Saturday, October 31, 2015

زنان شاه روی آنتن جمهوری اسلامی


حدیث فولادوند در نقش فوزیه 

سریال معمای شاه که از نیمه‌ی دوم آبان روی آنتن صدا و سیمای جمهوری‌اسلامی می‌رود، برای اولین بار سه مقطع از زنده‌گی محمدرضا شاه پهلوی و همسران‌اش را به تصویر کشیده است.
سریال پرهزینه‌ی معمای شاه که چند سالی ساخت‌اش طول کشیده، از نیمه‌ی دوم آبان روی آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی می‌رود. این سریال که به کارگردانی محمدرضا ورزی ساخته شده، به سه مقطع از زنده‌گی محمدرضا شاه پهلوی و همسران‌اش می‌پردازد. در این سریال حدیث فولادوند نقش فوزیه، مهراوه شریفی‌نیا نقش ثریا و ساغر عزیزی نقش فرح را بازی می‌کنند. مدتی پیش و پس از انتشار اولین تصاویر از بازی‌گری که نقش فرح پهلوی را در این سریال بازی کرده، کاربران اینترنتی در سایت اینستاگرام به این بازی‌گر معترض شدند و او را به هم‌راهی با حکومت برای زیرسوال بردن نظام پیشین متهم کردند.

سریال‌های تاریخ در جمهوری‌اسلامی همیشه با سمت و سوی ایدئولوژیک و غیرمعتبر ساخته شده. اثر پیشین محمدرضا ورزی به نام سال‌های مشروطه هم با اعتراض گسترده تاریخ نگاران مستقل مواجه شد. 

منبع روز آنلاین 

مهراوه شریفی نیا در نقش ثریا 

ساغر عزیزی در نقش فرح پهلوی 

فقیهه سلطانی رابطه سکسی برای ستاره شدن را تایید کرد



فقیهه سلطانی  رابطه سکسی برای ستاره شدن را تایید کرد
فقیهه سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون با تایید بخشی از سخنان صدف طاهریان- که به تازگی کشف حجاب کرد و از ایران رفت-یادداشتی منتشر کرد او گفت : 
خانم صدف طاهریان ..حرفهای شما در مورد عده ی زیادی از دست اندرکاران سینمای ما متاسفانه ، متاسفانه و متاسفانه، کاملا درست و مورد تایید هست! ...اما ایکاش با گذاشتن عکسهای بدون پوشش ات چشم و دل این افراد ناپاک رو که روز بروز بر تعدادشان در سینما و حتی پروژه های تلویزیونی افزوده میشه، سیر نمیکردی و باعث خدشه دار شدن تصویر خودت در ذهن مردم عزیزمان نمیشدی ...در اینصورت اکثر هنرمندانی مثل من که سالیان سال در این حرفه بودنمان را شرافتمندانه حفظ کرده ایم و حتی یک لبخند باج به کسی نداده ایم،کاملا از تو حمایت میکردیم ..اما شک نکن، که ما بانوان سینمای ایران شرافتمندانه در مقابل این عده ی ناپاک می ایستیم ، میجنگیم.. تا روزیکه پشت صحنه ی سینمای ما نیز به معنای واقعی کلمه اسلامی ،شریف ، پاک و پاکیزه گردد.

مادری روی دخترش اسید پاشید




  مادر یک زن که مخالف ازدواج دوم وی بود دست به اسیدپاشی هولناک زد.این مادر به بهانه مهمانی شب به خانه دخترش رفت و درحالی که نوه‌اش را از سمیه دور کرده بود روی این زن اسید پاشید.
حادثه اسیدپاشی به این زن 30 ساله در رفسنجان بامداد چهارشنبه رخ داد و سمیه که خود پرستار بیمارستان اصلی شهر رفسنجان است در آنجا بستری شد و خیلی زود به بیمارستان شفای کرمان انتقال یافت.معاینات نشان داده است که سمیه دچار 25 درصد سوختگی شده و نیاز به جراحی دارد. این زن که باور ندارد مادرش به روی وی اسید پاشیده است خواستار پیگیری و مجازات وی است.

گفت‌وگو با زن اسیدسوخته

سمیه گریه می‌کند، باور ندارد و انگار کابوس دیده است. بغض اجازه نمی‌دهد حرف بزند و...
می‌دانی چقدر سوخته‌ای؟
گفته‌اند 20 تا 25 درصد، دو دستم که یکی کامل و دیگری تا آرنج، شکم و سینه و هر دو پایم کاملاً سوخته‌اند.
چه کسی به تو اسید پاشید؟
مادرم.
مادرت؟!

مصاحبه جعلی خبرگزاری فارس با رهبر کشته‌شده «جیش‌المختار» درباره حمله به اردوگاه لیبرتی




دیگربان : خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران با انتشار مصاحبه‌ای جعلی از رهبر کشته شده «جیش‌المختار» به نقل از وی اعلام کرد این گروه مسئولیت حمله به اردوگاه «لیبرتی» را پذیرفته است.

این خبرگزاری نوشته «وثیق البطاط» رهبر گروه «جیش‌المختار» مسئولیت عملیات روز پنجشنبه به در اردوگاه «لیبرتی» متعلق به سازمان مجاهدین خلق را برعهده گرفته است.
خبرگزاری فارس همچنین به نقل از البطاط به سایر اعضای سازمان مجاهدین خلق هشدار داده هر چه سریع‌تر خاک عراق را ترک کنند.

این خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران در مصاحبه جعلی خود تصویری از «واثق‌ البطاط» رهبر کشته شده «جیش‌المختار» منتشر و وی را «وثیق البطاط» معرفی کرده است.

این مصاحبه در شرایطی منتشر شده که «واثق البطاط» دبير كل حزب الله عراق دی ماه سال ۱۳۹۲ در درگیری‌های استان «دیالی» این کشور کشته شده است.

«جیش المختار» پیش از این یک‌بار به اردوگاه «لیبرتی» نیز حمله کرده بود که در آن زمان «واثق البطاط» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته بود.

به نظر می‌رسد خبرگزاری فارس با بازنشر این مصاحبه تلاش کرده «جیش المختار» را مسئول حمله اخیر به «لیبرتی» معرفی کند.


Friday, October 30, 2015

یک گرم «زهرمار» معادل ۶۸۰ بشکه نفت



واقعیت این است که موضوع تجارت حیوانات در دنیای امروز به عنوان یک صنعت پر سود معرفی می‌شود و بسیاری از دولت‌ها با استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های جانوران علاوه بر اشتغال زایی و ایجاد بازارهای پویا، ثروت هنگفتی را وارد کشورهای خود می‌کنند.

مشرق: وقتی صحبت از تجارت حیوانات به میان می‌آید نخستین چیزی که به ذهن بسیاری خطور می‌کند موضوع قاچاق و دلالی جانوران است، خبرهایی نظیر کشف صدها سنجاب زاگرسی که به دلیل کمبود اکسیژن یا گرما در خودرو قاچاقچیان تلف شده‌اند یا عقاب‌های ایرانی که به طور غیر مجاز راهی مناطق شیخ نشین حاشیه خلیج فارس می‌شوند؛ خبرهای نگران‌کننده از وضعیت جانوران که باعث شده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های یک تجارت کمتر شناخته شده مطلع نباشیم.

مراسم سومین سالگرد شهادت ستار بهشتی،



به گزارش «آمدنیوز»، این مراسم در حالی برگزار شد که ماموران امنیتی از حضور حشمت‌الله طبرزدی، دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران، نسرین ستوده وکیل دادگستری، رضا خندان همسر وی، شهین مهین فر مادر مرحوم امیرارشد تاجمیر از جان باختگان کودتای انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۸۸ و محمدنوری‌زاد هنرمند فیلم‌ساز منتقد حکومت ایران در این مراسم جلوگیری کردند.
مراسم سومین سالگرد شهادت ستار بهشتی برگزار شد
اما علی‌رغم کنترل امنیتی شدید، حجت‌الاسلام احمد منتظری فرزند مرحوم آیت‌الله منتظری، رضا ملک از ماموران سابق وزارت اطلاعات(که مدت زیادی را در زندان بوده است)، شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی، دکتر ملکی، ابوالفضل قدیانی، آرش صادقی، گلرخ ابراهیمی مادر سعید زینالی، مادر سهراب اعرابی و تعداد زیادی از مردم در این مراسم حضور یافتند و یاد و نام ستار بهشتی را گرامی داشتند.
اندکی پیش از آغاز این برنامه رضا خندان، همسر نسرین ستوده از بازداشت خود و همسرش توسط ماموران خبر داد و نوشت: امروز سالگرد کشته شدن ستار بهشتی به دست ماموران امنیتی بود، من و نسرین به همراه خانم شهین مهین فر – مادر امیرارشد تاجمیراز کشته شدگان عاشورای ۸۸ – به محض توقف در مقابل ورودی آرامگاه ستار بهشتی واقع در رباط کریم، محاصره و بازداشت شدیم. به مدت ۳ ساعت و نیم در اتاقی در یکی از ساختمان‌های بی حساب و کتابی که در دست نهادهای امنیتی است، حبس بودیم. پس از پایان زمان مراسم و آزادی از بازداشتگاه رباط کریم متوجه شدیم ساعاتی پیش‌تر آقای نوری زاد هم به همین شیوه بازداشت شده بود. بازداشت ما بدون حکم قضایی بود. با اصرار ما مبنی بر ارائه‌ی حکم بازداشت، نامه‌ی بی ربطی را که با امضای قاسم پور دادستان رباط کریم تهیه شده بود را نشان دادند که این نامه حکم بازداشتی نبود.
اما روز گذشته نیز حشمت‌الله طبرزدی دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران از احضار خود توسط وزارت اطلاعات دولت تدبیر و امید و تهدید برای عدم شرکت در این مراسم خبر داد. آقای طبرزدی در بخشی از دست‌خطی که با عنوان «ستار جاودانه شد» در منزل ستار بهشتی قرائت شد، نوشت: «ستار عزیز در راه آزادی و در برابر دیکتاتور خشن مذهبی، قهرمانانه جان خود را داد و جاودانه شد. نام و راه ستار در سراسر ایران می‌درخشد و شعله وجود او به آزادی‌خواهان گرما می‌بخشد.»
آقای طبرزدی در بخش دیگری از دست‌نوشته خود آورده است: «نسبت من با ستار، نسبت دو یار وفادار است. ستار وفاداری خود را با خون خود اثبات کرد و من وظیفه دارم با تداوم مبارزه تا رهایی، و تا زمانی‌که جان در بدن دارم وفاداری خود به آرمان‌های بلند ستار عزیز و هزاران ستار ایرانی و بانوی شجاع و ستم‌دیده خانم گوهر عشقی را اثبات کنم.»
در همین حال یکی از شرکت کنندگان در این مراسم به خبرنگار «سحام» گفت: ماموران امنیتی با ایجاد مزاحمت برای شرکت کنندگان در این مراسم، اقدام به حفر چند قبر در پایین مزار مرحوم ستار بهشتی کرده بودند، هم‌چنین برخلاف سال‌های قبل، مسئولین بقعه امام‌زاده محمدتقی رباط کریم، از در اختیار گذاردن صندلی به تعداد کافی برای حاضران در این مراسم، ممانعت به عمل آوردند.



