Wednesday, October 28, 2015

اتاق بازجویی مخفی و تفتیش عقاید در مؤسسه آیت‌الله مصباح




محسن غرویان: مرا تهدید کردند که ماشینت را آتش می زنیم و به همسرت می گوییم با یک زن رابطه داشته ای
نتخاب :
محسن غرویان در واکنش به برخی گزارش های منتشر شده در سایت های نزدیک به حلقه پرتو و مصباح یزدی گفت: اگر لازم بدانم پرده از تهدیداتی که این گروه علیه من انجام دادند، برمی دارم.

غرویان در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: تحليلي كه این سایت ها منتشر کرده اند، پيرو مصاحبه اجباري از بنده در سال ٨٣ بود كه در نشريه پرتو منتشر شد.

وی افزود: مصاحبه اي كه در آن سال از بنده گرفته شد، تحت فشار تهديد هاي مهندسي شده اي بود كه نسبت به من روا گرديد و بديهي است كه در آن مصاحبه حقايق عنوان نگرديده است، لذا اگر بخواهم واقعيت پشت پرده آن توبه نامه را بيان كنم حرف ها و افشاگري هاي زيادي براي گفتن دارم و هویت خيلي از آن افراد و دست اندرکاراني كه در آن زير زمين تفتيش عقايد در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در قم حرف هاي بسيار خلاف قانون و شرع می زدند را افشا می کنم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: این افراد بايد محاكمه شوند، لذا بنده به خاطر ملاحظاتي كه در آن زمان داشتم و الان هم تا حدي دارم همه زواياي آن مصاحبه اجباري و زیر فشار تهديد را بيان نكرده و نمی کنم.

وی اضافه کرد: اما اکنون صرفا از باب روشنگري براي خوانندگان و ثبت در تاریخ، زوایایی از آن ماجرا را بیان می کنم.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اینها بايد بدانند كه من ريز آن اتفاقات را هنوز افشا نكردم ولی اگر لازم باشد حرفها و الفاظ ركيك و تهديد هاي مجموعه پرتو به من را به جهت روشنگري ملت ايران افشا خواهم كرد

غرویان با بیان آنکه ماجرای زیرزمین تفتیش عقاید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اسفناک است، گفت: این افراد توبه نامه اجباري و تحميلي از جانب بنده را تنظیم کرده و منتشر کردند. .

استاد حوزه و دانشگاه در تشریح اتاق تفتیش عقاید در موسسه مصباح یزدی گفت: در زير زمين موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، اتاقي بود كه روی آن نوشته شده بود؛ ورود مطلقا ممنوع.

وی افزود: اين اتاق كاملا به اتاق هايی كه ساواك در آن اقدام با بازجويي مي كرد شباهت داشت . در اين اتاق به هر فردي از اساتيد و طلاب كه مانند آنان فکر نمی کرد، فحاشی می شد و الفاظ رکیک به آن ها نسبت داده می شد. تمامی این مسائل در زمان دولت آقاي احمدي نژاد صورت می گرفت.

غرویان در ادامه در تشریح این تهدیدات اظهار داشت: این آقایان می گفتند به قصد لطمه زدن به آبروي بنده، با همسر بنده تماس مي گيرند و به دروغ عنوان مي كنند كه بنده با خانم اجنبیه ای ارتباط داشته ام و يا تهديد به آتش زدن ماشين و يا بي احترامي به لباس و عمامه من و بي آبرو كردن بنده در مقابل مدرسه فيضه می کردند. همه این تهدیدات بدین منظور انجام می شد که من دست از مواضع سياسي و فكري خود بردارم.

وي در توضیح هویت تهدید کنندگان گفت: اين تهديد ها از طرف حلقه پرتو (مصباح یزدی) صورت مي گرفت و كاملا مشخص بود که با حمایت هایی که می شدند می توانند این تهدیدات را عملی کنند .