Thursday, December 10, 2015

جایزه جوان برتر اروپا 2015 در دستان برادران محمدی



خبرگزاری ایرانشهر - علی و محمد حسن محمدی دو برادر ایرانی‌سوئدی، موفق شدند جایزه جوان سال اروپا را از میان هزاران شرکت کننده از کشورهای اروپایی از آن خود کنند. اختراع این دو برادر ایرانی‌تبار Complex Disease Detector نام دارد که در واقع سیستمی منحصر به فرد برای تشخیص بیماری‌های مرگبار مانند بیماری‌های قلبی و سرطان در مراحل اولیه است.
تاثیر چشمگیر این اختراع بر سلامت جامعه جهانی و ایجاد پل خلاقانه بین علوم مهندسی و پزشکی از دلایل اختصاص این جایزه به دو برادر ایرانی عنوان شده است.
مراسم اهدا جوایز در اتریش و با حضور نمایندگانی از اتحادیه اروپا ، یونسکو، دولت اتریش و وزارت سلامت به برادران محمدی اهدا شد.
علی محمدی، دانشجوی دانشگاه اپسالا در سوئد و دانشگاه تکنولوژی کارلسروهه در آلمان و برادرش محمد حسن محمدی، هم دانش آموخته دانشگاه سلطنتی تکنولوژی استکهلمKTH و دانشگاه استنفورد است.
علی و محمد حسن ۲۷ و ۲۸ ساله در ماه اکتبر ۲۰۱۵ نیز موفق به دریافت جایزه نو آوری و دیپلم افتخار آلفرد نوبل و همچنین در سال گذشته موفق به کسب مدال طلا و عنوان برترین مخترعان جهان در سال ۲۰۱۴ در حوزه سلامت الکترونیک شده بودند.