Thursday, October 29, 2015

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد سکس دختران ایرانی با شیعیان عراقی در مشهد اخلاقی است اما کشف حجاب دو بازیگر ضد اسلام



 این اعمال یعنی جاکشی از سوی جمهوری اسلامی برای زائران شیعه عراقی حلال و مطابق با شرع مبین اسلام است اما روسری را از سر گرفتن خیانت به اسلام !؟

 چکامه چمن ماه در مصاحبه با مسیح علی نژاد گفت که من واقعا از این تهدیدها نمی ترسم .


توضیحات سخنگوی وزارت ارشاد درباره‌ی به لرزه افتادن پایه های نظام جمهوری اسلامی از کشف "کشف حجاب" دو بازیگر سینما :

به گزارش پایگاه خبری «تیک» به نقل از خبرگزاری ها، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کشف حجاب برخی از بازیگران زن ایرانی گفت: این گونه رفتارها نشانه خلا شخصیت و کمبود عاطفی است. در واقع انتشار عکس های بدون حجاب در فضای مجازی برای مردم کار ضد فرهنگی و اخلاقی است و غیرقابل توجیه است. ما انتظار نداریم هنرمندانی که از کنار از همین مردم معروف شدند و جایگاهی پیدا می کنند حالا بخواهند به باورها و اعتقادات همین مردم بی توجه باشند.

وی ادامه داد: این رفتارها نشان کمبودها و خلا روحی عاطفی است و به نظر می رسد اگر این رفتار عامدانه و آگاهانه باشد طبق ضوابط و مقررات که ما اعلام کردیم این افراد دیگر نمی توانند به طور رسمی فعالیت کنند ما دیگر آنها را به عنوان هنرمند تلقی نمی کنیم.
وی افزود: این کار باید توسط این افراد توجیه شود و بلافاصله عکس ها را بردارند و کارشان را جبران کنند و طبق مقررات با انها برخورد می کنیم. البته این رفتارها در شان یک هنرمند نیست. هنرمندی که این کار را انجام می دهد اول به خودش ضرر می رساند ما به هنرمندان پیشنهاد می کنیم عکس های شخصی خودشان را در فضای مجازی منتشر نکنند.

ناپدید شدن کارشناس فن آوری اطلاعات لبنانی در تهران




به گزارش سایت «ایران وایر» بنا بر بیانیه «سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات عرب» موسوم به «اجمع»، «نزار زکا» پس از دریافت دعوت نامه‌ای از شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده، برای شرکت در «دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار»، جمعه ۱۱ سپتامبر به ایران سفر کرده است. نزار زکا دبیر «سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات عرب» است.

بنا بر این بیانیه، این همایش ۱۵ تا ۱۸ سپتامبر در تهران برگزار شده و علاوه بر شهیندخت ملارودی، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی و علی ربیعی، وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی ایران نیز در آن حضور داشته و سخنرانی کرده‌اند.

این بیانیه ادامه می‌دهد که طبق برنامه اعلام شده نزار زکا، عصر روز ۱۵ سپتامر درباره «بهره برداری از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توانمندسازی زنان» در این همایش سخنرانی کرده است.

بیانیه سازمان «اجمع» می‌افزاید که این همایش بر «کارآفرینی، اشتغال زایی» زنان متمرکز بود و «نزار زکا»، یک متخصصی بین المللی شناخته شده در زمینه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات برای رشد اقتصادی و سیاست‌گذاری های عمومی برای فن آوری اطلاعات و ارتباطات است.

این بیانیه افزوده که نزدیکان «نزار زکا» تاکید کرده اند که او ۱۸ سپتامبر هتل را ترک می کند و سوار تاکسی ویژه فرودگاه می‌شود تا به بیروت باز گردد ولی اطلاعات موجود نشان می دهد او به فرودگاه نرفته و تاکنون خبری از سرنوشت او در دست نیست.

نزدیکان «نزار زکا» به سفارت لبنان در تهران ماجرا را اطلاع داده‌اند و با مقام‌های وزارت امور خارجه لبنان نیز صحبت کرده اند اما تا کنون از وضعیت او خبری دریافت نکرده اند.

این نخستین بار نیست که «نزار زکا» به ایران سفر می کند. از سال ۲۰۱۰ که او در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی الکامپ شرکت کرد تاکنون، او با مجامع علمی ایران در ارتباط بوده است. «نزار زکا» ماه مارس گذشته نیز جزو هیات داوری «جایزه چالش نوآورانه» بوده که در حوزه فناوری اطلاعات برگزار شده است. او سپتامبر ۲۰۱۴ نیز همکاری فعالی با همایش «هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان» داشته است. این مراسم توسط دولت روحانی برگزار شده‌اند.

روزنامه اصولگرای وطن امروز که توسط مهرداد بذرپاش، عضو هیات رئیسه مجلس ایران اداره می شود، ماه مه ۲۰۱۳ از «نزار زکا» به عنوان یکی از موسسان «انجمن بین‌المللی مدیران ایرانی» نام برده که در یک پروژه امنیتی موسوم به «پل» مشارکت دارد. این گزارش، از پروژه پل به عنوان یک برنامه پوششی آمریکا برای نفوذ در ساختارهای سیاسی و اجرایی ایران یاد کرده است.


Wednesday, October 28, 2015

در خوابگاه‌های دانشجویی دختران چه می گذرد؟



جوانانی که برای کسب مدارک عالی، شهر و دیار خود را ترک گفته و به دور از خانواده مشکلات مالی و روحی زیادی را تحمل می کنند، معمولا در معرض آسیب های متعدد قرار دارند.

به گزارش رویکرد، تهران جذابیت زیادی برای مهاجران دائم و موقت دارد. سالانه هزاران نفر از نقاط مختلف ایران به منظور دستیابی به فرصت‌های بهتر کار، درآمد، تحصیل و زندگی به این شهر می‌آیند. بسیاری از این افراد که اغلب جوان، دانشجو، کارمند، و یا کارگرند، به تنهایی و دور از خانواده خود به صورت "مجردی" زندگی می‌کنند.

پدر و مادرهای امروزی هرگز فکر نمی کردند که روزی برسد که فرزندانشان راهی به جز آنچه آنان رفته‌اند پیشه کنند. ریشه‌های تمایل جوانان به جداشدن از والدین و زندگی زیرسقفی که آن را یا با آدم‌هایی مشابه خود به عنوان هم خانه شریک هستند یا تنها زندگی می کنند را باید در تغییرات اجتماعی یافت .

پسربچه ها ، قربانیانِ پنهانِ تجاوز خانگی



ماهرخ غلامحسین پور

آمارها نشان می دهند که پسران در ایران بیش از دختران در معرض تجاوز جنسی قرار می گیرند. اما غالبا وقتی از تجاوز جنسی حرف می زنیم، بلافاصله ذهن ما از بازمانده آزار جنسی، نوعی تصویر زنانه می سازد. این در حالی است که به دلیل نگاه عرف، که در پس زمینه و بطنش، فرد آزاردیده را غیر قابل بخشش می داند و وجود این باور اشتباه که پسر بچه آزاردیده، بعد از این اتفاق نمی تواند یک مرد طبیعی باشد و از مردانگی ساقط شده است، این بخش از تجاوز در سکوت عجیبی نادیده گرفته می شود.

تا پیش از اینکه سال ۱۳۹۱ «اسماعیل احمدی مقدم» در گفت و گو با روزنامه قانون اظهار کند که از ۹۰۰ پرونده ثبت شده درباره تجاوز در سال ۱۳۹۰، حدود ۴۰ درصد آمار مربوط به تجاوز به زنان و ۶۰ درصد آن مربوط به مردان بوده که بیشتر این افراد در گروه سنی زیر ۱۵ سال بوده اند، کمتر کسی متوجه وخامت وضع پسران قربانی و آزاردیده از تجاوز می شد.

