Wednesday, September 30, 2015

پیام مهدی هاشمی از زندان: باباجون این‌جا سوسک دارد. ساس همه جای بدنم را نیش زده است


مهدی هاشمی اگر که زندانهای دوران طلایی !؟ را می دید چه می گفت . همان زمانی که پدرش رئیس جمهور بود  .
مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی که دوران محکومیت ده‌ساله خود را در زندان اوین تهران می‌گذراند، در پیامی که توسط اعضای خانواده‌اش در صفحه فیس‌بوک مهدی هاشمی منتشر شده، از شرایط نگه‌داری خود در زندان اوین گفته است.
او می‌نویسد: «دوستان فیس بوکی احتمالا می‌خواهند بدانند شرایط این روزهای من در زندان چگونه است؟ اوین دارای چند سالن نگهداری زندانیان به نام اندرزگاه است که مهم ترین آنها شماره های ۷ و ۸ هستند. اولی حدود ۱۴۰۰ زندانی دارد و دومی نزدیک ۴۰۰ نفر. بند معروف ۳۵۰ هم که سابق بر این محل نگهداری زندانیان سیاسی بود، تعطیل و زندانیان آن بین اندرزگاه های ۷ و ۸ تقسیم شده‌اند. اندرزگاهی که من در آن روز و شب می‌گذارنم شماره ۷ است که ۱۲ سالن مجزا در سه طبقه دارد و زندانیان به صورت گروهی در هر کدام از این سالن ها ایام حبس خود را تحمل می‌کنند. ».
هاشمی می‌افزاید: «اما سالن ۱۱ یعنی آنجایی که هستم در زیر زمین اندرزگاه قرار گرفته که فاقد پنجره و نور است. اینجا می‌گویند تبعیدگاه اندرزگاه ۷ همین سالن ۱۱ است و ناگفته نماند سالن ۶ را هتل می‌گویند که از ما بهتران آنجا حضور دارند. در سالن ۱۱ که انشالله سر و کارتان نیفتد به جز هم‌بندی‌ها با انواع جانورها و حشرات موذی در ارتباط هستیم که سوسک و مارمولک از جمله خوبان به شمار می روند. ساس هم میهمان همیشگی بدن زندانیان سالن ۱۱ است و تقریبا همه جای بدنم را این موجود نیش زده است.»
مهدی هاشمی نگفت که آیا در دوران‌های دیگر جمهوری اسلامی مانند زمان‌ زمام‌داری پدرش نیز اوضاع زندان اوین به همین صورت بوده است یا خیر.
هاشمی می‌گوید هم‌بندی‌هاش «انسان‌های شریفی هستند که با کارگری یا خدمات فنی و زحمت روزگار می‌گذراندند اما الطاف دولت سابق دامن گیرشان شده و با چک‌های برگشتی چند میلیونی به دلیل گرانی ارز و تورم یا مهریه روانه زندان شده‌اند. در حال تلاش هستم تا با جمع آوری پول از خارج زندان، زمینه آزادی این گرفتار شدگان هر چه سریع تر فراهم شود».
وی همچنین هیچ اشاره‌ای نکرد که آیا در دوران‌های دیگر جمهوری اسلامی، غیر از دولت احمدی‌نژاد هم در ایران کسی به دلیل چک برگشتی، تورم یا مهریه در زندان بود یا خیر.