت دولت حقیر و غاصب اسرائیل شده و یا در راه دشمنی با اسلام و مسلمین به کار می روند ، خرید و فروش آنها برای هیچ کس جایز نیست و الا اشکال ندارد."

انتظار می رود با این فتوا بسیاری از موانع سرمایه گذاری در کشور حل و فصل شود و خون تازه ای در عرصه سرمایه گذاری های خارجی در کشور بر اساس اقتصاد مقاومتی تزریق شود و جلوی تفسیر به رأی هایی که گاه از سوی برخی مسوولان صورت می گیرد و مشکل زا می شود گرفته شود.

منبع عصر ایران

Friday, November 20, 2015

علیرضا حقیقی به دلیل بیماری شدید در بیمارستان بستری شد



دروازه‌بان ملی‌پوش ایران که پس از جا ماندن از سفر تیم ملی به گوام به دلیل عدم صدور ویزای این کشور به روسیه رفته بود، به دلیل سرمای زیاد این کشور دچار سرماخوردگی شدید شد و در حال حاضر در بیمارستان بستری است.
وضعیت جسمانی حقیقی پس از ابتلا به این بیماری به قدری بد شد که او با تشخیص پزشکان تیم به بیمارستان رفت و هم‌اکنون تحت مداوای پزشکان است.

به این ترتیب او بازی روز شنبه روبین کازان با آمکار در هفته شانزدهم لیگ روسیه را از دست داد.


Thursday, November 19, 2015

زن تروریست انتخاری در فرانسه که بود



نام مهاجم انتحاری فرانسوی مغربی تبار حسنا بولحسن است
زن بمبگذاری که بامداد چهارشنبه در آپارتمانی در محله "سن دونی" شمال پاریس خود را منفجر کرد، بامداد پنجشنبه 19 نوامبر معلوم شد که نامش حسنا آیت بولحسن، فرانسوی مغربی تبار است. او اولین زن تروریست انتحاری در تاریخ اروپاست.  

او به همراه عده ای دیگر در آپارتمانش به مدت 7 ساعت با پلیس درگیر بودند، و در انتها با منفجر کردن جلیقه انفجاری خود را متلاشی کرد. شایعه ها حکایت از آن دارد که او همسر عبدالحمید اباعود، معروف به "ابوعمر السوسی" از طراحان حمله انتحاری جمعه گذشته پاریس بوده است. او دختر دایی شوهرش بود، 26 سال سن داشت و در فرانسه از پدرومادری مغربی به دنیا آمده بود. 

در رسانه های فرانسه آمده است که 26 سال پیش حسنا در محله "کلیشی لاگارین" در پاریس به دنیا آمده و او همیشه می گفت که "به جهادگران می پیوندد." او به سوریه و عراق سفر کرد و همراه گروههای تندرو جنگیده بود. او با استفاده از یک فرصت به فرانسه برگشت، جایی که همیشه آنرا "بلاد کفار" می خواند. 

بر اساس گزارشها، 100 نفر از نیروهای ویژه فرانسوی آپارتمان حسنا را محاصره کردند و او پس از تیراندازی با کلاشنیکوف، ناگهان در مقابل چشم دوربین دید شب ماموران خود را منفجر کرد. 

یک روزنامه بلژیکی نوشت که حسنا در روز 19 اوت 1989 در فرانسه به دنیا آمد و از بچگی با مادر عبدالحمید اباعود نزدیک بود.

فرانسه و خطر حملات شیمیایی و بیولوژیکی



مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه هشدار داده است که این کشور با خطر حملات شیمیایی و بیولوژیکی از سوی گروه‌های تروریستی مانند گروه دولت اسلامی رو‌برو است.

قرار است امروز مجلس فرانسه در باره تمدید وضعیت فوق‌العاده در این کشور تصمیم بگیرد.

حملات جمعه قبل پاریس ۱۲۹ کشته بر جای گذاشت.

آقای والس این اظهارات را در جلسه مجلس فرانسه بیان کرده است. نمایندگان مجلس فرانسه در مورد تمدید وضعیت فوق‌العاده به مدت سه ماه تصمیم خواهند گرفت.

نخست‌وزیر فرانسه از کشورهای اروپایی خواست تا به همکاری‌های اطلاعاتی خود شدت بخشند. او خواهان آن شد تا برای امنیت جمعی، کشورهای اروپایی اطلاعات مربوط به مسافران شرکت‌های هواپیمایی را در اختیار یکدیگر بگذارند.

در همین حال پلیس فرانسه هنوز به دنبال شناسایی هویت حداقل دو مظنونی است که در عملیات روز چهارشنبه پلیس در پاریس کشته شدند.

هنوز مشخص نیست فرد مظنون به سازماندهی حملات جمعه شب پاریس در عملیات روز چهارشنبه پلیس فرانسه در پایتخت این کشور کشته شده یا نه.

این در حالی است که پلیس بلژیک در ادامه تحقیقات خود در مورد حملات پاریس، در عملیاتی شش ساختمان در بروکسل و اطراف آن را مورد بازرسی قرار داد.

شارل میشل، نخست‌وزیر بلژیک گفته است کشورش به دنبال حملات مرگبار پاریس، برای تقویت امنیت کشور، تدابیر جدیدی را به اجرا در می‌آورد.

دولت بلژیک برای مقابله با تروریسم بودجه جداگانه‌ای درنظر گرفته است.

دولت بلژیک همچنین درصدد تصویب قوانینی برای زندانی کردنی پیکارجویانی است که از سوریه به این کشور بر می‌گردند.

