Sunday, December 27, 2015

18 عضو کابینه احمدی‌نژاد نامزد انتخابات مجلس



۱۸ عضو از کابینه نهم و دهم محمود احمدی‌نژاد نامزد انتخابات مجلس شدند و محمدرضا باهنر٬ روح‌الله حسینیان٬ علی‌اصغر زارعی و علیرضا مرندی هم از حضور در این دوره از انتخابات صرف‌نظر کردند.

به گزارش دیگربان، علی نیکزاد٬ پرویز کاظمی٬ مسعود میرکاظمی٬ صادق خلیلیان٬ حمیدرضا حاجی‌بابایی٬ محمد حسینی و مرضیه وحیددستجردی از جمله نامزد‌های همکار احمدی‌نژاد در انتخابات هفتم اسفند هستند.

محمد ناظمی اردکانی٬ محمد سلیمانی٬ محمدحسن طریقت منفرد٬ فریدون عباسی٬ محمدرضا میرتاج‌الدینی٬ و پرویز داوودی از دیگر اعضای دولت نهم و دهم در انتخابات آنی محسوب می‌شوند.

فاطمه واعظ جوادی٬ محمد عباسی٬ محمدمهدی زاهدی٬ اسدالله عباسی و مهرداد بذرپاش که سابقه همکاری با احمدی‌نژاد را دارند هم خود را نامزد ورود به مجلس کرده‌اند.

در جریان ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس هم حدود ۵۶۰ نفر از نمایندگان ادوار هم نام‌نویسی کرده‌اند٬ اما برخی از نمایندگان کنونی مجلس از جمله محمدرضا باهنر٬ روح‌الله حسینیان٬ علی‌اصغر زارعی و علیرضا مرندی از حضور در این دوره از انتخابات انصراف داده‌اند.

در دهمین دوره انتخابات مجلس ۱۲هزار و۱۲۳ داوطلب در ۲۰۷ حوزه انتخابیه سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند که این مساله با نگرانی گروهی از محافظه‌کاران مواجه شده است.

پیش‌بینی می‌شود شورای نگهبان بسیاری از این نامزد‌ها را رد صلاحیت کند و به آن‌ها اجازه حضور در این دوره از انتخابات را ندهد.