Thursday, September 17, 2015

بیش از ۳۰ چهره نامدار دانشگاهی خواهان آزادی بهاره هدایت شدند



 31 تن از استادان دانشگاه های معتبر بین المللی در نامه ای سرگشاده به حسن روحانی رییس جمهور و صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه از آنان خواستند که به شرایط کابوس وار بهاره هدایت زندانی سیاسی و فعال دانشجویی پایان دهند.

در این نامه که به امضای استادانی همچون نوام چامسکی، حمید دباشی، محمود صدری، اروند آبراهیمیان و… رسیده است، تاکید شده که زمان آن رسیده است که این بی عدالتی در حق این فعال دانشجویی و زندان سیاسی به پایان برسد و شرایط آزادی او فراهم شود تا به آغوش خانواده اش برگردد.

بی عدالتی که این استادان دانشگاه های بین المللی به آن اشاره دارند برمی گردد به ابلاغ دو سال حکم تعلیقی بهاره هدایت. این حکم در حالی اعلام شد که ماده ۱۳۴ برای او اعمال شده و گمان ها بر این بود که او آزاد خواهد شد اما ابلاغ اجرای حکم تعلیق به این معنی بود که باید دو سال دیگر در زندان بماند.

حکم دو سال تعلیق بهاره هدایت متعلق به سال ۸۵ است که حال زمانی به اجرا درآمده است که این زندانی سیاسی و سبز پنج سال و نیم را در زندان گذرانده و انتظار بر این بود که آزاد شود.

اجرای این حکم دو ساله در این شرایط، اعتراض بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی را به دنبال داشت. این اعتراض ها توجه جهانی را نیز به دنبال داشت.

این استادان در نامه خود تاکید کرده اند که امیدواری ها بر این بود که اصلاحات اجتماعی در پرتو توافق هسته ای دنبال شود.