بی بی سی



راز کشف جسد پیرزن ۷۵ ساله در چمدان



راز کشف جسد پیرزن ۷۵ ساله‌ای که جنازه‌اش به خاطر بوی تعفن و در حالی که در یک چمدان مخفی شده بود کشف شد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

خبرگزاری فارس: راز کشف جسد پیرزن ۷۵ ساله‌ای که جنازه‌اش به خاطر بوی تعفن و در حالی که در یک چمدان مخفی شده بود کشف شد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نیمه شهریورماه بود که فردی از پارکینگ منزل خارج شده بود و قصد داشت درب پارکینگ را مجدداً ببندد که بوی تعفن نظر او را جلب کرد.

پس از تعقیب بوی تعفن متوجه شد که منشأ بو چمدانی در نزدیکی درب پارکینگ است و زمانی که از روی کنجکاوی درب چمدان را گشود پیکر متلاشی شده زنی دست و پا بسته را در داخل چمدان دید.

به دنبال این واقعه مأموران کلانتری گلبرگ در خیابان دماوند حاضر شدند و پس از حضور پزشک کشیک سازمان پزشکی قانونی و انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند که چند روز از مرگ این زن که ۷۵ سال سن داشته است می‌گذشته است.

براساس نظر پزشکی قانونی، علت مرگ، فشار بر عناصر حیاتی گردن توسط جسم نرم و قابل انعطاف بوده است یعنی این زن بعلت خفگی جان خود را از دست داده است.

از آنجا که تاکنون کسی پیگیر مرگ این زن نبوده است به نظر می‌رسد این زن به علت اختلافات خانوادگی توسط بستگان خود به قتل رسیده است.

پس از حضور بازپرس در صحنه دستور شناسایی و تحقیقات بیشتر در رابطه با هویت وی و علت مرگ صادر می‌شود.

عکسهایی از ابو مجاهد بلژیکی یکی از عاملان نوجوان حوادث تروریستی پاریس


 - گروه تحقیق در حادثه حملات تروریستی پاریس، صفحه فیس بوک «بلال حادفی» یکی از سه عامل انتحاری در انفجارهای خارج از ورزشگاه فرانسه در شب جمعه گذشته را فاش کرد.

روزنامه بریتانیایی«دیلی میل»، تصاویر حادفی را بر روی سایت خود با عنوان «عامل انتحاری با چهره کودکانه» پیش از پیوستن به داعش را منتشر کرده است.

این تصاویر که پیش از بستن صفحه فیس بوک حادفی به دست روزنامه دیلی میل افتاده است، این جوان انتحاری را در حالیکه شنا به تن دارد، و تفنگ شکاری در دست نشان می دهد.

تاریخ این تصاویر از جمله عکس وی در کنار دریا به سال 2011 بازمی گردد. از جمله یک تصویر او را در بین برادران خود نشان می دهد. این عکس در سال 2014 گرفته شده است.
حادفی که یک فرانسوی مراکشی تبار 20 ساله است، پیش از اقدام به منفجر کردن خود در پاریس، موسیقی را حرام دانسته و از گروه بوکوحرام در نیجریه حمایت کرده است.

او که در بلژیک زندگی می کرد، در سال 2014، به گروه داعش پیوست و در آنجا به «ابو مجاهد بلژیکی» یا «بلال مهاجر» معروف شد.

او یک هفته پس از حمله به دفتر روزنامه فرانسوی چارلی ابدو در پاریس، فرانسه را به سمت سوریه ترک کرد. در آن حادثه 10 نفر از جمله 8 روزنامه نگار کشته شدند.

العربیه


Wednesday, November 18, 2015

ایران قصد تصرف کرکوک و موصل را داشت



فرمانده کرد از قصد ایران برای تصرف کرکوک و موصل پرده برداشت
حسین یزدانپناه،  فرمانده کرد ایرانی، از قصد ایران برای تصرف شهرهای کرکوک و موصل در عراق می گوید.

به گزارش العربیه، یزدانپناه، مسئول شاخه نظامی "حزب آزادی کردستان" ایران، در گفتگو با روزنامه فرامنطقه ای "الشرق الاوسط" در لندن گفت فرماندهان و نیروهای سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران در عملیات نظامی شهر "خورماتو" در شمال بغداد حضور دارند، و با همکاری شبه نظامیان شیعه بر ضد مردم منطقه اقدام به استقرار تک تیراندازان در شهر خورماتو کرده اند.

در همین حال سایت "حزب آزادی کردستان" از درگیری خونین در شهر خورماتو بین نیروهای پیشمرگه کرد و شبه نظامیان شیعه خبر داد.

به گزارش این سایت روز پنجشنبه 12 نوامبر، درگیری مسلحانه میان نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و نیروهای حشدالشعبی در خورماتو واقع در استان صلاح‌الدین عراق رویداده است و طی آن شماری کشته و زخمی شدند.

این سایت نوشت: "از مجموع یازده تن که در این درگیری‌ها کشته شدند 6 تن از اعضای حشدالشعبی، 1 پیشمرگ، 1 مأمور اداره آسایش و3 شهروند غیرنظامی بودەاند. پس از این درگیری ها، طرفین با میانجیگری هیئتی ایرانی با یکدیگر وارد مذاکره شدند."

هادی عامری فرمانده نیروهای حشدالشعبی نیز از بغداد به خورماتو سفر کرده و در این نشست حضور یافته‌ است.

