Tuesday, November 24, 2015

کمک به یک خانواده پناهنده به جای جشن عروسی



یک زوج کانادایی و ایرانی‌ تصمیم گرفتند هزینه جشن بزرگ عروسی‌شان را برای کمک به یک خانواده پناهنده سوری اهدا کنند. سامانتا جکسون و فرزین یوسفیان به جای برگزاری جشن عروسی، ازدواج‌شان را در شهرداری ثبت کردند و از مهمان‌ها هم خواستند به جای کادوی عروسی‌شان به این خانواده پناهنده کمک کنند تا بتوانند در کانادا زندگی کنند.
این زوج تورنتویی مدت‌ها پیش برای عروسی‌شان برنامه‌ریزی کرده بودند اما وقتی عکس آیلان کردی، کودک سوری را که جسدش به ساحل ترکیه رسیده بود دیدند به این نتیجه رسیدند که از فرصت عروسی‌شان برای جمع‌آوری کمک به این خانواده استفاده کنند.

کانادا قصد دارد هفته آینده جزییات تعهداتش را برای ۲۵ هزار پناهنده سوری که قرار است تا پایان سال میلادی بپذیرد، اعلام کند.
این تعهد بخش مهمی از برنامه دولت جدید لیبرال کانادا است که جاستین ترودو نخست وزیر آن است.
اکنون این زوج کانادایی و ایرانی به بی‌بی‌سی فارسی گفته‌اند که خانم جکسون پیش از این که از جشن عروسی‌اش چشم‌پوشی کند به پناهندگان کمک می‌کرده است.
فرزین یوسفیان گفته است"ما مدام درباره تصمیم سختی که خانواده‌های سوری مجبورند بگیرند فکر می‌کردیم و خیلی زود برنامه‌مان را تغییر دادیم تا به یک خانواده سوری کمک کنیم زندگی‌ تازه‌‌ای را در تورنتو شروع کنند."
به گفته آقای یوسفیان خانواده و دوستان‌شان از این تصمیم آنها حمایت کرده‌اند.
آنها سه هفته برای جمع آوری حمایت مالی زمان گذاشتند. به گفته او "پیغام روشن اقدام ما این است که کانادا به پناهنده‌ها خوش آمد می‌گوید."
این زوج تاکنون بیش از ۲۲ هزار دلار کانادا جمع‌آوری کرده‌اند و امیدوارند میزان کمک‌ها به ۲۷ هزار دلار برسد. این رقمی است که برای حمایت از این خانواده چهار نفره سوری لازم است پرداخت شود.
خانم جکسون گفته است: "تصمیم ما بازتابی از ارزش‌هایی است که برای کانادایی‌ها محترمند."
او گفته "ما مطمئنیم ابتکار ما برای دیگران هم الهام‌بخش خواهد بود همان طور که تصمیم دیگران به ما الهام بخشید…مایه مباهات ماست که این فرصت را داشتیم که از جشن عروسی‌مان برای هدفی بزرگتر از هدف خودمان استفاده کنیم.".

منبع ایرانشهر