بی بی سی از قول دکتر «کتایون خوشابی»، فوق تخصص روانپزشکی کودکان نقل می کند که: «در ایران پسران، بیشتر از دختران مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرند و دلیل آن را می توان قیدها و محدودیت‌ها و مراقبت‌هایی دانست که خانواده‌ها بیشتر برای دختران قائل هستند و پسرها به دلیل آزادی عمل بیشتری که دارند و نظارت کمی که والدین روی رفت و آمد آنها اعمال می کنند بیشتر مورد آزار جنسی افراد غریبه قرار می گیرند»

اما بخش دردناک ماجرا وجود تجاوزهای خانگی به پسران است. تجاوزی که به ندرت از درون چهاردیواری خانواده به بیرون درز پیدا می کند و مانند یک زخم کهنه و عمیق و ماندگار، تا همیشه درمان نشده و تلخ، باقی می ماند.

سایکولوژیست ها و کارشناسان علوم رفتاری بر این باورند که تجاوز جنسی خانگی برای پسر بچه ها، در مقیاس تجربه تجاوز از سوی افراد غریبه بسیار دردناکتر و پیچیده تر است، چرا که محیط خانه در دوران کودکی تنها محیط ایمن و پناهگاه فرد شناخته می‌‌شود و افراد خانواده و فامیل کسانی هستند که کودک با آنها پیوندهای عاطفی عمیقی دارد. به همین دلیل هم تجربه‌ تجاوز از سوی کسانی که قرار است حامی و مراقب کودک باشند، آنهم در فضایی که تنها مامن کودک است، بسیار مخرب­تر از تجربه‌ تجاوز توسط یک غریبه‌ است.

اتاق بازجویی مخفی و تفتیش عقاید در مؤسسه آیت‌الله مصباح




محسن غرویان: مرا تهدید کردند که ماشینت را آتش می زنیم و به همسرت می گوییم با یک زن رابطه داشته ای
نتخاب :
محسن غرویان در واکنش به برخی گزارش های منتشر شده در سایت های نزدیک به حلقه پرتو و مصباح یزدی گفت: اگر لازم بدانم پرده از تهدیداتی که این گروه علیه من انجام دادند، برمی دارم.

غرویان در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: تحليلي كه این سایت ها منتشر کرده اند، پيرو مصاحبه اجباري از بنده در سال ٨٣ بود كه در نشريه پرتو منتشر شد.

وی افزود: مصاحبه اي كه در آن سال از بنده گرفته شد، تحت فشار تهديد هاي مهندسي شده اي بود كه نسبت به من روا گرديد و بديهي است كه در آن مصاحبه حقايق عنوان نگرديده است، لذا اگر بخواهم واقعيت پشت پرده آن توبه نامه را بيان كنم حرف ها و افشاگري هاي زيادي براي گفتن دارم و هویت خيلي از آن افراد و دست اندرکاراني كه در آن زير زمين تفتيش عقايد در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در قم حرف هاي بسيار خلاف قانون و شرع می زدند را افشا می کنم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: این افراد بايد محاكمه شوند، لذا بنده به خاطر ملاحظاتي كه در آن زمان داشتم و الان هم تا حدي دارم همه زواياي آن مصاحبه اجباري و زیر فشار تهديد را بيان نكرده و نمی کنم.

وی اضافه کرد: اما اکنون صرفا از باب روشنگري براي خوانندگان و ثبت در تاریخ، زوایایی از آن ماجرا را بیان می کنم.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اینها بايد بدانند كه من ريز آن اتفاقات را هنوز افشا نكردم ولی اگر لازم باشد حرفها و الفاظ ركيك و تهديد هاي مجموعه پرتو به من را به جهت روشنگري ملت ايران افشا خواهم كرد

غرویان با بیان آنکه ماجرای زیرزمین تفتیش عقاید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اسفناک است، گفت: این افراد توبه نامه اجباري و تحميلي از جانب بنده را تنظیم کرده و منتشر کردند. .

استاد حوزه و دانشگاه در تشریح اتاق تفتیش عقاید در موسسه مصباح یزدی گفت: در زير زمين موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، اتاقي بود كه روی آن نوشته شده بود؛ ورود مطلقا ممنوع.

وی افزود: اين اتاق كاملا به اتاق هايی كه ساواك در آن اقدام با بازجويي مي كرد شباهت داشت . در اين اتاق به هر فردي از اساتيد و طلاب كه مانند آنان فکر نمی کرد، فحاشی می شد و الفاظ رکیک به آن ها نسبت داده می شد. تمامی این مسائل در زمان دولت آقاي احمدي نژاد صورت می گرفت.

غرویان در ادامه در تشریح این تهدیدات اظهار داشت: این آقایان می گفتند به قصد لطمه زدن به آبروي بنده، با همسر بنده تماس مي گيرند و به دروغ عنوان مي كنند كه بنده با خانم اجنبیه ای ارتباط داشته ام و يا تهديد به آتش زدن ماشين و يا بي احترامي به لباس و عمامه من و بي آبرو كردن بنده در مقابل مدرسه فيضه می کردند. همه این تهدیدات بدین منظور انجام می شد که من دست از مواضع سياسي و فكري خود بردارم.

وي در توضیح هویت تهدید کنندگان گفت: اين تهديد ها از طرف حلقه پرتو (مصباح یزدی) صورت مي گرفت و كاملا مشخص بود که با حمایت هایی که می شدند می توانند این تهدیدات را عملی کنند .



Tuesday, October 27, 2015

حشیش چیست ؟



حشیش را چقدر می شناسید؟
حشیش ماده‌ایست که از ترشحات چسبنده گل، برگ و ساقه گیاه شاهدانه مؤنث به صورت صمغ به دست می‌آ‏ید، رنگ آن سبز تیره و گاهی قهوه‌ای مایل به سبز و تقریباً شبیه حنا است. شاهدانه در حالت گیاهی، ماری‌جوانا و در حالت صمغی، حشیش یا گراس نامیده می‌شود. در اصل حشیش شکل خالص‌تری از ماری‌جوانا است.روغنی که از صمغ شاهدانه تهیه می‌شود، خالص‌ترین حالت ماده توهم‌زای مصرفی است که از شاهدانه به دست می‌آید. تأثیر حشیش، ناشی از ماده‌ایست به نام T.H.C (تترا هیدرو کانا بینول) که یک ماده توهم‌زای طبیعی به شمار می‌‏رود.

آتش گرفتن سه نفر در تعزیه خوانی



رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آران و بیدگل از سوختگی سه نفر در آیین حرکت نمادین کاروان کربلا و تعزیه خوانی شهر نوش آباد خبر داد.

 شعله ور شدن آتش در این مراسم موجب سوختگی سه نفر از بازیگران تعزیه خوانی شد .
مصدومان بلافاصله توسط تکنسین‌های مرکز فوریت‌های پزشکی با آمبولانس به بیمارستان سیدالشهدا (ع) آران و بیدگل انتقال داده شدند .

 نوش آباد به شهر آیین‌های عاشورایی شهرت دارد و هرساله هم‌زمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) آیین‌های تعزیه خوانی، خیمه کوبی، سقاخوانی و خیمه برداری در این شهر برگزار می‌شود .




Monday, October 26, 2015

تجاوز گروهی به دختران جوان در جنگل



متهمان این پرونده به گروه‌هایی که برای تفریح به مناطق باراجین و جاده زرشک در شمال قزوین رفته بودند، حمله و به دخترهای این گروه تجاوز کرده بودند. اگرچه تا امروز خبر این جنایت به هیچ‌عنوان رسانه‌ای نشده و از سوی مسئولان قزوین مسکوت مانده بود.

پسران بسته شده به درخت

در جاده باراجین قزوین به دختران جوان که به پیک‌نیک رفته بودند تجاوز شده و متهمان هم دستگیر شده‌اند و حالا مسئولان انتظامی و قضایی قزوین بر سر اینکه چه کسی این خبر را تایید کند، بحث می‌کنند. این اتفاق بیش از سه بار در این جاده در نزدیکی جاده فرعی زرشک افتاده و دختران جوان در حالی مورد تعرض قرار گرفته‌اند که عده‌ای پسر جوان نیز در اکیپ‌شان حضور داشته‌اند. گفته می‌شود تعرض‌کنندگان هر بار پسرهای جوان را با تهدید سلاح گرم به درخت بسته و در مورد دختران اقدام به تعرض می‌کردند.

در حالی بیش از یک ماه از دستگیری ۱۰ نفری که به دختران جوان در باراجین قزوین تجاوز کرده‌اند می‌گذرد که هیچ‌یک از رسانه‌ها حتی رسانه‌های محلی قزوین در این باره خبری منتشر نکرده‌اند.

علی‌حسین حسینی‌نژاد، رئیس پلیس آگاهی استان قزوین در گفت‌و‌گو با «فرهیختگان» درباره این خبر ابتدا اظهار بی‌اطلاعی کرد و سپس گفت: «هیچ خبری از این موضوع ندارم و جزئیاتی هم نمی‌دانم.»

او همچنین با طرح این پرسش که چه کسی این خبر را به شما داده است، افزود: «از هرکسی که این خبر را گرفتید جزئیات خبر را هم بگیرید.»