طرفین در گفتگوهای خود بر سر آرام سازی اوضاع خورماتو، جبران خسارتهای وارده به شهروندان ومبادله‌ اسرا و نیز تشکیل نیرویی مشترک برای حفظ امنیت و اداره خورماتو به توافق رسیدند و تصمیم به اعلام قانون منع آمد و شد در دوزخورماتو پس از ساعت 18 گرفتند.

درگیری مسلحانه در پاریس چند کشته بر جای گذاشت




پلیس ضدتروریستی فرانسه، بامداد چهارشنبه ۱۸ نوامبر / ۲۷ آبان در دو محل از منطقه «سن دنی» واقع در شمال پاریس به مقر تروریست‌ها حمله کرد. هدف اصلی از این عملیات بازداشت عبدالحمید اباعود، مظنون شماره یک حملات تروریستی شامگاه روز جمعه پاریس بود.
روزنامه لوموند فرانسه از کشته شدن سه نفر و بازداشت سه نفر خبر داده است. یکی از کشته‌شدگان یک زن بود که خود را منفجر کرد.

عبدالحمید اباعود بلژیکی است و در سال ۲۰۱۳ به گروه «دولت اسلامی» (داعش) پیوسته است. او در ماه ژانویه پس از خنثی شدن عملیات گروه تروریستی در شهر «ورویه» بلژیک و کشته شدن دو همدست‌اش، به سوریه گریخته بود. اکنون گفته می‌شود که او در فرانسه است و هنوز دستگیر نشده است.

یک منبع آگاه به خبرگزاری فرانسه گفته است چندین مأمور پلیس نیز در جریان این عملیات ضدتروریستی زخمی شده‌اند. مأموران پلیس به‌هنگام حمله از شمار افراد حاضر در محل غافلگیر شدند.
مسئولان به شهروندان توصیه کرده‌اند که در خانه‌های خود بمانند. دبیرستان‌ها و دیگر مدارس شهر در روز چهارشنبه تعطیل اعلام شدند. دانشگاه پاریس ۸ که در منطقه «سن دنی» قرار دارد از دانشجویان و کارمندان خود خواسته است که به سر کار و درس نیایند.

پلیس فرانسه همچنین در پی یافتن دومین تروریستی است که در حمله به یک رستوران شرکت کرده و موفق به فرار شده است. پیش از او صلاح عبدالسلام، تروریست دیگر موفق به فرار شده است.

شب گذشته (سه‌شنبه) ۱۰ جنگنده نیروی هوایی فرانسه بار دیگر مواضع داعش را در رقه سوریه بمباران کردند.

فرانسوا اولاند در روز ۲۴ نوامبر به واشنگتن و در روز ۲۶ نوامبر به مسکو خواهد رفت تا برای تشکیل یک ائتلاف علیه داعش مذاکره کند.

رادیو زمانه

Tuesday, November 17, 2015

روزنامه ایتالیایی با این تیتر خشم مسلمانان را برانگیخت



در پی کشته شدن 130 تن در عملیات تروریستی داعش در فرانسه، روزنامۀ ایتالیایی لیبرو، در اقدامی نژادپرستانه در صفحۀ اول خود با تیتر درشت نوشت: "Bastardi Islamici” که به معنی "مسلمانانِ رذل (پست)" است.

"توماس نوتاریانی" رئیس سابق موسسه "پیس ریپورتر" علیه روزنامه لیبرو شکایت کرد و " محاکمه "موریزیو بیلبترو" سردبیر این روزنامه و سایر عوامل ذیربط را خواستار شد.

نوتاریانی درباره علت شکایت ضد لیبرو، در صفحه فیس بوکِ خود نوشت: این نفرت پراکنی، نه تنها خطرناک است، بلکه جرم به شمار می رود. بر اساس ماده 403 قانون کیفری ایتالیا، هر کس، به یک دین، علناً ناسزا بگوید و پیروانِ آن دین را تحقیر کند، محاکمه و به پرداخت جریمۀ هزار تا پنج هزار یورو محکوم می شود.

بیلبترو در دفاع از خود بر روی صفحه تویترِ خود ادعا کرد: من از واژۀ "Bastardi” استفاده کرده ام و این به معنی فرزندانِ غیرمشروع است و هر کس معنی این واژه را نداند، نادانی بیش نیست.


اختراع دانشمند ایرانی در کاهش آلودگی هوا



اختراع دانشمند ایرانی استرالیایی، انقلاب در کاهش آلودگی هوای جهان
با استفاده از حسگرهایی که «کورش کلانتر زاده» اختراع کرده است، می‌توان از مسمومیت ناشی از آلودگی هوا جلوگیری کرد. اختراعی که یک استاد ایرانی دانشگاه ملبورن انجام داده است می‌تواند از خطری که برای میلیون‌ها نفر در جهان وجود دارد بکاهد .

با استفاده از این دستگاه می‌توان میزان سم دی اکسید نیتروژن در هوا را تشخیص داد. یک استاد ایرانی دانشگاه صنعتی سلطنتی ملبورن استرالیا Royal Melbourne Institute of Technology-RMIT  با همکاری گروهی از پژوهشگران موفق شد روشی قابل اعتماد و کم خرج برای تعیین میزان دی اکسید کربن «دی اکسید نیتروژن» NO2 که ماده‌ای خطرناک است دو در ذرات هوای آلوده وجود دارد . ابداع نماید . این استاد جوان که «کورش کلانتر زاده» نام دارد در باره اختراع خود توضیح داد با توجه به خطرات دی اکسید نیتروژن، دستگاه‌هایی مورد نیاز است که میزان آن را در هوا نشان دهد. به گفته وی یکی از دلایل مرگ و میر ناشی از اثرات این گاز خطرناک ، عدم دسترسی عمومی به وسایلی است که بتوانند درباره وجود این گاز در محیط پیرامون هشدار دهند.

