Saturday, August 12, 2017

دیدار مریم رجوی با سه تن از سناتورهای ایالات متحده




به گزارش صدای آمریکا سه تـن از سناتورهای ایالات متحده، به محل حضور شماری از اعضای سازمان مجاهدین خلق در تیرانا، پایتخت آلبانی رفته و با مریم رجوی، از رهبران ارشد این سازمان، دیدار کردند.

سازمان مجاهدین خلق در بیانیه‌ای که در این مورد منتشر کرده می‌گوید در این دیدار در مورد آنچه «راه‌حل‌های پایان دادن به بحران منطقه و تغییر دموکراتیک در ایران» توصیف شده، گفت‌وگو شده‌است.

در این بیانیه گفته شده سناتورها از انتقال امن اعضای سازمان مجاهدین خلق در عراق به آلبانی استقبال کرده‌اند و در پیوند با «استقرار دمکراسی و حقوق بشر در ایران» برایشان «آرزوی موفقیت کرده‌اند».
در دیدار سناتورهای ایالات متحده با مریم رجوی، او از آنچه در بیانیه سازمان مجاهدین خلق «مواضع قاطع» قانونگذاران آمریکا در «قبال رژیم ایران» و تحریم‌های جدیدی علیه سپاه پاسداران و مقام‌های حکومت ایران توصیف شده، استقبال کرده‌است.
سناتور روی بلانت، نایب‌رئیس کنفرانس جمهوری‌خواهان در سنا، ریاست این هیئت را برعهده داشته است؛ جان كورنين سناتور ارشد جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس و سناتور تام تيليس، دیگر عضو حزب جمهوری‌خواه نیز سناتور بلانت را در این سفر همراهی کرده‌اند.
خانم رجوی در این دیدار تصریح کرد: برخلاف تبلیغات حامیان رژیم، استبداد مذهبی حاکم از درون بسیار پوسیده و شکننده است و اگر حمایتهای خارجی و به‌ویژه سیاست مماشات در آمریکا و اروپا نبود این رژیم تا این اندازه دوام نمی‌آورد. تغییر رژیم در ایران یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، این تغییر در دسترس است. یک آلترناتیو معتبر و دموکراتیک وجود دارد. مترادف دانستن تغییر رژیم و دموکراسی برای ایران با جنگ و بی‌ثباتی در منطقه، فریب محض است و منشأ آن تبلیغات لابیهای رژیم ایران در پایتختهای غربی است. رژیم و پشتیبانان و لابیهای آن، واقعیت را دجالانه و به عمد، معکوس جلوه می‌دهند تا مردم ایران و این منطقه از جهان را سزاوار فاشیسم دینی و بنیادگرایی و تروریسم تحت نام اسلام قلمداد کنند. در حالی‌که سرنگونی این رژیم در واقع لازمه پایان یافتن بحران و جنگ در منطقه است.