Wednesday, November 18, 2015

ایران قصد تصرف کرکوک و موصل را داشت



فرمانده کرد از قصد ایران برای تصرف کرکوک و موصل پرده برداشت
حسین یزدانپناه،  فرمانده کرد ایرانی، از قصد ایران برای تصرف شهرهای کرکوک و موصل در عراق می گوید.

به گزارش العربیه، یزدانپناه، مسئول شاخه نظامی "حزب آزادی کردستان" ایران، در گفتگو با روزنامه فرامنطقه ای "الشرق الاوسط" در لندن گفت فرماندهان و نیروهای سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران در عملیات نظامی شهر "خورماتو" در شمال بغداد حضور دارند، و با همکاری شبه نظامیان شیعه بر ضد مردم منطقه اقدام به استقرار تک تیراندازان در شهر خورماتو کرده اند.

در همین حال سایت "حزب آزادی کردستان" از درگیری خونین در شهر خورماتو بین نیروهای پیشمرگه کرد و شبه نظامیان شیعه خبر داد.

به گزارش این سایت روز پنجشنبه 12 نوامبر، درگیری مسلحانه میان نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و نیروهای حشدالشعبی در خورماتو واقع در استان صلاح‌الدین عراق رویداده است و طی آن شماری کشته و زخمی شدند.

این سایت نوشت: "از مجموع یازده تن که در این درگیری‌ها کشته شدند 6 تن از اعضای حشدالشعبی، 1 پیشمرگ، 1 مأمور اداره آسایش و3 شهروند غیرنظامی بودەاند. پس از این درگیری ها، طرفین با میانجیگری هیئتی ایرانی با یکدیگر وارد مذاکره شدند."

هادی عامری فرمانده نیروهای حشدالشعبی نیز از بغداد به خورماتو سفر کرده و در این نشست حضور یافته‌ است.

طرفین در گفتگوهای خود بر سر آرام سازی اوضاع خورماتو، جبران خسارتهای وارده به شهروندان ومبادله‌ اسرا و نیز تشکیل نیرویی مشترک برای حفظ امنیت و اداره خورماتو به توافق رسیدند و تصمیم به اعلام قانون منع آمد و شد در دوزخورماتو پس از ساعت 18 گرفتند.