Sunday, November 15, 2015

EMP یابمب الکترومغناطیسی چیست



روز‌های گذشته در کپیتول هیل - واشنگتن جلسه‌ای سه ساعته در کمیته نیروهای مسلح سنا با حضور ژنرال مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمرکا ، اشتون کارتر وزیر دفاع ، جان کری وزیر امور خارجه، جک لو وزیر خزانه داری آمریکا و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا برقرار بود و سناتورهای جمهوریخواه این مقامات را به پای سوال و جواب‌های خود درباره توافق هسته‌ای با ایران کشاندند.

در میان موضوعاتی که به آنها پرداخته شد، چندین بار کلمه اختصاریِ EMP بدون آنکه مفهوم این واژه توضیح داده شود تکرار شد. حال در این ویدئو شما با مفهوم بمب الکترومغناطیسی بیشتر آشنا خواهید شد.

بمب الکترومغناطیسی یا‌ (ای ـ بمب) اسلحه‌ای است که آن را به قصد نابود کردن این جزء جدایی ناپذیر (انرژی برق) از زندگی بشر ساخته اند. این بمب به سادگی می تواند تمام دستگاههای الکترونیکی را که بشر از آنها استفاده می کند از کار بیندازد. به عنوان مثال می تواند در عرض چند ثانیه ژنراتورهای برق را از حرکت بیندازد، ماشین‌ها را از حرکت باز ایستاند، و حتی می تواند امکان استفاده از تلفن راهم از ما بگیرد.

یک بمب قوی می تواند قدرت نظامی یک شهر را کاملاً به ۲۰۰ سال عقب برگرداند. دولت آمریکا سالهاست که تحقیقات در این زمینه را دنبال می کند. عده‌ای اعتقاد دارند که هم اکنون چنین سلاح هایی در زرادخانه‌های آنها وجود دارد. از طرفی دیگر گروهک‌های تروریستی هم می توانند از این تکنولوژی استفاده کنند وبا ساختن بمب‌های الکترونیکی صدمات زیاد و سنگین را به آمریکا برسانند.

سالها پیش دکتر مایک ایوانز پیشبینی‌ کرده بود که باراک اوباما همان سیاست‌های جیمی کارتر را دنبال می‌کند و همان اشتباهات فاحش را تکرار خواهد کرد . مایک ایوانز گفت که اوباما با همان ایدئولوژی کارتر به دنیا نگاه می‌کند! جیمی کارتر نیز ادعا کرده بود که برای صلح در خاور میانه تلاش می‌کند، اما همه ما نتیجه کار او را دیدیم!
دکتر مایک ایوانز ، در کتاب :"جیمی کارتر، حزب چپ لیبرال و هرج و مرج در جهان" مینویسد: جیمی کارتر برای حساب خمینی در پاریس چکهایی متنوع ۱۵۰ میلیون دلاری میفرستاد که وظیفه اش سرنگونی شاه ایران و از بین بردن ملت وی بود ... او همچنین مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به جنگجویان اخوان المسلمین داد که با همان پولها طالبان و القاعده را بنیانگذاری کردند ... همچنین مبلغ ۹/۷ بیلیون دلار برای پس فرستادن گروگانهای امریکایی پس از ۴۴۴ روزاسارت ، به جمهوری اسلامی بخشید ..
دکتر مایک ایوانز می‌گوید من این داستان «شوک آور» را به صورت کامل در کتاب "جیمی کارتر، حزب چپ لیبرال و هرج و مرج در جهان" شرح داده ام.
من نوشتم که چگونه تصمیمات اتخاذ شده باعث ایجاد امیدواری کاذب شد و ساختار جهان اسلام را تغییر داده و باعث ایجاد جنبش های افراطی متعصب که مسئول تروریسم در سطح جهان هستند، شد!

منبع سپیده دمان 


اعلان جنگ به اروپا




تفسیر سردبیر دویچه وله: اعلان جنگ به اروپا
روز ۱۳ نوامبر به عنوان "جمعه‌ی سیاه" فرانسه، اروپا و کشورهای غربی در کتاب‌های تاریخ به ثبت خواهد رسید. "دولت اسلامی" با این حملات تروریستیِ دقیقا برنامه‌ریزی ‌و هماهنگ‌شده‌ که هم‌زمان در مکان‌های گوناگونی در پاریس، در یکی از زیباترین شهرهای جهان به اجرا در آورد، اعلان جنگ کرد؛ اعلان جنگی از سوی جهادگرایان اسلامی به همه‌ی ما در اروپا، به روش و شیوه‌ی زندگی ما، به برداشت سیاسی، اجتماعی و انسانی ما از آزادی.

این اعلان جنگ ما را که امروز، یک روز پس از این حادثه، خود را بیش از پیش به مردم فرانسه نزدیک ‌احساس می‌کنیم، آشفته و منقلب می‌سازد. ما از این بابت متاثر، مایوس یا... بله، حتی خشمگین می‌شویم. خشمگین از تمایل بربرمنشانه‌ی "دولت اسلامی" به قتل و کشتار که در پاریس، گذشته‌ از تعداد بی‌شماری زخمی، تا کنون بیش از ۱۲۰ قربانی گرفته است.

