Monday, August 3, 2015

پول مسافران ایرانی ترکیه را می‌چرخاند




احمد شوهانی: پول مسافران ما ترکیه را می‌چرخاند
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، بر لزوم پیگیری اتفاق فرودگاه استانبول ترکیه از سوی مسئولان وزارت خارجه تأکید کرد و گفت: بر اساس معاهدات بین‌المللی و تفاهم دو جانبه میان ایران و ترکیه، مسئولان این کشور باید حقوق هموطنان ایرانی را لحاظ کنند، در غیر این صورت وزارت خارجه باید تصمیم جدیدی را در این رابطه اتخاذ کند.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اتفاق رخ داده مبنی برخورد نامناسب پلیس استانبول ترکیه با تعدادی از مسافران ایرانی، گفت: قطعا این اقدامات پلیس ترکیه خلاف قوانین بین‌المللی بوده و قطعا باید با متخلفان این اتفاق برخورد شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حفظ شأن گردشگران و مسافران برای کشور میزبان بسیار ضروری است و پرسنل این کشور نمی‌توانند به هر نحوی که می‌خواهند با افراد برخورد کنند.

وی با بیان اینکه عزت و کرامت ایرانی‌ها در تمام کشورها باید رعایت شود، ادامه داد:‌ بخش کنسولی سفارت ایران در ترکیه موظف به حمایت و پشتیبانی از ایرانیان در اقصی نقاط این کشور است.

شوهانی افزود: در شرایط کنونی بخش عمده‌ای از درآمد کشور ترکیه از محل جذب گردشگر به‌ویژه گردشگران ایرانی است، حال نیروهای انتظامی این کشور با چه جرأتی با مسافران ما بد برخورد می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:‌ با توجه به نقش گردشگران ایرانی در درآمد دولت ترکیه، پرسنل و مسئولان این کشور باید مراقب رفتارهای خود باشند، زیرا این‌گونه رفتار و اقدامات به روند حضور گردشگران ایرانی در ترکیه اثر می‌گذارد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس، بر لزوم پیگیری اتفاق فرودگاه استانبول ترکیه از سوی مسئولان وزارت خارجه تأکید کرد و گفت: بر اساس معاهدات بین‌المللی و تفاهم دو جانبه میان ایران و ترکیه، مسئولان این کشور باید حقوق هموطنان ایرانی را لحاظ کنند، در غیر این صورت وزارت خارجه باید تصمیم جدیدی را در این رابطه اتخاذ کند.

لازم به ذکر است که روز گذشته در فرودگاه استانبول مسافرانی که مقصد بعدیشان شهر اسلو بوده متوجه میشوند که باید ۳ روز منتظر پرواز بعدی باشند. مسافران از شرکت هواپیمایی می خواهند که با پرواز دیگر و زود تر حرکت کنند. صحبت ها بالا می گیرد و کارمند شرکت پگاسوس بی احترامی و پرخاش می کند و این بی احترامی ها با اعتراض مسافران همراه می شود و چند نفر از مسافران برای ثبت و ارائه این حرکت به مسولین بالاتر شروع به فیلم برداری می کنند. با دیدن این صحنه، کارمندان پگاسوس پلیس فرودگاه را در جریان می گذراند و پلیس فرودگاه بدون لباس پلیس و نشان دادن مدارک اقدام به در گیری با مسافران می کنند