Tuesday, November 11, 2014

بزرگترین معجزه قرن



کربلایی محمدکاظم کریمی ساروقی (زادهٔ: ۱۲۶۲، ساروق اراک - درگذشت: ۱۳۳۹، قم) فردی بی سواد بود که مدعی حفظ کل قرآن شد . به گفته خودش ، در امامزادگان ۷۲تن ساروق خوابنما و یکباره حافظ قرآن شده است.
علمای اعلام هم این معجزه را بارها تایید کرده اند . گفته اند که مردم کرامات زیادی از او دیده اند و بسیاری از بیماران لاعلاج را شفا داده اند .


در زندگانی کربلائی کاظم حافظ قرآن آورده اند که هر گاه غذای حرامی را می خورد، مثلاً جایی دعوت می شد که طعام خمس داده نشده جلو او می گذاشتند، بعد از خوردن متوجه می شد که حافظة او نسبت به آیات قرآن، دارد از بین می رود. لذا بلافاصله انگشت در حلق خود می انداخت و همه آن غذاها را بیرون می ریخت تا دوباره حافظه اش به جای اولیّه اش برگردد. مرحوم آیت الله صفوی قمی(ره) می گفتند: من او را به خانة خویش دعوت کردم و اطعام نمودم و از این که استفاده نمود و آن را بیرون نریخت، حلیّت طعام خویش را امتحان کردم .


منبع : وبلاگ معجزه عصر

کربلایی محمد کاظم با نواب صفوی

 آیت الله خامنه ای در دیدار با فرزند کربلایی کاظم

مرحوم کربلایی کاظم را من در حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در دیده بودم ، در کنار مناره مسجد گوهر شاد نشسته بود . قرآنش هم دستش بود ، هر کس هر آیه ای را می پرسید با این که اصلا سواد نداشت قرآنش را باز میکرد و با دستش آن آیه را نشان می داد . این را من خودم دیدم و امتحان کردم این سماعی نبود . مرحوم کربلایی کاظم همان کسی است که بیسواد و در جوانی بر اثر یک توسل به امامزادگانی که در ساروق است حافظ قرآن شد ، بنده هم رفتم آن امامزادگان را زیارت کردم ، آن شبستانی که ایشان شب در آنجا بیتوته کردند و در همان جا هم مشرف به حمل قرآن شدند را بنده رفته و دیده ام . آیت الله بروجردی ایشان را امتحان و تایید کرده بودند .

موقعی که شهید نواب صفوی، کربلایی محمد کاظم را به مشهد آوردند و در بالای منبر او را به علما معرفی کردند از کربلایی سؤالهایی درباره قرآن و آیات قرآن کردم و حافظ قرآن شدن ایشان را جزو کرامات دیدم