Thursday, November 5, 2015

مشاور عالی سرکرده سپاه پاسداران: یک موی گندیده تندروها را به اعتدالیون نمی دهیم



مشاور عالی سرکرده سپاه پاسداران: یک موی گندیده تندروها را به اعتدالیون نمی دهیم

 13 آبان
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به تلاش برخی برای ایجاد دوقطبی مخالفان و طرفداران آمریکا گفت: هیچ اصول‌گرای انقلابی دندان طمع برای نشستن پای سفره وابستگی به آمریکا تیز نکرده است و آن لجن‌زار ارزانی خودتان.

به گزارش «انتخاب»، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که صبح امروز در راهپیمایی 13 آبان پیشوا و در جمع مردم این شهر سخن می‌گفت، ... شورای نگهبان را مهمترین جایگاه و نهاد برای مقابله با حضور نفوذی‌ها در بدنه سیاسی کشور اعم از مجلس و دولت خواند و با توصیف این اقدام به یک مأموریت بزرگ گفت: شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد افراد مرتبط با بیگانگان به دولت و مجلس راه یابند که ما باید این جایگاه را عزیز بشماریم چرا که مانع نفوذ سیاسی و امنیتی می‌شود.

...وی با اعلام اینکه برخی نفوذی نیستند اما نفوذپذیرند، تأکید کرد: اکنون در کشور ما تحرکاتی سامان داده‌اند تا جای خادم و خائن و دوست و دشمن را تغییر دهند و به کسانی که مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا مقاومت می‌کنند برچسب‌هایی مانند افراط بزنند و به او بگویند تندرو. اینها به کسانی که معتقدند کشور باید با دانش و توانایی داخلی اداره شود افراطی می‌گویند، اما کسانی را که به‌دنبال پیوند زدن سرنوشت کشور با اجنبی‌ها هستند عنصر مطلوب و موجه نشان می‌دهند.
...
وی با بیان اینکه برخی نفوذی‌ها با تندرو توصیف کردن حزب اللهی‌ها در صدد اختلاف و انشقاق میان جریان انقلاب هستند، گفت: من به آنها می‌گویم که این راه را ادامه ندهند چون تأثیری ندارد و ما یک موی گندیده کسانی را که با آمریکا مبارزه می‌کنند و شما آنها را تندرو خطاب می‌کنید به کسانی که با کلمات قشنگی چون اعتدال و اصلاح به‌دنبال وابستگی کشور به بیگانگان هستند، نمی‌دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: البته اشتباه نشود. ما برجامی را که با چندین قید در مجلس تصویب شده و به شورای عالی امنیت ملی رفته و با ذکر قیودی به تأیید رهبری رسیده است محترم می‌دانیم و حتی برای اجرا شدنش حاضریم جانمان را نیز اهدا کنیم، اما برجامی را که برخی به‌گونه‌ای دیگر از آن تعریف می‌کنند، قبول نداریم و زیر بار چنین برجامی نمی‌رویم.

صفارهرندی گفت: برخی شرکت‌های توزیع کننده آشغال در صف ایستاده‌اند تا جنس‌های بنجل خود را وارد کشور کنند و فروشگاه‌های مواد غذایی و ساندویج فروشی‌های خود را راه اندازی کنند که ما این را قبول نداریم و می‌گوییم: اگر می‌خواهید به‌طور منطقی و معقول در بازار ایران مشارکت کنید، بیایید و در پروژه‌های زیرساختی من‌جمله شرکت‌های نفتی ما سرمایه گذاری کنید.

وی تلاش برخی برای فریب دادن مردم و تغییر ذهنیت‌های مردمی نسبت به آمریکا را بی‌نتیجه خواند و گفت: کسانی که فکر می‌کنند اگر فروشگاه‌هایی چون مک‌دونالد در ایران راه اندازی شود ایرانی‌ها یک سر و گردن بزرگ می‌شوند، خودشان احمق هستند و مردم را احمق فرض کرده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه برخی تلاش می‌کنند با نفوذ به نهادهای رسمی و غیررسمی شیطنت‌ها و توطئه‌های آمریکا را توجیه کنند، گفت: البته ما بارها گفتیم همان‌طور که امام فرمود غیر از رژیم نامشروع و پلید صهیونیستی حاضریم با همه کشورها ارتباط داشته باشیم و اگر می‌گوییم مرگ بر آمریکا منظورمان مردم آمریکا نیستند بلکه سیاست‌های آمریکاست.

صفارهرندی با اشاره به موضع گیری‌های آمریکایی‌ها بعد از برجام اظهار داشت: آن مقام دولتی آمریکا در کنگره به‌صراحت گفت: "ما با ایران توافق کردیم، چرا که از راه توافق می‌توانیم براندازی کنیم"، لذا برخی نباید به‌بهانه‌های واهی چهره شیطانی آمریکا را بزک کنند.
...
صفارهرندی همچنین گفت: کسانی هستند که 13 آبان، روز قانونی برای ابراز تنفر از سیاست‌های استکباری را به روز مهرورزی به آمریکا تبدیل کنند.

منبع - انتخاب