Monday, June 29, 2015

علائمی از نارسایی‌های کبد



علائمی ساده‌ از نارسایی‌های کبد را بشناسید 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ یکی از علل رایج در بیماری‌های کبد که برای همه شناخته شده است، اعتیاد به الکل است، اما علل دیگری هم وجود دارد که می‌تواند در بروز مشکلات کبدی تاثیر گذار باشد و می‌تواند منجر به بروز ناهنجاری ژنتیکی، تغذیه‌ای و بیماری‌های همچون هپاتیت A، B،C شود. 

از آنجایی که کبد مسئول پاکسازی خون است هر گونه مشکلات در کبد کشنده خواهد بود. 
در اینجا به بررسی برخی ناهنجاری‌های کبد می‌پردازیم. 

تغییر رنگ را جدی بگیرید 
چنانچه فردی در چهره خود دچار تغییر رنگ باشد باید این عارضه را جدی بگیرید و نگران کننده خواهد بود. 

زردی یکی از مشخصه‌های بیماری های کبدی است که باعث زردی در پوست و چشم‌ها می‌شود که این امر به دلیل تجمع رنگدانه‌ها در خون است. 

وقتی حالت تهوع پیدا می کنید
افراد ممکن است گاهی دچار درد معده شوند اما اگر این مشکل به طور مداوم، تکرار شود، باید آن را جدی گرفت. از آنجایی که کبد مسئول فیلتراسیون بدن است ممکن است حالت تهوع ناشی از مسمومیت باشد که البته این فقط یک احتمال است و بهتر است کنترل شود. 

تغییرات در ادرار و مدفوع 
یکی از راههایی که نشانه‌های اختلال در کبد را بیان می‌کند تغییرات در وضعیت ادرار و مدفوع است. ادرار تیره رنگ و بد بو یکی از نشانه‌های بیماری‌های کبدی است. علاوه بر این سندروم روده تحریک پذیر، مدفوع کم‌رنگ یا وجود خون در
ادرار و مدفوع هم از سایر این نشانه‌هاست. 

تجمع مایعات 
یکی از علائم شایع دیگر در بیماری‌های کبدی تجمع مایعات به ویژه در زانوها، پاها مچ‌ها است که به دلیل ضعیف بودن مکانیسم تصفیه خون رخ می‌دهد. گاهی تجمع مایعات در حفره شکمی اتفاق می‌افتد که باعث تورم و اختلال در بیمار می‌‌شود. تجمع مایعات یکی از نشانه‌های اصلی در علائم پزشکی در بیماری‌های کبدی است. 

خستگی 
در حالیکه هنوز به طور قطعی مشخص نشده است اما شواهدی نشان می دهد که خستگی هم می‌تواند از علل بیماری‌های کبدی باشد نظریه‌های متعددی بیان می‌کنند که تغییرات هورمونی می‌تواند از علل افزایش سمیت خون و ایجاد خستگی باشد. 

کاهش وزن سریع 
اغلب افراد مشتاق هستند که سریعا وزن خود را کاهش دهند متاسفانه در بیماری‌های کبدی این روند محقق می‌شود. هر زمان که وظایف کبد کاهش می یابد، سمیت خون نیز بالا رفته و همچنین موجب تهوع و از دست دادن اشتها می‌شود این عارضه باعث کاهش وزن غیر قابل بازگشت می‌شود که تنها راه درمان آن در این شرایط حاد، پیوند کبد است.