این حملات ضربه‌ای به قلب اروپا بود. ضربه‌ای به شیوه‌ی بدیهی زندگی ما. این ترورها، ضربه‌ی کشنده‌ای بود به دولت فرانسه که با وجود ایجاد امکانات گسترده‌ی جدید حفاظت و مراقبت، نتوانست امنیت شهروندان خود را تامین کند. این ترورهای مرگبار در ضمن بر آرایش سیاسی نیروها در فرانسه نیز تاثیر می‌گذارد و گرایش و حرکت به سوی جناح راست یا حتی راست افراطی را سبب می‌شود. فرانسه در آینده خود را محصور و از روند جهانی شدن، کنار خواهد کشید. برنده‌ی سیاسی کابوس ۱۳ نوامبر در فرانسه، جبهه‌ی ناسیونالیست‌های این کشور خواهد بود و فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور نامحبوب و بدشانس آن، بازنده‌ی اصلی.

"جمعه‌ی سیاه" فرانسه، اروپا را تغییر خواهد داد. هر چند که هنوز معلوم نیست، تروریست‌هایی که به این حملات دست زده‌اند، به کدام منطقه و شهر تعلق دارند. آیا در "بنلیوها" زندگی می‌کنند؟ در حاشیه‌ی شهرهای بزرگ فرانسه که مدتهاست در آنجا جوامعی موازی از جوانان بی‌ریشه‌ای با زمینه‌ی اسلامی پدید آمده است؛ در جایی که به قول نویسنده‌ی الجزایری بوعلام صنصال "مدت‌ها است که تنها ریشوها حرف آخر را می‌زنند"؛ کسانی که شیوه‌ی زندگی فرانسوی و غربی را به‌کلی رد می‌کنند؟ یا تروریست‌هایی هستند که از سوریه یا عراق بازگشته‌اند و خود را به عنوان پناه‌جو جا زده‌اند؟ این پرسش‌ها، موضوع اصلی بحث‌هایی است که در اروپا و نیز در آلمان در خواهد گرفت.

روز ۱۳ نوامبر، روز احساس درماندگی و ناتوانی است. روزی که مانند کابوس فرانسوی‌ها و اروپایی‌ها را راحت نخواهد گذاشت. روز احساس شکست و استیصال و روز خشمی بی‌هدف. این روز، در ضمن روزی هم هست که جوامع آزاد و لیبرال این قاره‌ی کهن با غرور باید بگویند: ما شیوه‌ی زندگی خود را تغییر نخواهیم داد.

روز ۱۳ نوامبر، هم‌چنین روزی است که در کمال خونسردی و با منطق باید دریافت: اگر کسی بخواهد با ریشه‌های آوارگی مبارزه کند، باید با اسد و "دولت اسلامی" بجنگد. اعلان جنگ "دولت اسلامی" چاره‌ی دیگری برای غرب ـ و نه تنها غرب ـ باقی نمی‌گذارد.



پلیس فرانسه، پدر و برادر، اولین مهاجمی را که پس از حملات جمعه شب پاریس شناسایی شد، بازداشت کرده است.



پلیس فرانسه، پدر و برادر عمر اسماعیل مصطفی، اولین مهاجمی را که پس از حملات جمعه شب پاریس شناسایی شد، بازداشت کرده است.

خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر گفته است که عمر اسماعیل ۲۹ ساله، یکی از سه مهاجمی بود که در سالن کنسرت باتاکلان، باعث کشته شدن ۸۹ نفر شد.

او در یکی از محلات فقیرنشین پاریس به دنیا آمده در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ به خاطر ارتکاب چندین جرم، محکوم شده بود اما به زندان نیفتاده بود.

پلیس فرانسه از طریق اثر انگشتش، او را شناسایی کرده است.

فرانسوا مالین، دادستان فرانسه گفته است:"مصطفی به خاطر فعالیت‌های افراطی در سال ۲۰۱۰ شناسایی شده بود اما تا پیش از روز جمعه او به خاطر دخالت در هیچ فعالیت تروریستی‌ای مورد بازجویی قرار نگرفته است."

منابع پلیس می‌گویند اکنون بازرسان پلیس احتمال سفر سال گذشته او به سوریه را مورد تحقیق قرار داده‌اند.

پدر این مهاجم و برادر ۳۴ ساله‌اش شامگاه سه‌شنبه از سوی پلیس بازداشت شدند و محل زندگی‌شان مورد بازرسی قرار گرفت.

برادر این مهاجم پیش از این که از سوی پلیس بازداشت شود در حالی که صدایش می‌لرزید به خبرگزاری فرانسه گفته است که "این اتفاق دیوانه‌ کننده‌ای است."

او گفته است که "من دیروز در پاریس شاهد این کثافتکاری بودم."

برادر عمر اسماعیل مصطفی، مهاجم کشته شده در شامگاه جمعه، پس از آنکه فهمید برادرش در حمله دخیل بوده است، خود را به پلیس معرفی کرد.

او گفته است که چندین سال پیش و پس از آنکه عمر اسماعیل مرتکب چندین عمل مجرمانه شد، رابطه‌اش را با او قطع کرده است اما هرگز تصور نمی‌کرده است که برادرش بتواند افراط‌گرا شود.

یک روز بعد از حملات مرگبار پاریس که دست که دست کم ۱۲۹ کشته به جا گذاشت، گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در بیانیه‌ای مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، حملات هم‌زمان جمعه شب را "اعلان جنگ" داعش علیه کشورش خوانده است.

بی بی سی


Friday, November 13, 2015

تولد نوزاد دو سر



هزاران نفر از مردم در مقابل بیمارستانی در برامان‌باریا در ۱۲۰ کیلومتری داکا پایتخت بنگلادش گرد آمدند تا نوزاد "شگفت‌انگیزی" را که با دو سر به دنیا آمده ببینند.