او در پاسخ به اینکه چطور ممکن است رئیس پلیس آگاهی استان از چنین پرونده‌ای آن هم یک ماه پس از دستگیری متهمان بی‌خبر باشد، توضیح داد: «شاید هم بی‌خبر نباشم، اما برای دریافت خبر باید به مقر انتظامی استان بیایید.»

یک مسوول در اداره آگاهی استان قزوین نیز درباره این اتفاق به فرهیختگان گفت: «متهمان یک بار دست به این جنایت نزده‌اند و چندین بار با همین قصد به بالای جاده باراجین در نزدیکی فرعی زرشک رفته‌اند و در یکی از جنگل‌هایی که مردم برای پیک‌نیک می‌آمدند به دختران جوان تجاوز می‌کردند. در همه دفعاتی که متهمان دست به این اقدام زده‌اند دختران به‌تنهایی پیک‌نیک نرفته‌اند و به‌صورت گروهی به گردش رفته بودند، اما متهمان با سلاح گرم افراد را تهدید می‌کردند و پس از بستن پسران به درخت دست به این اقدام می‌زدند.»

متهمان جنایت باراجین قزوین در حالی بیش از یک ماه از دستگیری‌شان می‌گذرد که هیچ‌خبری درباره آنها منتشر نشده و حتی برخی ساکنان این منطقه که به‌خاطر این گزارش با آنها تماس گرفتیم از ماجرا بی‌خبر بودند و تنها عده کمی از ساکنان این منطقه از جنایت خبر داشتند.

تکرار فاجعه خمینی‌شهر

به هر حال بیش از چهار سال از حادثه خمینی‌شهر اصفهان و اعدام چهار متجاوز آن پرونده می‌گذرد و حالا متجاوزان دیگری این بار به دختران قزوینی سوءقصد کرده‌اند. در حادثه خمینی‌شهر اصفهان که خرداد ۹۰ اتفاق افتاد ۱۴ مرد با حضور در یک باغ خانوادگی به شش زن در مقابل مردان قوم و خویش‌شان تعرض کردند. چهار نفر از این افراد در جریان این پرونده به حکم اعدام محکوم شدند ودر ۲۸ مهرماه ۹۰ در پارک بهشت این شهرستان در ملأعام به دار آویخته شدند.

منبع : فرهیختگان

بیش از ۴۰ میلیون نفر در اقتصاد ایران غیر فعال هست




" نرخ مشارکت اقتصادی در ایران به قدری پایین است که فعال شدن حتا هفت دهم درصد نیروی در سن کار کشور بیش از یک میلیون نفر بر شمار رسمی بیکاران خواهد افزود.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ مشارکت اقتصادی ایران در بهار سال جاری تنها ۳۸ درصد بوده به طوری که کل شاغلان و بیکاران کشور ۲۴ میلیون و ۵۰۹ هزار نفر اعلام شده اند. به این ترتیب، از ۶۳ میلیون نفر از جمعیت در سن کار ایران، ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هیچگونه تحرک و فعالیت اقتصادی ندارند. "مهر" افزوده است که ۲۷ میلیون نفر از این جمعیت غیرفعال را زنان و مابقی را مردان تشکیل می دهند. با این حال، از میان جمعیت مردان در سن کار تنها ۲ میلیون نفر متقاضی شغل هستند و بقیه حتا تقاضای کار هم نمی کنند.

" اینکه چرا دو سوم جمعیت در سن کار کشور، ترجیح می دهند خانه نشین باشند تا جویای کار، ناروشن است، هر چند کارشناسان علت این امر را پنهان بودن فعالیت های آنان ذکر کرده اند. گسترش دلالی گری بعضاً منشاء این پنهان کاری به شمار می رود. به گفتۀ معاون وزیر کار ایران دست کم ۴۰ درصد اقتصاد این کشور قابل ردیابی نیست.

نتایج یک تحقیق مجلس شورای اسلامی نشان می دهند که در صورت فعال شدن بخش ناچیری از جمعیت غیرفعال کشور میلیون ها نفر بر شمار بیکاران ایران افزوده خواهد شد، زیرا، بازار کار و اقتصاد کشور اساساً ظرفیت و توان پاسخگویی به تقاضای کار را ندارند. به همین دلیل، به نوشتۀ خبرگزاری "مهر"، خود مقامات ایران ترجیح می دهند که جمعیت غیرفعال کشور همچنان غیرفعال بماند تا اینکه بازار کار ضعیف و رکودزدۀ کشور با هجوم میلیون ها نفر متقاضی جدید شغل روبرو شود.

 حتا اگر رشد اقتصادی ایران در سال جاری به ۵ درصد برسد، شمار رسمی بیکاران کشور کمتر از ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر نخواهد بود. همین منبع می افزاید که حتا اگر سالانه یک درصد بر رشد اقتصادی ایران افزوده شود، شمار بیکاران کشور در سال ۱۴۰۰ به ۵ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر خواهد رسید. خبرگزاری "مهر" از این داده ها نتیجه می گیرد که ورود بخش کوچکی از جمعیت غیرفعال کشور به بازار کار، یعنی تبدیل آنان به متقاضیان شغل، بحران بیکاری در ایران را تشدید و غیرقابل کنترل خواهد کرد.

 حتا اگر تا سال ۱۴۰۰ رشد اقتصادی ایران سالانه به ۵ درصد برسد، شمار رسمی بیکاران کشور سه برابر افزایش خواهد یافت و به ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر تا ۷ میلیون و ۳۹۰ هزار نفر خواهد رسید. "مهر" به نقل از کارشناسان افزوده است که به دلیل افت بهای نفت و گسترش دلالی گری در اقتصاد ایران، دولت حسن روحانی در حال حاضر حتا توان ایجاد ۴۰۰ هزار شغل در سال را ندارد.

حمید حاج اسماعیلی، کارشناس مسائل اقتصادی ایران، در گفتگو با خبرگزاری "مهر" گفته است که اوضاع اقتصادی کشور آنقدر بد است که حتا توافق اتمی نتوانست تحرک و امید را، ولو در کوتاه مدت، در اقتصاد ایران ایجاد کند.

خبرگزاری مهر

Sunday, October 25, 2015

شعار علیه لاریجانی: «خواص بی‌بصیرت؛ مایه ننگ ملت»، «امان‌نامه برجام؛ تلاش بی‌سرانجام»، «مرگ بر منافق»




شعار علیه لاریجانی: «خواص بی‌بصیرت؛ مایه ننگ ملت»، «امان‌نامه برجام؛ تلاش بی‌سرانجام»، «مرگ بر منافق»
شعار علیه لاریجانی: «خواص بی‌بصیرت؛ مایه ننگ ملت»، «امان‌نامه برجام؛ تلاش بی‌سرانجام»، «مرگ بر منافق»

لاریجانی که به‌تازگی از سفر روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین به ایران بازگشته است، شب گذشته در مراسم عزاداری بیت رهبری حضور یافت.

رئیس مجلس پس از ورود به مجلس عزاداری با شعارهای تند حامیان جریان‌های تندرو روبرو شد.

این افراد شعارهایی از قبیل «خواص بی‌بصیرت؛ مایه ننگ ملت»، «امان‌نامه برجام؛ تلاش بی‌سرانجام»، «مرگ بر منافق» و «هیهات منا الذله» سر دادند.

بر اساس گزارش‌های رسیده، این عده قلیل شب قبل از آن نیز پس از حضور رئیس‌جمهور به مجلس عزاداری، شعارهایی این‌چنین سر داده بودند.

انتخاب در ادامه نوشته است: حمایت علی لاریجانی از توافق هسته‌ای و کمک‌های او در روند تصویب برجام در مجلس، باعث عصبانیت جریان‌های تندرو شده است.

پیش از این، همین جریان افراطی، در سالگرد 22 بهمن چند سال پیش مانع سخنرانی لاریجانی در حرم حضرت معصومه  شدند و ضمن سردادن شعارهای توهین‌آمیز، به سمت او کفش و مُهر نماز پرتاب کردند.

منبع - پیک ایران


Saturday, October 24, 2015

در جلسه محرمانه منزل حسین الله کرم چه گذشت؟




به گزارش «سحام» پایگاه خبری آمدنیوز ضمن انتشار این مطلب نوشته است که روز سه شنبه ۲۱ مهرماه سال‌جاری جلسه‌ای با حضور افراد محدودی در منزل «حسین الله کرم» فرمانده نیروهای موسوم به «انصار حزب‌الله» برگزار گردید، بر اساس تصمیمات این ٬جلسه محرمانه٬ مقرر شد برخی افراد حاضر از جمله ٬فرزند٬ حسین الله کرم، وظیفه سازماندهی نیروهای موسوم به حزب‌الله برای ٬حمله٬ و ٬به آتش کشیدن٬ شعبات رستوران‌های زنجیره‌ای «مک دونالد» و «کی اف سی» در ایران را عهده‌دار شوند.

طبق اعلام خبرگزاری‌ها نمایندگی دو رستوران زنجیره‌ای «مک دونالد» و «کی اف سی» هم اکنون در ایران به ثبت رسیده و این دو کمپانی آمادگی پیدا کرده‌اند تا نسبت به افتتاح شعب خود در ایران اقدام نمایند.

