Monday, May 18, 2015

حلق آویز شدن دختر 13 ساله در شهرستان ساوه



 دختری 13 ساله در یکی از محله های شهرستان ساوه خود را حلق آویز کرده است و باعث مرگ خود شده است . 
 مسئول اطلاع‌ رسانی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفته است : «من درباره این خبر فعلا نمی‌توانم هیچ اطلاعاتی بدهم، زیرا ممکن است مشکل‌ساز شود. اخبار قتل یا آدم‌ربایی جزء خبرهایی است که تا زمانی که متهم شناسایی نشود باید در اطلاع‌رسانی کردن آن نهایت دقت را به کار گرفت.»
نوروزی در ادامه گفت: «  ما نمی‌توانیم جزئیات خبر را فعلا در اختیار رسانه‌ها قرار بدهیم .

به هر حال فرهنگ خشنونت که فرهنگ مسلط در جامعه ما محسوب میشود و بوسیله حاکمان ترویج میگردد در این امر تاثیر جدی دارد . اعدام هایی که در ملا ءعام صورت میگیرد و از پیر و جوان با هلهله به تماشایش میروند . فرهنگی که روح زلال و بی آلایش کودکان را گل آلود میکند و آنها را پرخاشگر و انتقامجو بار می آورد .

 قابل ذکر است که جمهوری اسلامی رتبه نخست را در اعدام به نسبت جمعیت در دنیا دارد و بارها از سوی مجامع بین المللی محکوم شده است .


خبری از آرشیو
به گزارش تارنمای کُردپا، “بعد از انتشار خبر اعدام یک شهروند کُرد در جوانرود و انتشار آن در رسانه‌ها، کودکی هشت ساله در یکی از روستاهای این شهرستان بە هنگام بازی و تکرار حالت اعدام با هم‌بازی‌هایش جان خود را از دست داد. بر پایه این گزارش “چند کودک اهل روستای “کلاش لولم” بە هنگام تاب‌بازی در حالی که خواستەاند صحنە اعدام رئوف مصطفایی یک شهروند این شهر را به‌عنوان بازی تکرار کنند کودک هشت ساله جان خود را از دست می‌دهد.”
نام این کودک مهران و فرزند شخصی به نام ابراهیم یوسفی است