Wednesday, November 18, 2015

درگیری مسلحانه در پاریس چند کشته بر جای گذاشت




پلیس ضدتروریستی فرانسه، بامداد چهارشنبه ۱۸ نوامبر / ۲۷ آبان در دو محل از منطقه «سن دنی» واقع در شمال پاریس به مقر تروریست‌ها حمله کرد. هدف اصلی از این عملیات بازداشت عبدالحمید اباعود، مظنون شماره یک حملات تروریستی شامگاه روز جمعه پاریس بود.
روزنامه لوموند فرانسه از کشته شدن سه نفر و بازداشت سه نفر خبر داده است. یکی از کشته‌شدگان یک زن بود که خود را منفجر کرد.

عبدالحمید اباعود بلژیکی است و در سال ۲۰۱۳ به گروه «دولت اسلامی» (داعش) پیوسته است. او در ماه ژانویه پس از خنثی شدن عملیات گروه تروریستی در شهر «ورویه» بلژیک و کشته شدن دو همدست‌اش، به سوریه گریخته بود. اکنون گفته می‌شود که او در فرانسه است و هنوز دستگیر نشده است.

یک منبع آگاه به خبرگزاری فرانسه گفته است چندین مأمور پلیس نیز در جریان این عملیات ضدتروریستی زخمی شده‌اند. مأموران پلیس به‌هنگام حمله از شمار افراد حاضر در محل غافلگیر شدند.
مسئولان به شهروندان توصیه کرده‌اند که در خانه‌های خود بمانند. دبیرستان‌ها و دیگر مدارس شهر در روز چهارشنبه تعطیل اعلام شدند. دانشگاه پاریس ۸ که در منطقه «سن دنی» قرار دارد از دانشجویان و کارمندان خود خواسته است که به سر کار و درس نیایند.

پلیس فرانسه همچنین در پی یافتن دومین تروریستی است که در حمله به یک رستوران شرکت کرده و موفق به فرار شده است. پیش از او صلاح عبدالسلام، تروریست دیگر موفق به فرار شده است.

شب گذشته (سه‌شنبه) ۱۰ جنگنده نیروی هوایی فرانسه بار دیگر مواضع داعش را در رقه سوریه بمباران کردند.

فرانسوا اولاند در روز ۲۴ نوامبر به واشنگتن و در روز ۲۶ نوامبر به مسکو خواهد رفت تا برای تشکیل یک ائتلاف علیه داعش مذاکره کند.

رادیو زمانه