روز گذشته آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر حکومت اسلامی در انتهای نامه خود به حسن روحانی رئیس‌جمهور با موضوع «شرایط اجرایی شدن برجام» یادآوری کرد: همان‌طور که در جلسات متعدّد به آن‌جناب و دیگر مسئولان دولتی یادآور شده و در جلسات عمومی به مردم عزیزمان گوشزد کرده‌ام، رفع تحریم‌ها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملّت ایران کار لازمی است، لیکن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدّی گرفتن و پیگیری همه‌‌جانبه‌ی اقتصاد مقاومتی میسّر نخواهد شـد. امید است که مراقبت شود که این مقصود با جدّیّت تمام دنبال شود و به خصوص به تقویت تولید ملّی توجّه ویژه صورت گیرد و نیز مراقبت فرمایید که وضعیّت پس از برداشته شدن تحریم‌ها، به واردات بی‌رویّه نینجامد، و به خصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جدّاً پرهیز شود.»

براساس اخبار دریافتی نیروهای موسوم به «انصار حزب‌الله» هم اکنون با محوریت «حسین الله کرم» و «فرزند وی» در حال سازماندهی و یارگیری برای حمله و به آتش کشیدن شعبات «رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی در ایران» هستند.

کمپانی «کی اف سی» در دولت هاشمی رفسنجانی تلاش کرد تا در ایران شعبات خود را افتتاح کند، اما گروه «انصار حزب‌الله» با محوریت «الله کرم» و «ده نمکی» در آن زمان، تنها شعبه این رستوران را پیش از افتتاح به آتش کشیدند.

به نظر می‌رسد نیروهایی که «بسیجی و حزب‌اللهی» خوانده می‌شوند، پس از ناکامی برای جلوگیری از «توافق هسته‌ای ایران با غرب» و با هماهنگی و حمایت برخی محافل خاص و بیت رهبری، می‌خواهند شرایط اجتماعی را در دوران «پساتحریم» سخت‌تر کرده تا یادآور شوند «رهبر جمهوری اسلامی با آمریکا سازش می‌کند اما با مردم خود سازش نمی‌کند.»



یک منبع مطلع در تماس با خبرنگار «سحام»، تشکیل جلسه محرمانه در منزل آقای الله کرم و سازماندهی انصار حزب‌الله برای آتش زدن شعبات احتمالی رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی در ایران را تایید کرد

Friday, October 23, 2015

سپاه پاسداران یکی از چهره‌های پشت پرده لابی ایران در آمریکا را بازداشت کرد


شیرین عبادی در ضیافت لابی ها و دلالان رژیم و سیامک نمازی و تریتا پارسی


تقاطع: گزارش‌ها از ایران از بازداشت سیامک نمازی، مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک کمپانی نفتی “کرسنت” در دوبی و مدیرعامل پیشین شرکت مشاوره “آتیه‌بهار” حکایت دارد.

آن‌گونه که یک منبع موثق به “تقاطع” گفته، آقای نمازی حدود ده روز قبل با هجوم نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران به منزل خانوادگی‌اش در تهران بازداشت و به بند دو-الف زندان اوین منتقل شد.

به گفته‌ی این منبع، اطلاعات سپاه هم‌چنین با در اختیار گرفتن کنترل ای-میل این شهروند ایرانی-امریکایی، تلاش کرده از طریق فرستادن فایل‌های آلوده و لینک‌های مشکوک، آدرس ای-میل هم‌کاران و دوستان وی را نیز هک کند.

از سیامک نمازی به عنوان یکی از بنیان‌گذاران و چهره‌های پشت‌پرده‌ی “شورای ملی ایرانیان امریکا” (نایاک) نام برده می‌شود. این شورا در فضای سیاسی امریکا به عنوان لابی غیررسمی دولت ایران شناخته می‌شود و اعضای ارشد آن در جریان مذاکرات هسته‌ای میان جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی، بارها در کنار تیم مذاکره‌کننده‌ی ایرانی دیده شدند.

نمازی هم‌چنین در کنار برادر و دخترعمویش (بابک و پری نمازی)، و نیز بیژن خواجه‌پور (همسر پری نمازی)، شرکت “آتیه‌بهار” را به واسطه‌ی ارتباط نزدیکی که با خانواده هاشمی رفسنجانی داشت، به دلال اصلی مهم‌ترین قراردادهای تجاری و به ویژه نفتی ایران با شرکت‌های خارجی در سال‌های دهه‌ی هفتاد خورشیدی تبدیل کرد.

وی از جمله طرفداران برقراری رابطه سیاسی و اقتصادی میان ایران و امریکا در سال‌های اخیر به شمار می‌رفت و بازداشت او بعد از امضای توافق هسته‌ای را می‌توان در راستای جنگ قدرت میان طیف‌های مختلف داخل حکومت ایران ارزیابی کرد.

از سوی دیگر با بازداشت سیامک نمازی، شمار شهروندان ایرانی-امریکایی زندانی در ایران به عدد چهار رسید. سعید عابدینی (کشیش مسیحی)، امیر حکمتی (تفنگ‌دار سابق نیروی دریایی امریکا)، و جیسون رضاییان (خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست) سه ایرانی-امریکایی دیگری هستند که در حال حاضر در زندان‌های ایران در حبس به سر می‌برند. رابرت لوینسون، مامور سابق اف.بی‌.آی که از سال ۲۰۰۷ در جزیره کیش مفقود شده نیز شهروند دیگر امریکا است که دولت این کشور می‌گوید در اختیار حکومت ایران قرار دارد.


Thursday, October 22, 2015

عکس های کشف حجاب بازیگر سینما صدف طاهریان




بازیگر شجاع زن سینما صدف طاهریان در ماه محرم کشف حجاب کرد

شب گذشته هنرپیشه زن سینما و تلویزیون ایرانی صدف طاهریان با قرار دادن تصاویر بی حجاب خود در اینستاگرام کشف حجاب کرد و در ویدیویی نیز پیام داد که اینستاگرامش به هیچ وجه هک نشده است.

گفتنی است شایعه شده که صدف طاهریان قرار است در یکی از شبکه های ماهواره ای که مرکز آن در مالزی است شروع به فعالیت کند .
صدف طاهریان متولد۳۰ تیر ۱۳۶۷ است و تاکنون در فیلم های سینمایی پس کوچه‌های شمرون، سلام بر عشق و هیچ کجا هیچ کس بازی کرده است در تله فیلمهای دارکوب و تلفن همراه نیز نقش داشته است.






آخوند مصباح یزدی : صحیح نیست بگوییم مردم خودشان عقل دارند و می‌توانند انتخاب کنند




کیهان : محمد تقی مصباح یزدی در دیدار با مسؤولان کمیته امداد امام خمینی  به تبیین ضرورت تقویت دینی پرداخت. سخنرانی وی بدین شرح است:
مشکل اساسی ما این است که باید اثبات کنیم سعادت دنیا و آخرت انسان بدون اسلام حاصل نمی‌شود و اسلام ضامن سعادت همه انسان‌ها در همه عصرها است. این فرهنگی است که اگر رخنه پیدا کند چیزی جای آن را نمی‌گیرد و با سبد کالا و امثال آن نمی‌توان آن را جبران کرد. این فرهنگ است که اگر به خطر بیفتد رهبر معظم انقلاب برای نظام احساس خطر می‌کند. تاکنون مردم ما دل به اسلام بسته بودند و این دل‌بستگی با عواملی همچون فرمایشات امام، دیدن جنازه‌های شهدا تقویت می‌شد.

اما آنچه که مایه نگرانی است این است که امروز بخواهیم یا نخواهیم نسل جوان ما تحت تأثیر ماهواره‌ها، اینترنت و ... است و این ابزار در خانه‌های ما نفوذ کرده است و دختر و پسرهای ما هم از آنها تربیت می‌گیرند. چه عاملی می‌تواند این مشکلات را اصلاح کند؟ آن عامل فرهنگی که می‌گویند از اقتصاد مهمتر است عاملی است که بتواند این نقص را اصلاح کند. باید فرهنگ دینی را تقویت کنیم، نه هر فرهنگی و نه مجموعه‌ای از گویش خاص، منش خاص، رقص خاص و  تقویت هر فرهنگی که موجب سعادت دنیا و آخرت ما نمی‌شود.

Wednesday, October 21, 2015

قاچاق زنان از ایران به بصره برای تن فروشی



فرمانده پایگاه دریابانی آبادان سرهنگ نادر اسداللهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا : اعضای یک باند قاچاق انسان که نسبت به قاچاق افراد از ایران به بصره عراق اقدام می کردند از سوی ماموران این پایگاه شناسایی و دستگیر شدند. آبادان حدود 100 کیلومتر با عراق مرز آبی دارد.
 اعضای این باند، سه مرد بودند که نسبت به قاچاق انسان به کشورهای همسایه اقدام می کردند.
 در این پرونده که با تلاش نیروهای دریابانی و در مرز دریایی ایران و عراق به نتیجه رسید سه متهم زن نیز دستگیر شده اند.

پیش تر علی صادقی، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی گفته بود که قاچاق زنان و دختران ایرانی به کشورهای عربی را نفی نمی کند.
ه گفته او اکثر این افراد به صورت نیروی کار به این کشورها برده می شوند.



مفقود شدن ۱۶ نفر از مسئولان و رده های بالای امنیتی، نظامی و دیپلماتیک ایران در فاجعه منا



فاجعه منا یکی از بزرگ ترین اتفاقاتی است که طی چند صد سال اخیر در حریم امن الهی اتفاق افتاد که باعث کشته شدن بیش از ۷۰۰۰ هزار نفر از حجاج خانه خدا شد که در این میان برخی از شخصیت های مهم سیاسی و امنیتی کشور نیز دیده می شود که متاسفانه هنوز پیکر برخی از آنها پیدا نشده است.

