Sunday, November 22, 2015

پاسخ پدر گلشیفته فراهانی به خبر ممنوع الکاری اش



از بهزاد فراهانی پرسیدیم آیا در تلویزیون ممنوع التصویر است و اینطور شنیدیم: «خیر ممنوع التصویر نیستم. سریالی هم کار کرده ام و قرار است پخش شود. فکر می کنم بیش از آنکه ممنوع التصویر باشم، ممنوع الزندگی ام.»

هفته نامه تماشاگران امروز: بهزاد فراهانی این روزها را بسیار پرگلایه و ناراضی می گذراند. او چند روز پیش در گفتگو با یکی از سایت ها عنوان کرد که قرار است ایران را برای همیشه ترک کند. با او تماس گرفتیم تا از صحت و سقم این خبر مطلع شویم. او در پاسخ به ما گفت: «من نگفته ام می خواهم ایران را ترک کنم. من گفتم چون نمی توانم تئاتر کار کنم ایران را ترک می کنم و این موضوع را تایید می کنم.»

فراهانی می گوید شرایط ادامه فعالیت در حوزه تئاتر در ایران برای او فراهم نیست و مدیران و سردمداران این عرصه با او سر ناسازگاری دارند. او همچنین ادامه می دهد: «فکر نمی کنم بشود دیگر در این مملکت هیچ کاری انجام داد. شرایط ناامیدکننده تر از آن چیزی است که حتی تصورش را می کردم. به من نه پول می دهند نه امکان فعالیت در تئاتر را دارم. اینگونه است که فکر می کنم دیگر در تئاتر این مملکت جایی ندارم.»

بهزاد فراهانی: ممنوع التصویر نیستم؛ ممنوع الزندگی ام!

از او پرسیدیم چرا به کار در تلویزیون و سینما فکر نمی کند و آیا در آن مدیوم ها هم شرایط اینقدر بغرنج است؛ که در پاسخ می گوید: «در سینما که اوضاع خیلی بدتر است! آنجا که دیگر مرکز مافیا است! خلقیات و مرام و مسلک من اصلا با این قواعد همخوانی ندارد. برای همین نمی توانم در آن دو حوزه هم کار کنم.»

از بهزاد فراهانی درباره اینکه چرا مانند بعضی جوانان کارگردان تئاتر دنبال تهیه کننده برای روی صحنه بردن نمایش هایش نمی گردد، می پرسیم؛ و پاسخ او: «از این کارها بلد نیستم و آنها هم اگر به سن من برسند هرگز این کار را نمی کنند و احتمالا خودشان را می کشند!»

در پایان از بهزاد فراهانی پرسیدیم آیا در تلویزیون ممنوع التصویر است و اینطور شنیدیم: «خیر ممنوع التصویر نیستم. سریالی هم کار کرده ام و قرار است پخش شود. فکر می کنم بیش از آنکه ممنوع التصویر باشم، ممنوع الزندگی ام.»