Saturday, December 12, 2015

6 غذایی که هرگز نباید باهم خورده شود




6 غذایی که هرگز نباید باهم خورده شود
ترکیب بعضی غذاها بسیار سازگار است. اما بعضی دیگر از مواد غذایی با هم جور نیستند، و می توانند باعث نفخ، افزایش میزان شکر در خون و یا مانع جذب مواد مغذی مهم بشوند. در اینجا به 6 غذایی که نباید با هم خورد شود اشاره می کنیم.
چای با شیر

به نوشته سایت "ایت کلین"، چای سرشار از مواد آنتی اکسیدانت است که برای کاستن از التهاب و بیماریهایی قلبی و دیابت خوب هستند. اما اگر کمی شیر به چای اضافه کنید، پروتئین های شیر نمی گذارند تا آنتی اکسیدانتهای چای جذب بدن شوند.

از سوی دیگر، کافئین موجود در چای امکان جذب کلسیم موجود در شیر را کم می کند. کارشناسان می گویند اگر می خواهید چیزی به چای خود اضافه کنید، چند قطره آب لیمو بهترین انتخاب است. به این وسیله میزان انتی اکسیدانت ورودی به بدن افزایش می یابد.
نان سفید با مربا
کاربوهیدراتها (نان) به خودی خود باعث افزایش قند خون می شوند. به همین دلیل اضافه کردن مربا به نان می تواند فاجعه بار باشد. نان با مربا به سرعت قند خون را بالا می برد، و بدن باید بشدت تلاش کند تا با ترشح انسولین بوسیله غده پانکراس جلوی آنرا بگیرد. این کار باعث می شود که در پی آن قند خون بسرعت پائین بیاید، و شما احساس خستگی و بیقراری کنید.

این رژیم غذایی در بلند مدت می تواند باعث خستگی غده پانکراس شود، و به بیماری قند منجر شود. توصیه می شود که بجای نان سفید، از نان سبوس دار استفاده کنید تا نوسان قند خون شما کمتر شود.
سالاد با سس های غیرچرب

سالاد بدون چربی اجازه جذب مواد مغذی در سبزیجات را نمی دهد. بر اساس تحقیقات پزشکی، پیگمنتهای گیاهی می توانند باعث جلوگیری از سرطان، بیماریهای قلبی و اختلالهای بینایی شوند. اما این پیگمنتها فقط با یک سس چرب قابل جذب هستند. ریختن چند قطره روغن زیتون و سرکه بهترین سس برای سالاد شماست.
مشروبات الکلی با کافئین
الکل در کل برای انسان زیان بخش است و اسلام نیز آن را تحریم کرده، اما کسانی که معمولا با غذا شراب می نوشند، بعد از غذا خمیازه می کشند و سفارش یک فنجان قهوه می دهند. این کار نادرستی است. حالت انرژی زای کافئین به شما تصور اشتباهی از میزان مستی می دهد. به همین ترتیب قاطی کردن مستقیم کافئین با مشروبات الکلی (ودکا با ردبول) می تواند بسیار خطرناک باشد. بنا بر تحقیقات پزشکی میزان تصادفات رانندگی در چنین شرایطی بشدت افزایش می یابد.
عدس با شراب قرمز

شراب قرمز ماده ای به نام تانین دارد. وقتی تانین در مجاورت آهن موجود در مواد گیاهی مانند عدس و سویا قرار می گیرد، بشدت جلوی جذب آهن را در بدن می گیرد. این بیشتر در مورد گیاهخواران اتفاق می افتد. جذب آهن مواد گیاهی به خودی خود در بدن دشوارتر از آهن موجود در گوشت است. اضافه کردن تانین به این فرایند کار بدن را مشکلتر می کند.
همبرگر با آبجو

کبد شما مسئول هضم این دو غذاست، و بدن معمولا اول سراغ الکل می رود، زیرا از نظر بدن الکل سم است که وارد بدن شده و باید فورا فرآوری شود. این باعث می شود تا چربی همبرگر در خون شما شناور باقی بماند، و در بافتهای چربی بدن ذخیره شود. به همین دلیل است که بعد از خوردن غذاهای چرب شما احساس پری و نفق می کنید

العربیه