یکی از شخصیت هایی که مفقود شدن وی سر و صدای زیادی به پا کرد، غضنفر اصل رکن آبادی، دیپلمات ایرانی که از سال ۱۳۸۹ تا اردیبهشت ۱۳۹۳ سفیر ایران در لبنان بوده که هنوز بعد از گذشت تقریبا ۳۰ روز از فاجعه منا پیکر آن پیدا نشده است.

نکته قابل تامل در خصوص رکن آبادی این است که تنها بعد از گذشت ۴ روز از فاجعه منا یعنی در روز ۶ مهر ماه شبکه تلویزیونی العربیه که از سوی خاندان سعودی اداره می‎شد، مدعی شد نام رکن‎آبادی در هیچ یک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است.

پایگاه اطلاع رسانی این شبکه تلویزیونی در خبر خود عنوان کرده بود: نام غضنفر رکن آبادی سفیر سابق کشورمان در لبنان در هیچ یک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است. بر اساس بررسی های انجام شده نام رکن آبادی در میان اسامی حجاج ایرانی نیز دیده نمی شود.

خبرگزاری سعودی با اشاره به خبر خود که به نقل از منابع آگاه منتشر کرده بود، این چنین تحلیل کرد که در صورت تایید این خبر، حضور غضنفر رکن آبادی در مکه باید به شیوه نامعلوم صورت گرفته باشد و “غضنفر رکن ابادی” سفیر پیشین ایران در لبنان در راس ماموریت امنیتی در عربستان قرار گرفته و برای ادای مراسم حج با وجود پر بودن برنامه های کاری اش به عربستان اعزام شده است.

این صحبت ها در حالی مطرح می شود که در سال ۲۰۱۳ زمانی که سفارت ایران در بیروت مورد حمله انتحاری قرار گرفت، هدف اصلی این انفجارها ترور رکن‎آبادی عنوان شده بود، البته بعد از دستگیری عوامل این انفجار مشخص شد که اعضای این اقدام تروریستی از گردان گردان‌های “عبد الله عزام” که از سوی دولت سعودی حمایت مالی و اطلاعاتی می شود، بوده است.

علی اصغر فولادگر، کارشناس مسائل خاورمیانه و یکی از اعضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران است که متاسفانه هنوز پیکر این شهید نیز پیدا نشده است.

مفقود شدن ۱۶ نفر از مسئولان و رده های بالای امنیتی، نظامی و دیپلماتیک

شنیده های میدان ۷۲ حکایت از آن دارد که تعداد افراد سرشناس مفقود شده در فاجعه منا بیش از دو نفر نامبرده می باشد. بر اساس این شنیده ها ۱۶ نفر از مسئولان و رده های بالای امنیتی، نظامی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی در شمار مفقودی ها بوده و احتمال ربودن این تعداد بسیار بالا می باشد. گفتنی است حتی یکی از این افراد که در حال حاضر جزو مفقودی ها می باشد در فاجعه منا حضور داشته اما پس از حادثه حال وی مساعد بوده و در تماس تلفنی با خانواده اش آنها را از صحت حال خود با خبر کرده اما در حال حاضر جزو مفقودی ها می باشد.

این درحالیست که غیر از ۲۹ نفری که عربستان در مکه دفن کرده و مدعی شده که قبل از دفن ناخن های آنها را جدا کرده تا از طریق دی ان ای قابل تشخیص هویت باشند، ۳۶ زائر جمهوری اسلامی همچنان مفقود هستند. در حالی که مشخص نیست قول عربستان در خصوص جدا کردن ناخن های دفن شدگان و اینکه اصلا این ناخن ها به دفن شدگان تعلق دارد چقدر صحت خواهد داشت.

همچنین به علت سابقه ی عربستان در ربودن مقامات کشورهای مختلف در خلال موسم حج، احتمال ربودن نیروهای امنیتی و نظامی ایران که به جهت برگزاری مراسم حج به این کشور سفر کرده بودند، دور از انتظار نبوده و نهادهای مسئول باید بیش از این پیگیر وضعیت مفقودی ها باشند.

وبسایت میدان 72 (وابسته به هواداران احمدی نژاد )





مصاحبه با علی خاوری، صدر کمیته مرکزی حزب توده ایران



نامه مردم - رفیق گرامی خاوری با تشکر از اینکه فرصتی دست داد تا دوباره با شما به گفت و گو بنشینیم و با توجه به اینکه ما در روزهای اخیر هفتاد و چهارمین سالروز تأسیس حزبمان را جشن گرفتیم،‌اجازه دهید تا اولین سئوال مان را درباره چگونگی پیدایش حزب و پیوستن شما به حزب تودهٔ ایران آغاز کنیم.
علی خاوری - با تشکر متقابل از اینکه دوباره فرصتی دست داده است تا بار دیگر مستقیماً با خوانندگان ” نامه مردم“ به گفت و گو بنشینم. من امسال بیش از هفتاد و چهار سال است که عضو حزب توده ایران هستم و این را از افتخارات بزرگ زندگی ام می دانم که به سهم خود در صفوف حزب مان در این سالهای طولانی در راه تحقق آرمان های والا و انسانی حزب کارگران و زحمتکشان میهن تلاش کرده ام.
تاسیس و پیدایی حزب توده ایران پاسخ روشن و پر طنینی بود به نیاز مبرم حل مسایل مهم اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و البته سیاسی جامعه ایرانیان. استقبال بی نظیر سراسری و گسترده وسیع ترین قشرها و طبقات از کارگران و دهقانان و دیگر زحمتکشان و نیز روشنفکران، زنان و جوانان میهن آینه تمام نمای این نیاز و آن پاسخ بود. من قبلا هم اشاره کرده ام که تاریخ حزب توده ایران از هر نظر و زوایه ای که بخواهید به آن نگاه کنید تاریخ منحصر به فرد و یگانه ای در کشورماست. در تاریخ معاصر ایران هیچ حزب سیاسی ای را پیدا نخواهید کرد که تاسیس آن به دست زندانیان سیاسی بنام و عناصر پیشرو و مترقی طرفدار منافع و حقوق کارگران و زحمتکشان صورت گرفته باشد و این حزب توانسته باشد با وجود دهه ها سرکوب خشن و خونین همچنان بدون هیچ تزلزلی در راه رهایی کشورش از بندهای استعمار، استثمار و استبداد به مبارزه ادامه دهد. برای اینکه تأثیر حزب ما در جامعه روشن تر شود کافی است اشاره کنم که ایران در آن دوران کشوری بود که به شدت از واپس ماندگی اجتماعی-اقتصادی رنج می برد اسیر خرافه های مذهبی بود، زنان از هیچ حقی، حتی حق رای دادن بهره‌مند نبودند کلمه ” کارگر“ ‌در جامعه ما ناشناخته بود، دهقانان را با زمین خرید و فروش می کردند، آموزش و آموزش عالی تنها برای خانواده های مرفه و ثروتمند امکان داشت و درصد عمده ساکنان کشور بیسواد بودند.
تحزب و فعالیت سیاسی را حزب ما در جامعه جا انداخت چیزی که در فضای سیاسی آنروز کشور سابقه نداشت. اروپا و آسیا در آتش جنگ جهانی می سوختند،‌ فاشیسم و اندیشه های فاشیستی رشد کرده و اثرات مخرب آن به کشور ما هم سرایت کرده بود، و ایران عرصه تاخت و تاز نیروهای استعمارگر برای کنترل آن به عنوان پایگاه استراتژیک در منطقه و تصاحب منابع غنی طبیعی آن مثل نفت و گاز بود.

Tuesday, October 20, 2015

داروهایی که میل جنسی را کم می کنند




متاسفانه بسیاری از افراد عادت دارند به طور خودسرانه دارو مصرف کنند. این افراد اغلب بدون تجویز پزشک و صرفا بر اساس تجارب شخصی خود،  به دنبال مداوای بیماری خود هستند و با توصیه های دوستان و نزدیکان که اغلب آنها افراد غیرمتخصص می باشند، اقدام به خوددرمانی می کنند. اما واقعیت این است که تشخیص بیماری و تجویز دارو مقوله ای پیچیده بوده و عوارض جانبی گسترده ی داروها بخشی از همین پیچیدگی می باشد.
چه بسا درمان دارویی یک بیماری که با هدف بهبود در یک ناحیه از بدن انجام می شود ، منجر به بروز عارضه در ناحیه دیگری گردد. پس لازم است که هر دارویی تحت نظر پزشک متخصص آن بیماری و در مدت تعیین شده مصرف شود.
خانم دکتر مریم بهاری ساروی، پزشک داروساز در خصوص داروهایی که باعث کاهش میل جنسی می شوند بیشتر توضیح می دهند.
داروهای ضدافسردگیداروهای مهارکننده ی انتخابی بازجذب سروتونین شامل داروهای ضدافسردگی معروف مانند سرترالین (زولوفت) و فلوکستین (پروزاک) هستند که بسیاری از مردم خودسرانه به مصرف آنها می پردازند. این داروها برای درمان اضطراب، افسردگی و دیگر مشکلات اعصاب و روان مصرف می شوند.
این داروها با افزایش سروتونین به بهبود خلق و خوی کمک می کنند، اما باعث کاهش تجمع دوپامین و اپی نفرین در مغز می شوند که در اثر آن، میل جنسی فرد کاهش پیدا می کند.
قرص های ضدبارداریمصرف قرص های ضدبارداری از سال های 1970 رایج شد و تغییرات عمده ای را در کیفیت زندگی افراد ایجاد نمود. اما این قرص ها باعث تغییر تعادل هورمون های جنسی در خانم ها شده و گاهی اثرات منفی روی میل جنسی آنها می گذارند.

