Tuesday, December 1, 2015

رهبر جمهوری اسلامی باز هم دروغ گفت



رهبر جمهوری اسلامی روز یک‌شنبه برای دومین بار در کمتر از یک‌سال گذشته پیامی خطاب به جوانان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی صادر کرد. این پیام با اشاره به عملیات خونین تروریست‌های داعش در پاریس صادر شده است.

خامنه‌ای این پیام را ظاهرا از جایگاه "ولی امر مسلمین جهان" که حامیانش برایش قائل هستند، صادر کرده است.

محور اصلی پیام رهبر جمهوری اسلامی، بی‌ارتباط جلوه دادن عملیات تروریستی اسلام‌گرایان به اسلام، و مقصر دانستن فرهنگ غرب در کشیده شدن شهروندان مسلمان به سوی تروریسم است.

خامنه ای از جوانان کشورهای غربی می‌پرسد: «چگونه ممکن است از یکی از اخلاقی‌ترین و انسانی‌ترین مکاتب دینی جهان که در متن بنیادینِ خود، گرفتن جان یک انسان را به مثابه‌ کشتن همه‌ بشریت می‌داند، زباله‌ای مثل داعش بیرون بیاید؟»

این در حالیست که در دوره‌های مختلف از حدود چهار دهه‌ای که از عمر جمهوری اسلامی گذشته بسیاری از ایرانیان شاهد موارد متعدد نقض حقوق بشر در کشورشان بوده‌اند.

قتل‌ عام هزاران زندانی سیاسی در تابستان ۶۷، آزار، تجاوز و شکنجه زندانیان سیاسی در ۳۷ سال گذشته، ربودن و سر بریدن مخالفان و منتقدان، حبس و محروم کردن فعالان سیاسی و مدنی از حقوق شهروندی، سرکوب خونین مخالفان و محروم کردن زنان و اقلیت‌های قومی و مذهبی از ابتدایی‌ترین حقوق، برگ‌هایی از کارنامه حکومت اسلامی در ایران است.

سران جمهوری اسلامی نیز همان‌گونه که گروه‌های اسلام‌گرا، بسیاری از اعمال خشونت‌آمیز خود را با قوانین شرعی توجیه می‌کنند. چنانکه در پرونده جنایت‌هایی مانند قتل‌های زنجیره‌ای و ترور چهره‌های برجسته مخالفان حکومت در خارج از کشور آشکار شده، حکم سر به نیست کردن افراد توسط بالاترین مقام‌های حکومتی و شخصیت‌های مذهبی صادر شده است.

خامنه‌ای برای منزه جلوه دادن حکومت اسلامی ایران از اقدام‌های سرکوب‌گرانه، خشونت‌آمیز و تروریستی از "درد مشترک ما و شما" سخن می‌گوید و می‌کوشد نقش گرایش‌های مذهبی در اقدام‌های تروریستی پاریس را منکر شود.

دویچه وله