خبر تولد این این نوزاد دختر اهالی شهر را به مقابل بیمارستان کشاند تا اینکه نوزاد به دلیل مشکل تنفسی به بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستانی در داکا منتقل شد.

به گفته مسئولان بیمارستان، اگر این نوزاد به داکا منتقل نمی‌شد کنترل جمعیت برای آنها دشوار می‌شد.

جمال میا پدر این نوزاد که کشاورز است می‌گوید بعد از دیدن فرزندش به شدت جا خورده اما اکنون خدا را شکر می‌کند که مادر و کودک سالم هستند: "او دو سر کامل دارد، با دو دهان شیر می‌خورد و با دو بینی نفس می‌کشد."

این نوزاد با سزارین به دنیا آمده و پزشکان می گویند بررسی‌ها نشان می‌دهند که به جز سر، از دیگر اعضای اصلی بدن یکی دارد.

تولد نوزاد با دو سر پدیده‌ای نادر است و در هر صد هزار تولد یک بار اتفاق می‌افتد. شصت درصد این نوزادان یا مرده به دنیا می‌آیند یا کمی بعد از تولد می‌میرند.

این حالت به عنوان دو قلوی به هم چسبیده در نظر گرفته می‌شود و چوت اعضای اصلی بدن یکی هستند امکان جدا کردن وجود ندارد.


کشف دو سیاره تازه شوق و شور تازه‌ای در میان جامعه علمی و ستاره‌شناسان جهان به‌وجود آورده‌است.




به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، ستاره‌شناسان دو سیاره در خارج از مدارهای شناخته شده منظومه شمسی کشف کرده‌اند که نه تنها گمان می‌رود یکی از «بزرگ‌ترین» کشف‌های فضایی در سال‌های اخیر باشد، بلکه پیشرفت بزرگی در فرایند جست‌وجوی حیات در خارج از کره زمین هم به شمار می‌رود.

به گفته دانشمندان یکی از این دو سیاره در مرز منظومه شمسی و دیگری کمی آن‌سوتر از آخرین مدار این منظومه واقع شده است.

برد تاکر، یکی از ستاره‌شناسان استرالیایی که در تیم تحقیق و شناسایی این دو سیاره فعالیت می کند عقیده دارد که احتمالا این [دو سیاره] بهترین بخت انسان‌ها برای حیات در خارج از منظومه شمسی به شمار می‌روند.

«یکی از هدف‌های ستاره شناسی و فیزیک نجومی در یافتن سیاره‌هایی این‌چنینی این است که ما یک «زمین» دیگر پیدا کنیم. دلیل اینکه ما باید به دنبال زمینی دیگر باشیم این ست که ما در نهایت می‌خواهیم نمونه‌های دیگر حیات را هم در این جهان بیابیم. این سوالی است که در ذهن همه ما موجود است.»

یکی از این دو سیاره که در لبه منظومه شمسی قرار دارد، جنسی صخره‌ای دارد و تقریبا هم اندازه کره زمین است. این سیاره «جی ال ۱۱۳۲ بی» نام‌گذاری شده است و بر اساس نظر ستاره‌شناسان احتمال وجود حیات در آن بسیار بالاست. ستاره شناسان عقیده دارند که اندازه این سیاره و نزدیکی آن به کره زمین باعث می‌شود که مطالعه جو آن امکان‌پذیر باشد.

دکتر دریک دمینگ، استاد ستاره‌شناسی دانشگاه مریلند در آمریکا عقیده دارد که «جی ال ۱۱۳۲ بی» «مهمترین سیاره‌ای» است که تا کنون در خارج از منظومه شمسی کشف شده است. این سیاره به دور ستاره قرمز رنگی که یک پنجم خورشید ما است، می‌چرخد. دمای سطح این سیاره به ۲۶۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و با آنکه این دما برای وجود حیات به آنگونه که ما می‌شناسیم بسیار زیاد است، اما به گفته دکتر دمینگ، امکان حیات برخی باکتری‌ها در آن وجود دارد؛ «ما تا کنون چیزی مثل این سیاره ندیده بودیم. این سیاره به نوعی قابل سکونت است.»

زمان گردش این سیاره به دور ستاره‌اش کمی بیش از یک روز و نیم به وقت زمین است و این فرصت خوبی به دانشمندان برای مطالعه سطح آن می‌دهد.

سیاره دیگری که در فاصله‌ای سه برابر فاصله پلوتو، سیارک واقع در سامانه خورشیدی، کشف شده است، همانند آن یک سیاره کوتوله به شمار می‌رود. با آنکه در ابتدا دانشمندان تصور می‌کردند که این جرم آسمانی فقط یک جسم فضایی معلق است، اما به تازگی دریافته‌اند که این سیارک به گرد ستاره‌ای می‌چرخد.

دکتر اسکات شپرد، ستاره‌شناس موسسه کارنگی در واشینگتن آمریکا، که این کشف را اعلام کرده می‌گوید ما نمی‌توانیم با این اجسام فضایی و مدارهایشان را با دانشی که ما از مدارهای سامانه خورشیدی داریم توضیح دهیم. اما یافتن اجسامی از این دست برای فهمیدن اینکه سامانه خورشیدی چطور شکل گرفته است، حیاتی‌ست.

دانشمندان هنوز به طور یقین نمی‌دانند که سامانه خورشیدی ما چگونه به وجود آمده است.