Monday, October 19, 2015

تن ‌فروشی در مملکت اسلامی ایران




یک استاد جامعه‌شناسی نتایج تکان‌دهنده تحقیقی را که درخصوص تن‌فروشی زنان صورت گرفته است، ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست مشکلات زنان و رفتارهای پرخطر با تمرکز بر تن‌فروشی در مرکز مطالعات و تحقیقات زنان با حضور مینو محرز استاد علوم پزشکی دانشگاه تهران و رئیس مرکز تحقیقات ایدز، ژاله شادی‌طلب استاد جامعه شناسی، ناهید خداکرمی عضو هیئت علمی مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و هما داوودی حقوقدان و جرم‌شناس برگزار شد.

ژاله شادی‌طلب استاد جامعه شناسی در این نشست اظهار داشت:‌ تن‌فروشی پدیده جدیدی نیست و از دوره مادها این پدیده را شاهد بودیم که یک پدیده جهانی است اما شناخت علل رفتن به‌سوی تن‌فروشی به‌عنوان یک شغل مهم است.

وی افزود:‌در مورد تعداد زنان تن‌فروش در تهران یا کل کشور عدد و رقم دقیقی ندارم اما در سال 1386 پژوهشی را آقای سعید مدنی به‌همراه تعدادی از اساتید دیگر در شهر تهران انجام دادند که این پژوهش به‌سفارش وزارت بهداشت بود.

این استاد جامعه شناسی گفت: در این پژوهش غیر از زنان تن‌فروش راجع به مشتریان آنها نیز بررسی‌هایی صورت گرفته است. تعداد زنان تن‌فروشی که در این پژوهش با آنها صحبت شده حدود 300 نفر است که این افراد عمدتاً از خیابان‌ها انتخاب شده‌اند و این‌گونه نبوده که به‌سراغ زنان بازداشت شده یا مراجعه کننده به یک مرکز حمایتی بروند. 300 پرسشنامه در این تحقیق به‌همراه 75 مصاحبه عمیق تکمیل شد.

** 9درصد زنان نخستین بار با اجبار همسر به تن‌فروشی روی آورده‌اند

شادی‌طلب درخصوص وضعیت اجتماعی و اقتصادی زنان قبل از تن‌فروشی براساس پژوهش صورت گرفته عنوان کرد: 76 درصد زنان تن‌فروش سابقه فرار از منزل نداشتند. 23 درصد قبل از تن‌فروشی سابقه مصرف مواد مخدر داشتند. 12 درصد سابقه بازداشت و زندان داشتند. 7 درصد از آنها اعلام کردند که تن‌فروشی را اولین بار برای تهیه مواد آغاز کردند. 9 درصد اولین تن‌فروشی را با اجبار همسر و 18 درصد با اجبار والدین که عمدتاً پدر بود، آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از زنان تن‌فروش جوان بودند، ادامه داد:‌ 70 درصد زنان تن‌فروش کمتر از 5 سال بود که این کار را شروع کرده بودند.

** دلایل تن‌فروشی

این جامعه شناس درخصوص مهترین عوامل مؤثر بر تن‌فروشی گفت:‌ مسئولیت تأمین مخارج چند نفر مهمترین دلیل گرایش زنان به این کار بود و در رده‌های بعدی عواملی همچون سابقه بازداشت و جرم پدر، وضعیت تأهل و حضور بین دوستان تن‌فروش قرار داشتند.

وی با اشاره به وضعیت فعالیت اقتصادی زنان قبل از تن‌فروشی عنوان کرد: 22 درصد شاغل بودند و 80 درصد عنوان کردند که قبل از تن‌فروشی هیچ شغلی نداشتند، 43 درصد بیکار و 15 درصد خانه‌دار بودند.

** وضعیت اشتغال زنان قبل از تن‌فروشی

شادی‌طلب بیان کرد:‌ 22 درصد از زنانی که قبل از تن‌فروشی شاغل بودند در بخش‌های مختلفی بدین شرح مشغول به کار بودند: 8 درصد کارمند اداری، 7 درصد منشی‌گری، 4 درصد فروشنده، 7 درصد آرایشگری، 5 درصد کارگری و 2 درصد کار سیاه و غیرقانونی که عمدتاً فروش مواد مخدر بود. زنانی که قبلاً شاغل بودند شغلشان به‌گونه‌ای نبوده است که درآمد کافی را برای اداره زندگی آنها تأمین کند.

** وضعیت سنی زنان تن‌فروش

شادی‌طلب با اشاره به گروه‌های سنی زنان تن‌فروش اظهار داشت:‌ اغلب آنها از سن 20سالگی این کار را آغاز کرده بودند که بعد از 5 سال فعالیت در این کار در سن 25سالگی قرار داشتند، همچنین نخستین ازدواج دائم آنها بین سنین 15 تا 18 سال بود. 11 درصد ازدواج دائم، 42 درصد مجرد، 39 درصد مطلقه و 4 درصد بیوه بودند.

وی درخصوص سطح تحصیلات زنان تن‌فروش گفت:‌ 6 درصد بیسواد و 14 درصد مدرک بالای دیپلم داشتند که این موضوع یک هشدار جدی است.

** مشتریان زنان تن‌فروش

این جامعه‌شناس درخصوص مشتریان زنان تن‌فروش بیان کرد:‌ اکثر این زنان گفته بودند که مشتریان هوس‌باز آنها بین سنین 30 تا 50 سال هستند و نیمی از آنها متأهل هستند، 25 درصد مشتریان مجرد، اغلب دارای تحصیلات عالی و‌ 80 درصد شاغل و جزو گروه‌های پردرآمد هستند.

شادی‌طلب درخصوص روش‌های جذب مشتری توسط زنان تن‌فروش افزود:‌ روش جذب آنها در ابتدا از کنار خیابان بود اما پس از مدتی فعالیت 42 درصد از طریق روابط اجتماعی، 22 درصد کنار خیابان و 25 درصد از طریق تماس تلفنی مشتریان خود را جذب می‌کردند. بسیاری از مشتریان این زنان را به خانه می‌بردند زمانی که همسرشان خانه نبوده است.

وی ادامه داد: تعداد مشتریان این زنان در طول هفته 9 نفر بود و عمده مشتریان از شمال و مرکز شهر بودند.

این جامعه‌شناس درخصوص آلودگی زنان تن‌فروش به ایدز گفت:‌ 75 درصد این زنان درباره ایدز اطلاعاتی ندارند و 68 درصد مجردها و 75 درصد از مطلقه‌ها هرگز آزمایش ایدز نداده‌اند

الهام چرخنده - می توانستم جای گوگوش را بگیرم



 مجموعه تلویزیونی "آوای باران” از جمله سریالهای سالیان اخیر تلویزیون بوده است که اقبال مخاطبان را موجب شده است.
 یکی از خبرسازترین بازیگران این سریال الهام چرخنده بازیگر کاراکتر "زیور” بوده است.
وی اخیرا در دانشگاه آزاد تبریز ادعا کرده که یک شبکه فارسی زبان ماهواره ای به او پیشنهادی ۶ میلیاردی برای بازی در نقش یک مانکن را داده و او نپذیرفته است.
این خانم {گلشیفته} آن قدر کوچک است که اسمش یادم نیستبنا به اطلاعات ارائه شده در "میانا” چرخنده درباره پیشنهادات خارجی اش به هنگام زندگی در خارج از ایران گفت: سینمای بالیوود در آن مقطع سراغ من آمد اصولا هم بانوی سینماگر ایرانی این چیزی که این خانمی ( گلشیفته ) که از بس کوچک است؛ اسمش هم یادم نیست و جدیدا در اروپا لباس های نامرئی می پوشد و عکسش روی جلد مجلات می رود و در فیلم افغانی هم لخت شده است؛ نیست.
پیشنهاد شش میلیاردی شبکه های ماهواره ایوی ادامه داد:  پنج شش سال پیش شبکه های ماهواره ای فارسی زبان مختلفی هم سراغ من آمدند و پیشنهاد حضور به عنوان نقش اول سریالی که مضمونش مربوط به یک خانم مانکن و چند نفر مرد عاشق و شیفته او بود را دادند و گفتند ۵-۶ میلیارد به تو می دهیم و بدون شک هر بازیگر دیگری بود؛ قبول می کرد.
می توانستم جای گوگوش را بگیرمچرخنده افزود: موقعیتی که من داشتم و می توانستم در بهترین سالن های خارج از کشور کنسرت بگذارم و بروم جای کسانی چون گوگوش بنشینم را نپذیرفتم .
این بازیگر خاطرنشان ساخت: موقعیتی بود که خیلی راحت وطن، شرف، باور و همه چیز خود را می توانستم بفروشم اما من به محض اینکه گفته می شد می توانم در ایران کار کنم دست دو فرزندم را گرفتم و برگشتم و همین برگشتن مایه اختلاف در زندگی مشترک من شد .
منبع روز نو








وطن امروز صالحی را «پدر سوخته» خواند!




