Tuesday, September 27, 2016

زن توریست فرانسوی که در تهران مورد تجاوز قرار گرفته بود،از اعدام مجرمان جلوگیری کرد




به گزارش ایران ، در این پرونده پس از صدورحکم اعدام دو نفر از متهمان، وکیل شاکی فرانسوی با ارسال رضایتنامه ای که به تأیید سفارت فرانسه هم رسیده به دادگاه رفت و رضایت موکلش برای بخشیدن متهمان را ارائه کرد. به گزارش خبرنگارگروه حوادث «ایران»، غروب 26 شهریور سال گذشته زن 23 ساله فرانسوی باچهره‌ای پریشان به کلانتری شهرک قدس رفت و از 4 مرد افغان به اتهام آزارواذیت شیطانی‌شان شکایت کرد.

این زن به مأموران گفت: «در منطقه کوهستانی به نام «گله چین» در حال کوهپیمایی بودم که در باران شدید گرفتار شدم. با اینکه وسایل لازم مانند کیسه خواب و... به همراه داشتم، چند مرد افغان که در اتاقکی اقامت داشتند به من پیشنهاد دادند به جای ماندن زیر باران و در چادر خواب، شب را در اتاقک آنها به صبح برسانم. من هم پذیرفتم و آنها حتی برایم شام آوردند و پذیرایی خوبی هم کردند. هیچ موضوع مشکوکی وجود نداشت اما ساعتی بعد و دراوج ناباوری هر 4 نفرشان به من حمله ور شده و بی‌توجه به التماس هایم مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. اما ساعتی بعد یکی از هموطنان آنها به اتاقک آمد و مرا نجات داد. این فرد تا خیابان و محل تردد مردم مرا همراهی کرد و حتی کلانتری را نیز نشانم داد و رفت.»

با اعلام شکایت زن جوان فرانسوی پرونده‌ای در این باره تشکیل و با دستور بازپرس پرونده، تیمی از پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری تبهکاران وارد عمل شدند و توانستند دو نفر از این متهمان را دستگیر کنند.این درحالی بود که دو نفر دیگرشبانه خود را به مرز رسانده و به افغانستان گریخته بودند. صدورحکم اعدام با دستگیری دو متهم، پرونده در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران مورد بررسی قرار گرفت و قضات پس از تکمیل تحقیقات و آزمایش «دی ان ای» از زن فرانسوی و مردان افغان، حکم اعدام دو متهم را صادر کردند.

این در حالی بود که هر دو نفر اتهام تجاوز را رد کرده و گزارش پزشکی قانونی نیز حدود شرعی تعرض را تأیید نکرده بود. به این ترتیب پرونده «ح.ر» و «غ.ز» پس ازصدور حکم اعدام برای تأیید به دیوان عالی کشور ارسال شد.

درحالی که پرونده تحت بررسی بود وکیل زن فرانسوی با حضور در دادگاه و اعلام اینکه موکلش پس از حادثه آسیب شدید روحی خورده و ایران را ترک کرده، رضایت شاکی پرونده برای بخشش دو متهم را به دادگاه ارائه داد تا با این رضایت قضات دیوان عالی درباره حکم اعدام متهمان تصمیم‌گیری کنند.

این در حالی است که پرونده با پذیرش اعتراض وکیل یکی از متهمان به دیوان عالی کشور، به دلیل نقص تحقیقات بار دیگر به شعبه هشتم دادگاه کیفری فرستاده شده است.

حبیب‌الله میرزا حسینی وکیل یکی از متهمان پرونده در این باره به خبرنگار حوادث «ایران» گفت: «متأسفانه در تعریف جرم تجاوز به عنف خلأ قانونی داریم. چراکه تجاوز در معنی وسیع آن هر گونه تعرض جنسی است ولی ممکن است در شرایطی مانند این پرونده تعرض به حد شرعی نرسیده باشد.

بنابراین لازم است قانونگذار ضمن ارائه تعریف جامع و کامل از این جرم، با توجه به ارتباط مستقیم آن با امنیت جامعه و اینکه این امر از حدود الهی نیز به شمارمی رود در صورتی که رضایت شاکی در مجازات متهمان تأثیری نگذارد، تا زمان اثبات زنا و تجاوز به عنف از نظر شرعی و پزشکی قانونی نسبت به حکم اعدام تجدید نظر کنند.»

وی افزود: «پرونده در حال حاضر با اعتراض موکلم با نقص تحقیقات ازسوی قضات دیوانعالی کشور به‌دلیل نبود تأییدیه تجاوز از سوی پزشکی قانونی به شعبه هشتم دادگاه کیفری ارجاع شده است و امیدواریم با تحقیقات مجدد واعلام رضایت شاکی، در مجازات متهمان تخفیف داده شود.»