Saturday, December 12, 2015

پخش شبنامه داعش در صندوق نامه های شهروندان در شمال استکهلم:



اسلام بیاورید، جزیه بدهید وگرنه گردن زده خواهید شد
پلیس امنیتی (سپو): تهدیدی که جدی تلقی می شود
استکهلمیان – پلیس امنیتی سوئد (سپو) تایید کرده است که شهروندان ساکن منطقه مشتا در کمون سیگتونا واقع در شمال استکهلم در شامگاه پنج شنبه با پلیس در تماس بوده و بیان داشته اند که شب نامه های تهدید آمیزی را در صندوق نامه های خود دریافت کرده اند که در آن از جمله آمده است که «باید اسلام بیاورند، جزیه پرداخت کنند و در غیر اینصورت گردن زده خواهند شد.» در این شب نامه ها همچنین نوشته شده که «پلیس نخواهد توانست جلوی گردن زده شدنتان را بگیرد.»
این شب نامه ها از جمله در محله ویلانشین «استنینگه» و «استنینگه هویدن» پخش شده است.

جزیه در اسلام به نوعی «مالیات» یا «باج» گفته می شود که غیر مسلمانان می بایست به مسلمانان پرداخت نمایند تا «در امان و تحت حمایت» قرار گیرند.
یک زن ساکن این منطقه به رسانه های سوئدی گفته است که تعداد زیادی از همسایه ها این شب نامه را دریافت کرده و همگی خشمگین و نگران هستند. وی همچنین گفت که همه شب نامه ها توسط پلیس جمع آوری شده و پلیس به همراه سگ های جستجوگر منطقه را مورد جستجو قرار داده است.

پلیس امنیتی سوئد (سپو) که اینک وظیفه رسیدگی به این پرونده را بر عهده گرفته است اعلام نموده که آن را شدیدا جدی تلقی می کند.

امیل اندرشون رئیس پلیس محلی در این رابطه به رسانه ها گفت:

- این یک تهدید سنگین است. دریافت شبنامه های تهدید آمیز قبلا نیز اتفاق افتاده اما در رابطه با سربازگیری داعش بوده نه تهدید به چنین شکلی/... / ما آن را شدیدا جدی تلقی می کنیم.
پلیس همچنین اعلام کرده است که حضور خود در این منطقه را تشدید خواهد نمود.
مسئولان کمون (شهرداری) سیگتونا از شهروندان خواسته اند که در صورت دریافت ای شبنامه مراتب آن را حتما به پلیس گزارش کنند.

مقامات شهرداری سیگتونا همچنین روز جمعه، روز پس از این واقعه، دستورالعملی را در وب سایت رسمی کمون منتشر نموده اند که به شهروندان می آموزد در صورت مواجه شدن با «خشونت های بنیادگرایانه» به چه صورتی عمل کنند.