نظر نیوز: حسین قدیانی در سر مقاله سراسر توهین روزنامه وطن امروز تحت عنوان “چه کسی بود صدا زد سیمان” تلویحا غیرت و مردانگی صالحی را زیر سوال برده و بعد صراحتا وی را به “پدرسوخته بازی” متهم کرده، بخش هایی از این نوشته در ادامه می آید:

– ما را باش فکر می‌کردیم بعضی از این دیپلمات‌ها اگر انقلابی نیستند لااقل با الفبای مردی و مردانگی حداقلی از مؤانست را دارند!

– در عالم سیاست نام چنین مواجهه‌ای دیگر «بچه ننر‌بازی» نیست، بلکه بی‌تعارف ذیل عنوان «پدرسوخته بازی» تعریف می‌شود

_-وای از آن روز که به حضرات احساسی و نازک‌طبع عرصه دیپلماسی از گل نازک‌تر گفته شود!

-من‌باب خیرخواهی توصیه می‌کنیم آقایان را که کمی بزرگ شوند!


متن کامل سرمقاله‌امروز روزنامه وطن امروز

حسین قدیانی: سیمان را نه این و آن؛ که توافق هسته‌ای وارد ادبیات سیاسی کشور کرد. براساس این توافق قرار است در قلب رآکتور اراک، سیمان ریخته شود. چه بسیار نخبه ایرانی که از خواب و خوراک خود زدند، شب‌ بیداری کشیدند و از قضا در اوج تحریم، برای صنعت هسته‌ای کشور، قلبی نوپا و سرزنده دست و پا کردند لیکن جناب صالحی و دیگر شرکای مافوق، تن به توافقی دادند که براساس آن باید قلب رآکتور اراک با سیمان پر شود. آنی خود را بگذارید جای آن نخبه وطن که عرق ریخت و خون داد تا قلب رآکتور اراک، سند مستندی باشد دال بر خودکفایی و خوداتکایی جوان ایرانی؛ حال باید علاوه بر شهید، شاهد شهادت قلب رآکتور اراک باشد، آن هم به دست توافق امثال ظریف و صالحی، و آن هم با سیمان! آنی خود را بگذارید جای آن متخصص صنعت هسته‌ای که مشخصا محل کارش رآکتور اراک بود! آنی خود را بگذارید جای زن و بچه یا مادر و پدر این متخصص! به راستی چه کسی خوشش می‌آید که ببیند با سیمان، محصول دسترنج قیمتی‌اش را پر کرده‌اند؟ شگفتا! سیمان فی‌الواقع قرار است درون قلب رآکتور اراک ریخته شود، یعنی در عالم واقعیت قرار است روی احساس و عواطف خانواده شهدای هسته‌ای و دیگر اندیشمندان این عرصه مهم و حیاتی سیمان ریخته شود، آن وقت جناب صالحی رگ گردن کلفت می‌کند! که چی؟ که نماینده مجلس مرا تهدید کرده! عجب!

سربازان خط مقدم دیپلماسی این همه «نازک‌نارنجی» بودند و ما نمی‌‌دانستیم؟! چطور دشمن هر روز، و متاثر از دست فرمان غلط دوستان دیپلمات، ایران و ایرانی را تهدید می‌کند،‌ رگ گردن آقایان اندک ورمی نمی‌کند لیکن به تهدید خودشان که می‌رسد، این همه حساس می‌شوند و احساسی؟! یعنی تهدید همه ایران، اندازه تهدید فلان دیپلمات، ارزش صرف غیرت ندارد؟! باورم هست اگر یک‌صدم این غیرتی که روی خودشان داشتند، روی مملکت هم می‌داشتند، دیگر توافق هسته‌ای این همه دل‌بخواه دشمن از آب درنمی‌آمد. همچین قپی در می‌کنند که نماینده مجلس مرا تهدید کرده کأنه نماینده مذکور با کارد سلاخی بالای سرش ایستاده! خجالت هم چیز خوبی است! ما را باش فکر می‌کردیم بعضی از این دیپلمات‌ها اگر انقلابی نیستند لااقل با الفبای مردی و مردانگی حداقلی از مؤانست را دارند! هم‌الان یادم آمد روزگار کودکی را، و نه حتی دبستان که آمادگی و مهد کودک! آنجا و آن روزها اگر پسربچه‌ای در مواجهه با یک تهدید همکلاسی خود، قیصریه را می‌خواست به آتش بکشد، همه به آن همکلاسی نازک‌نارنجی می‌گفتند: «بچه ننر!» و بعد ادامه می‌دادند: «حالا این یه حرفی زد! تو چقدر بچه‌ای؟» صد البته در عالم سیاست نام چنین مواجهه‌ای دیگر «بچه ننر‌ بازی» نیست، بلکه بی‌تعارف ذیل عنوان «پدرسوخته بازی» تعریف می‌شود! چطور مافوق همین دیپلمات، و در بدترین اتهام ممکن، منتقد خود را «حواله به جهنم» می‌دهد، تهدیدی رخ نداده اما وای از آن روز که به حضرات احساسی و نازک‌طبع عرصه دیپلماسی از گل نازک‌تر گفته شود!

آری! همه به یاد دارند که رئیس قوه مجریه، باری پیش از این جمله اصحاب نقد را حواله به جهنم داد! ما هم می‌خواستیم مثل آقای صالحی ‌بازی درآوریم، باید می‌نوشتیم که اولا صرف این حواله دادن به جهنم یعنی تهدید به قتل جمیع جماعت منتقد! و ثانیا یعنی مشخص کردن جایگاه ابدی کشته‌شدگان، آن‌هم در جهنم! جز این است؟ و این درحالی است که نماینده مجلس، برای حرف خود، کلی اما و اگر گذاشته، بی‌آنکه اشاره به جهنم رفتن آقای صالحی بعد از مرگ کذایی داشته باشد! درجه آخر و من‌باب خیرخواهی توصیه می‌کنیم آقایان را که کمی بزرگ شوند! عاقبت، چنین توافقی، تنها و تنها محصول درشت‌خویی با هموطن و نرم‌خویی با اجنبی است.

آقایان! هیأت متوسلین به کدخدا زده‌اید، اشکالی ندارد. می‌نویسیم پای لیاقت‌تان که تدبیر اقتصادی را به‌جای همت جوان ایرانی، تقاضا از دشمن می‌کنید اما می‌خواهید به کدخدا توسل کنید، خب! توسل کنید! دیگر چرا برای نمایندگان ملت خودتان ‌بازی درمی‌آورید؟!

Sunday, October 18, 2015

تعریف اکبر عبدی از احمدی نژاد و انتقاد از آخوند روحانی



به گزارش روزآنلاین٬ در تازه‌ترین قسمت برنامه‌ی "دید در شب" که با اجرای رضا رشیدپور و به صورت اینترنتی پخش می‌شود، مهمان برنامه، اکبر عبدی درباره‌ی خاطره‌ی جنجال برانگیزی که روی آنتن شبکه‌ی سه تعریف کرده بود، گفت "من در نروژ و سوئد بزرگ نشده‌ام. رفقای‌ام لات‌ها و چاقوکش‌ها و کفتربازها هستند و از این ادبیات در روزمره استفاده می‌کنم." در بخش دیگری از برنامه، عبدی به هم‌کاری‌اش با ده‌نمکی اشاره کرد و گفت: "این آدم چهل و پنج کیلویی زور ندارد کسی را هل بدهد یا دانشجویی را از بالا به پائین پرت بکند و من از هم‌کاری با او راضی و خوش‌حالم هستم." این بازیگر سینما و تلویزیون که چند ماه پیش خبر اقامت‌اش در ترکیه جنجال زیادی به هم‌راه داشت، در این‌باره گفت: " من 150 هزار یورو داده‌ام و خانه‌ای در آلانیای ترکیه خریده‌ام تا در سال یکی دو ماه به آن‌جا بروم و از غذا و هوا و موسیقی ترکیه استفاه بکنم و اصلا قصد کار تبلیغاتی برای اقامت در ترکیه نداشته‌ام." مجری برنامه، با مقایسه‌ی رفتار متفاوت اکبر عبدی با رئیس‌جمهور قبلی و فعلی ایران، نظر او را درباره‌ی محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی پرسید که اکبر عبدی جواب داد "من فقط در انتخابات اول انقلاب رای آری‌ام را به صندوق جمهوری‌اسلامی انداختم و به این دو نفر هم رای نداده‌ام. اما احمدی‌نژاد فردی راحت است که انگار با او سال‌ها دوست هستی. در حالی که با دیدن حسن روحانی من تنها به یاد بدقولی می‌افتم و وضع اقتصادی مردم در دوران او خیلی بد شده!"

در بخش پایانی برنامه که اختصاص به پخش تصویر افراد و نظر عبدی درباره‌ی آن‌ها داشت، این بازی‌گر شریفی‌نیا را "مرده‌خور" خطاب کرد و گفت "او منتظر بود که من با مخ زمین بخورم تا نقش‌های من را بازی بکند. در اخراجی‌های 2 هم شریک بود و با کم کردن از دستمزد ما از سرمایه‌گذار فیلم پورسانت می‌گرفت." عبدی که برخلاف مصاحبه‌های رسمی در این گفت‌وگو با پوشش کت و شلوار و کراوات حاضر شده بود در پاسخ به این پرسش رشیدپور که خواننده‌های مورد علاقه‌ات چه کسانی هستند، گفت: " دلکش، مرضیه، ابی، معین و استاد امید!"