Saturday, December 12, 2015

بازتاب گسترده حمله نژاد پرستانه به یک دختر ایرانی‌تبار در شیکاگو



نوشته‌های یک دختر جوان ایرانی آمریکایی از تجربه‌اش درباره رفتار نژاد پرستانه ناشی از حمله تروریست‌های اسلامگرا در کالیفرنیا، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های آمریکا داشته است. شراره دل‌آرا که در شیکاگو ساکن است، تجربه خود را منزجر کننده، تلخ و برآمده از نژاد پرستی عنوان کرده است.

بعد از تیراندازی هفته گذشته در سان برناردینوی کالیفرنیا که توسط دو مسلمان افراطی پیرو داعش انجام شده بود. دانلد ترامپ کاندیدای جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا در یک سخنرانی خود اعلام کرده بود که نباید به مسلمانان اجازه ورود به ایالات متحده آمریکا داده شود. درست بعد از این سخنرانی بود که وقایع متعددی از اعلام بیزاری و بی احترامی به مسلمانان آمریکا اتفاق افتاد. این بی احترامی ها که تعداد آنها کم هم نبوده است، علیرغم دفاع پرزیدنت اوباما از مسلمانان آمریکا و مبرا دانستن آنها از این حملات تروریستی اتفاق می‌افتد.

در یکی از این وقایع دختری ایرانی-آمریکایی به نام شراره دل‌آرا دروری مورد فحاشی و بی‌احترامی یک مرد آمریکایی قرارگرفته است. شراره که در بوستون ماساچوست متولد شده است و تمام عمر خود را در آمریکا بوده در فیسبوک خود در این باره چنین نوشته است: در شهر شیکاگو در حالی که به دلیل سرمای هوا شال خود را دور سرم پیچیده بود سوار اتوبوس شدم تا از محل کارم به خانه برگردم. دراتوبوس مردی که ظاهر مرتبی داشت شروع به فحاشی به من کرد. او که مرا با القاب بسیار زشت و نژادپرستانه مورد خطاب قرار می داد از من می خواست که از اتوبوس پیاده شوم.

براساس گفته های شراره دیگر مسافران اتوبوس تنها وقتی به او کمک کردند که او شروع به فریاد کشیدن کرده بود. بعد از این بود که راننده اتوبوس آن مرد را از اتوبوس پیاده کرد. شراره که از این اتفاق بسیار ناراحت و سرخورده است در پستی که در فیسبوک خود به اشتراک گذاشته به پیشینه خانوادگی خود و افراد موفقی که در خانواده اش هستند اشاره کرده است و گفته است که تمام خانواده من به انواع مختلف به این کشور خدمت می‌کنند و من آمریکا را وطن خود می دانم و از این کشور نخواهم رفت و از هیچ اتوبوسی پیاده نخواهم شد. وی همچنین اشاره کرده است که شاید دلیل تمام این اتفاقها رنگ پوست و چشم او بوده باشد.

ایرانشهر