Monday, November 9, 2015

تیم ملی فوتبال ایران لباس‌های تقلبی می‌پوشد



رییس بخش خاورمیانه شرکت تولید پوشاک ورزشی "اُلشپورت" می‌گوید بیشتر لباس‌هایی که تیم ملی فوتبال ایران با برند این شرکت می‌پوشد، «تقلبی» است و احتمالا از خیابان منیریه تهران خریداری شده است.

وحید جعفری با بیان این‌که تفاهم‌نامه میان اُلشپورت و فدراسیون فوتبال ایران تا پایان جام‌جهانی بوده و انقضای آن به پایان رسیده به وب‌سایت ورزشی "کاپ" می‌گوید: «ما هیچ دخل و تصرفی در لباس‌های تیم ملی نداریم. گاهی اوقات از ما لباس می‌گیرند و موردی با هم حساب و کتاب می‌کنیم. اما اکنون شرایط طوری رقم خورده که اکثر اوقات تیم ملی لباس‌هایی با برند اُلشپورت می‌پوشد که این لباس‌های برای ما نیست.»

آقای جعفری اضافه می‌کند: «لباس‌های سفیدرنگ با خط‌های نارنجی که دیروز تیم ملی در تمرینات بر تن کرده بود هم از این دست لباس‌ها است. این لباس‌ها برند اُلشپورت روی آن خورده اما هرگز لباس‌های ما نیست و احتمالا آقایان رفته‌اند از منیریه لباس خریده‌اند و برند اُلشپورت روی آن چسباندند.»

وی با بیان این‌که پیش از این نیز «بار‌ها چنین اتفاقی رخ داده» می‌افزاید: «همین اقدامات عجیب و غریب سبب شد تا ما علاقه‌ای به ادامه همکاری نداشته باشیم. با این وجود، همه شرایط را تحمل می‌کنیم و به خاطر منافع ملی شکایتی انجام نمی‌دهیم.»

شرکت آلمانی “اُلشپورت” پیش از این نیز در آستانه‌ی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل، ادعای تقلبی بودن لباس‌های تمرینی تیم فوتبال ایران را مطرح کرده و گفته بود لباس‌های این تیم، نشان "اُلشپورت" را دارد، اما تولید آن نیست.

در آن زمان، وحید جعفری که هنوز رابطه‌ی نزدیکی با مقامات فدراسیون فوتبال ایران داشت متهم شده بود «لباس‌های درجه یک شرکت آلمانی را به اسم تیم ملی فوتبال ایران تحویل گرفته و به کشورهای دیگری فروخته» و هم‌زمان، «لباس‌های درجه چندم را از دیگر بازارها تهیه کرده و با برند اُلشپورت در اختیار فدراسیون فوتبال ایران قرار داده است».

او در پاسخ به اعتراض‌ها در گفتگویی با تلویزیون دولتی ایران مدعی شده بود که لباس‌های تمرینی تیم ایران را از لباس‌های مازاد موجود در انبار شرکتش به فدراسیون ایران داده است و آلمانی‌ها در جریان آن نبوده‌اند.
تقاطع