وقوع یک سوم سرقت‌های کشور در تهران



سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به وضعیت سرقت در کشور در شش ماهه نخست امسال، با اعلام کاهش 7 درصدی وقوع اظهار داشت: در حال حاضر 48 درصد وقوع سرقت‌ها در کشور سرقت‌های اصلی از جمله سرقت منزل، خودرو و ... است و 52 سرقت‌ها، سرقت‌های خرد شامل لوازم اتومبیل، کیف قاپی و ... است که با توجه به تلاش قرارگاه سرقت و همکاران ما در معاونت مبارزه با سرقت استان‌ها، موفق به کاهش 7 درصدی سرقت، در نیمه نخست امسال شدیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در ادامه با تاکید بر برخورد سریع و قاطع پلیس با سرقت‌های مسلحانه، گفت: ما در مواجهه با پرونده‌های سرقت مسلحانه در سراسر کشور، به صورت ویژه این پرونده‌ها را مورد رصد و رسیدگی قرار می‌دهیم و این بدان معنا است که کارآگاهان این پرونده‌ها به صورت 24 ساعته این سرقت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و تا کشف پرونده، این رسیدگی 24 ساعته ادامه خواهد داشت.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به تمرکز ویژه پلیس بر پرونده سرقت‌های مسلحانه، چنین پرونده‌هایی در بدترین شرایط موجود ظرف 72 ساعت حل شده و کشف می‌شوند. یعنی شیوه و شگرد سارقان، راه‌های نفوذ و سرقت و همچنین عوامل دخیل در این سرقت کشف می‌شوند.

مقیمی گفت: البته شاید زمان دستگیری این سارقان از مدت 72 ساعت فراتر رود ولی حتماً کارآگاهان پلیس در کمتر از 72 ساعت شیوه و شگرد و همچنین هویت سارقان را کشف می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در پاسخ به این سوال که آیا سرقت‌های خشن در کشور روند افزایشی داشته است یا خیر، اظهار کرد:‌ برخورد با زورگیری، سرقت تحت عنوان ماموران و سرقت‌های توأم با خشونت، از جمله اولویت‌های پلیس آگاهی است و با توجه به آمارهای استخراج شده از سراسر کشور، می‌توان عنوان کرد که وقوع این سرقت‌ها در مقایسه با قبل تغییر چندانی نداشته است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص اینکه آیا تهران همچنان در صدر آمار سرقت در کشور قرار دارد، عنوان کرد: تهران بزرگ با توجه به جغرافیای وسیع و جمعیت قابل توجه آن بیشترین آمار سرقت در کشور را دارد ولی در عین حال در نیمه نخست امسال نیز تهران بزرگ رتبه اول کشف سرقت در کشور را داشت.

مقیمی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 30 درصد یا به عبارتی یک سوم سرقت‌های کشور در شهر تهران انجام می‌شود.

تسنیم


Thursday, November 12, 2015

فراخوان هجده تشکل: فراخوان کارزار اعتراضی به 37 سال جنایات رژیم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سفر روحانی به فرانسه



حسن روحانی رئیس جمهور حکومت اسلامی ایران، توسط مقامات جمهوری فرانسه، به این کشور دعوت شده است تا به رغم نقض آشکارومداوم حقوق بشردرایران، مشارکت دراقدامات تروریستى، همکاری با مستبدین منطقه وبحران آفرینی درجهان، به عادی سازی روابط سیاسی وتجاری  با فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی دست زده، براى خود مشروعيت كسب كند.

ما بخشی از تشکل های سیاسی واجتماعی وکنشگران اپوزیسیون در خارج از کشور، برای اعتراض به سى وهفت سال كشتار، سرکوب فاشیستی وتجاوز  به حقوق همه اقشار مردم ایران و بیعدالتی اعمال شده نسبت به همه ستمدیدگان، اعم از زنان و کارگران و دیگر مزدبگیران و اندیشه ورزان وهنرمندان و معلمان و نویسندگان و روزنامه نگاران و دانشجویان، فارغ از جنسیت و ملیت وقوميت و آئین و اندیشه، یک کارزار اعتراضی را تدارک دیده ایم.

به این مناسبت ازهمه ايرانيان آزاده كه باور به نفی و سرنگونی تمامیت نظام جمهوری اسلامی دارند و خواستار برقراری آزادی، دموکراسی، استقلال، برابری وعدالت اجتماعی، جدائی دین از دولت (لائیسیته-سکولاریسم)، رعایت تمامی حقوق ملیت های ساکن ایران براساس موازین بین المللی، لغومجازات اعدام، برچیدن بساط  شكنجه، لغو هرگونه تعقيب كنشگران سیاسی، ملی و فرهنگی، برابری حقوق زن و مرد و رعایت آزادی های مدنی و سیاسی مصرح در منشور جهانی حقوق بشر واز جمله حق ملل درتعیین سرنوشت خویش هستند، دعوت می کنیم با مشارکت فعال خود به این کارزار اعتراضی بپیوندند.
تظاهرات مرکزی روز یکشنبه، 15 نوامبر 2015
پاریس، میدان République، از ساعت 13 تا 15
آکسیون های بعدی:  دوشنبه 16 نوامبر از ساعت 9 صبح تا 17، میدان  Fontenoy پاریس هفتم، نزدیک یونسکو
سه  شنبه 17 نوامبر از ساعت 15 تا 17 در میدان Invalides، پاریس هفتم
کمیته برگزاری کارزار اعتراضی به 37 سال جنایات رژیم جمهوری اسلامی ایران - پاریس
تشکلات، انجمن ها و سازمان هائی که از این «کارزار» اعلام پشتیبانی کرده اند:
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران ایران-واحد پاریس
انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران-پاریس
انجمن فرهنگی روژی کورد
 جمعی از آنارشیست ها و آنارکو سندیکالیست های فارسی زبان درپاریس
 جمعی از کمونیست های ایران (پاریس)؛
جمعیت کردهای مقیم فرانسه
حزب دموکرات کردستان
حزب دموکرات کوردستان ایران – کمیته پاریس؛
سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران – فرانسه
سازمان راه کارگر- واحد پاریس
سازمان مردمی کرمانج خراسان  از لندن
شورای موقت سوسیالیست های  چپ ایران
شورای هماهنگی جنبش جمهوری خواهان دموکراتیک و لائیک
کانون پشتیبانی و دفاع از مبارزات مردم ایران-هانوور
کمیتە اعتراض بە سفر روحانی رئیس جمهور ایران بە فرانسە---از هلند
 کمیته دفاع از مبارزات مردم ایران- شیکاگو
 کمیته زنان ضد سنگسار – پاریس
همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران- فرانسه

