Thursday, November 19, 2015

فرانسه و خطر حملات شیمیایی و بیولوژیکی



مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه هشدار داده است که این کشور با خطر حملات شیمیایی و بیولوژیکی از سوی گروه‌های تروریستی مانند گروه دولت اسلامی رو‌برو است.

قرار است امروز مجلس فرانسه در باره تمدید وضعیت فوق‌العاده در این کشور تصمیم بگیرد.

حملات جمعه قبل پاریس ۱۲۹ کشته بر جای گذاشت.

آقای والس این اظهارات را در جلسه مجلس فرانسه بیان کرده است. نمایندگان مجلس فرانسه در مورد تمدید وضعیت فوق‌العاده به مدت سه ماه تصمیم خواهند گرفت.

نخست‌وزیر فرانسه از کشورهای اروپایی خواست تا به همکاری‌های اطلاعاتی خود شدت بخشند. او خواهان آن شد تا برای امنیت جمعی، کشورهای اروپایی اطلاعات مربوط به مسافران شرکت‌های هواپیمایی را در اختیار یکدیگر بگذارند.

در همین حال پلیس فرانسه هنوز به دنبال شناسایی هویت حداقل دو مظنونی است که در عملیات روز چهارشنبه پلیس در پاریس کشته شدند.

هنوز مشخص نیست فرد مظنون به سازماندهی حملات جمعه شب پاریس در عملیات روز چهارشنبه پلیس فرانسه در پایتخت این کشور کشته شده یا نه.

این در حالی است که پلیس بلژیک در ادامه تحقیقات خود در مورد حملات پاریس، در عملیاتی شش ساختمان در بروکسل و اطراف آن را مورد بازرسی قرار داد.

شارل میشل، نخست‌وزیر بلژیک گفته است کشورش به دنبال حملات مرگبار پاریس، برای تقویت امنیت کشور، تدابیر جدیدی را به اجرا در می‌آورد.

دولت بلژیک برای مقابله با تروریسم بودجه جداگانه‌ای درنظر گرفته است.

دولت بلژیک همچنین درصدد تصویب قوانینی برای زندانی کردنی پیکارجویانی است که از سوریه به این کشور بر می‌گردند.

بی بی سی