Saturday, October 3, 2015

جلسه دادگاه بابک زنجانی - اتهام افساد فی‌الارض


بابک زنجانی (بسیجی اقتصادی و سرباز ولایت فقیه) در حال رقص با دختران تاجیکی


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، رضا نجفی نماینده دادستان صبح شنبه در آغاز جلسه دادگاه پرونده میلیاردر نفتی افزود: این دادگاه برای سه نفر به نام های «ب.ز»، «ج.ف.ه» و «م.ش» تشکیل شده است.

وی اتهامات متهم ردیف اول را در سه بند قرائت کرد و گفت: براساس اطلاعات داده شده از واحد اطلاعات شورای مبارزه با پولشویی در اوایل سال 92، این پرونده مفتوح شده است.

به گفته نجفی، متهم ردیف اول همچنین طبق اعلام وزارت نفت قسمت اعظمی از وجوه دو میلیارد یورویی را برداشت کرده است.
نماینده دادستان، دلایل دیگر تشکیل پرونده برای متهم ردیف اول پرونده نفتی را وصول شکایات از سازمان تامین اجتماعی و بانک ها عنوان کرد و افزود: این متهم پیرو گزارش های اعلام شده در دی سال 92 به اتهام پولشویی و اختلاس بازداشت شده است.

به گفته وی، در 40 نوبت از متهم بازجویی و 200 مطلع در تحقیقات مقدماتی نیز احضار شده اند.

نجفی، قرار مجرمیت میلیاردر نفتی را افساد فی الارض با تشکیل و رهبری سازمان یافته جعل و پولشویی اعلام کرد و افزود: متهم با علم موثر بودن در ضربه زدن به نظام اقتصادی کشور این جرایم را مرتکب شده است.

نماینده دادستان قرار مجرمیت متهم ردیف دوم را افساد فی الارض در اختلال اقتصادی کشور، جعل، کلاهبرداری و پولشویی، مشارکت و کلاهبرداری از شرکت ملی نفت ایران، مشارکت در پولشویی و مشارکت در کلاهبرداری از عواید نیکو برشمرد.

به گفته وی، قرار مجرمیت متهم ردیف سوم نیز افساد فی الارض از طریق اختلال اقتصادی کشور، مشارکت در کلاهبرداری از شرکت اچ کیل، مشارکت در کلاهبرداری از سازمان تامین اجتماعی و مشارکت در پولشویی است.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی میلیاردر نفتی صبح شنبه در دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران بصورت علنی آغاز شد.

قاضی ابوالقاسم صلواتی رئیس شعبه 15 دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران قضاوت این پرونده را برعهده دارد.

وکیل و دو خواهر میلیارد نفتی نیز در این دادگاه حضور یافته اند.

همچنین دو متهم دیگر نفتی به همراه وکلای خود و وکلای وزارت نفت در دادگاه حاضر شده اند.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه، پرونده بابک زنجانی 209 جلد و مشتمل بر 40 هزار صفحه است.