امضاها ادامه دارد...


Wednesday, November 11, 2015

مراقب بالش زیر سرتان باشید



مواد استفاده شده در برخی انواع تشک‌ها ساختار نفتی دارند که به شدت سرطان‌زا هستند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امروزه بسیاری از تشک‌ها از مواد مختلف شیمیایی چون پلاستیک، فوم، نفت و دیگر مواد خطرناک ساخته شده‌اند. 

لازم است بدانید زمانی که یک فوم محافظ تشک مورد آزمایش قرار گرفت چیزی حدود 61 ترکیب آلی فرّار و مواد سرطان‌زا در آن یافت گردید. باید گفت که این مواد منشأ نفتی دارند و عوامل و پسکوزیته‌آور به شمار می‌روند. 

مواد داخل تشک‌های فوم حافظه حاوی پلی اتراتیلن، سیلیکون سوزفاکتانت و رنگدانه‌ها می‌باشد که به شدت خطرناک هستند. دولت نامرغوبی این تشک‌ها را ثابت کرده و بر این باور است که این مواد به راحتی جذب بدن می‌شوند. 

این مواد شیمیایی یافت شده باعث آسیب و تضعیف سیستم ایمنی و عصبی، اختلالات ایمنی، آسیب بافت نرم، اندام‌ها و مغز و همچنین ورم مفاصل می‌گردد از دیگر مواد شیمیایی خطرناک که در ساخت تشک‌ها استفاده می‌شود عبارت است از اسیدبوریک (یک محرک تنفسی سمی مورد استفاده درسوسک‌کش‌ها)، فرمالدئید (سرطان‌زا)، آنتیموان (فلزی سمی‌تر از جیوه). 

حال اگر شما از تشک‌های فوم حافظه و یا دیگر تشک غیرآلی استفاده می‌کنید توصیه می‌شود که برای کاهش میزان هم موجود در این مواد از پیاز استفاده کنید. این خوراکی علاوه بر این‌که مواد سمی موجود در هوا و تشک را از بین می‌برد، بسیار رایگان در دسترس می‌باشد. 

گفتنی است پیاز قادر است 70 درصد مواد سمی نظیر آرسنیک، کادمیوم، جیوه و سرب را جذب کرده و مجدد تمیز کند. برای استفاده از این ترفند بسیار ساده کافی است پیاز را به 3 قسمت تقسیم کرده و در زیر تخت خود در نزدیکی سر، مرکز و یا پای خود قرار دهید. پیاز می‌تواند این مواد شیمیایی ار از تشک شما پاکسازی کرده و مانع از انتشار آن به هوا شود .



دکور داخلی قصر باباک زنجانی در خیابان فرشته


دکور داخلی خانه یکی از بزرگترین دزدان تاریخ ایران معروف به بابک زنجانی واقع در خیابان فرشته با قیمت واقعی 600 میلیارد تومان است


طلاق از شوهر شاعر



شوهرم از صبح تا شب در حال سرودن شعر است

زن جوان زمانیکه از شعر و شاعری های شوهرش خسته شد، تصمیم گرفت به زندگی مشترکش برای همیشه پایان دهد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی از زندگی با شوهرم خسته شدم. او مرتب از صبح تا شب در حال سرودن شعر است و اصلا به زندگی نگاه جدی ندارد.

وی افزود:هربار به او می گویم باید سرکار بروی و مثل مردهای دیگر دنبال زندگی و پول درآورن باشی می گوید، اصلا روحیه کار کردن در محیط های اداری را ندارد و به پول هیچ اهمیتی نمی دهد. او توقع دارد از صبح تا شب اتاقش باشد و شعر بسراید و کسی هم مزاحمش نشود. شوهرم اصلا زندگی را جدی نمی گیرد و تصور می کند می تواند با شعر و شاعری یک زندگی را بگذارند.

زن جوان ادامه داد: الان یکسال است که دارم رفتارهای همسرم را تحمل کنم و حرفی نمی زنم، ولی دیگر طاقتم تمام شده و می خواهم از او جدا شوم. شوهرم حتی به دنبال یک کار و شغل مناسب هم نمی رود و می گوید می تواند از همین راه سرودن شعر درآمد بدست بیاورد اما من می دانم که آینده ای ندارد.

بعد از صحبت های این زن شوهر وی نیز به دادگاه احضار شد تا قاضی صحبت هایش را بشنود و بعد از آن در خصوص این پرونده تصمیم گیری کند.